ANKARA (AA) - TANJU ÖZKAYA/ZEHRA AYDIN - Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü çalışanları, koruma alanları ve milli parklarla ilgili farkındalık oluşturmak için kamera karşısına geçti. Memur oyuncular, bakanlığın bahçesinde kurdukları sette, profesyonelleri aratmayan performansları ile RTÜK'ten tam not aldı.
Beş kişilik oyuncu kadrosu ile üç kamu spotu hazırlayan çalışanlar, bununla da yetinmeyip nesli tükenen hayvanlara dikkat çekmek için hazırladıkları iki perdelik oyunu, okullardaki minik izleyicilerin beğenisine sunuyor.
AA muhabirine konuşan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürü Nurettin Taş, çalışanlarının teklifi üzerine kamu spotu çekimlerine başladıklarını, amatör olmalarına rağmen profesyonel bir çalışmanın ortaya çıktığını söyledi.
Koruma altına alınan doğal alanların yönetiminden sorumlu olduklarını belirten Taş, bu kapsamda 40 milli park, 210 tabiat parkı, 81 yaban hayatını geliştirme sahası, 111 tabiat anıtı, 14 ramsar alanı (uluslararası özelliklere sahip bazı sulak alanlar) ve 31 tabiatı koruma alanını vatandaşların hizmetine sunduklarını ifade etti.
Söz konusu yerleri vatandaşlarla birlikte koruyarak gelecek nesillere aktarmak için toplumsal farkındalığın üst düzeyde olması gerektiğini dile getiren Taş, bunun için yoğun bir şekilde halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları yaptıklarını kaydetti.
Bu doğrultuda "Tabiatın Sesi" isimli radyo programı ile "Milli Parklar Çocuk Tiyatrosu"nu hayata geçirdiklerini anlatan Taş, son zamanlarda ise kamu spotlarına ağırlık verdiklerini, bu çalışmaların tamamını kurum personeli ile yaptıklarını anlattı.
Genel Müdür Taş, şöyle devam etti:
"Bizi daha fazla kitleye ulaştıracak kamu spotları başta olmak üzere bir çok çalışma yapıyoruz. Bunları personelimiz ile çekmeye özen gösteriyoruz. Başlangıçta 'Yapabilir miyiz acaba?' diye endişelerimiz vardı. Gördük ki gayet iyi oluyormuş. Hafta içi her gün 'Tabiatın Sesi' adlı radyo programı yapıyoruz. Personelimiz her gün bir milli parktan radyo programına canlı olarak bağlanıyor. Alanla ilgili bilgileri halkımızla paylaşıyor. Bu çalışmaları yaparken vatandaşlarımız bu alanlardan nasıl yararlanacak, nasıl ulaşacak, nasıl gidecek ve görülmesi gereken yerler nelerdir? Bu konu başlıklarının hepsini detaylı bir şekilde bu radyo programında anlatıyoruz."
Geliştirdikleri Milli Parklar mobil uygulama programıyla da 100 kilometre çapındaki korunan alanların görülebildiğini, bu alanlarda yapılabilecek aktiviteler hakkında da bilgiye ulaşılabildiğini belirten Taş, milli parklar ve diğer korunan alanlarının her yıl yaklaşık 12 milyon kişi tarafından ziyaret edildiğini, 2017’de bu sayıyı 15 milyona çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Taş, sözlerini şöyle tamamladı:
"Bu hedefe ulaşmaya çalışırken aynı zamanda, milli parklar, tabiat parkları, yaban hayatı hangisinde olursa olsun buradaki kaynak değerlerini koruyarak vatandaşlarımızın istifadesine sunuyoruz. Bizim 2019’a kadar yapacağımız projeler bellidir. Bakanımız Prof. Dr. Veysel Eroğlu’nun bir sloganı var: ‘31 Aralık 2019 tarihinde saat 16:59’da itibarıyla inşallah bütün projelerimiz bitmiş olacak’. Biz de bu hedef doğrultusunda çalışıyoruz."
- "Oyunculuk eğitimi almadık"
Kamu spotlarının senaristi ve oyuncusu Umut Öğüt de Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünde tanıtım uzmanı olarak görev yaptığını, beş kişilik bir ekiple bugüne kadar üç kamu spotu projesi hazırladıklarını, bunlardan çekimi biten iki projeye RTÜK'ün yayın onayı verdiğini söyledi. "Bizi en iyi biz anlatırdık" diyen Öğüt, senaryoyu hazırladıktan sonra arkadaşlarıyla birlikte prova yaptıklarını, daha sonra kamera karşısına geçtiklerini ifade ederek şöyle devam etti:
"Bu sürecin bu şekilde işlemesinde Genel Müdürümüz Nurettin Taş'ın büyük desteği oldu. Oyuncuları belirlemek için kurum içinde duyuru yaptık. Bu konuda kendisine güvenen arkadaşlarla kamu spotlarını çekmeye başladık. Ulusal kanallarda bunların yayınlanmasını bekliyoruz. Nesli tükenen hayvanlar, korunan alanların önemi ve biyoçeşitlilik konularında farkındalık oluşması için bunların yayınlanması hayati önem taşıyor."
Kamu spotlarının senaryolarını ve diğer teknik çalışmaları, tanıtım ekibinde yer alan Nejat Ertekin ile hazırladıklarını, kurumun Eğitim ve Tanıtım Şube Müdürü Bülent Boz'un koordinatörlüğünde ise hayata geçirdiklerini anlatan Öğüt, "Kamu spotlarını kurumda birlikte görev yaptığımız orman mühendisi, arkeolog, harita mühendisi, biyolog ve tekniker arkadaşlarımızla hazırladık. Bu alanda profesyonel birçok isme izlettirdik ve çok güzel geri dönüşler aldık. Çok istendiğinde; amatör olarak yapılan işlerin bile güzel işler olabileceğini gördük. Kendimizi en doğru biçimde kamuoyuna ve halkımıza ifade edebilme noktasında başarılı olduğumuzu görmek, diğer projelerimiz için bizi cesaretlendirdi." değerlendirmesini yaptı.
AA