Geçtiğimiz günlerde, Selçuklu Belediyesi tarafından 16 Mahallede yapılan Muhtar Ofisleri açıldı. Muhtar Ofislerinin açılış töreni 21 Mayıs 2010 Cuma günü yapıldı. Aslında bu yazımı geçtiğimiz hafta Çarşamba günü yazacaktım fakat bazı ailevi sebeplerden dolayı bu hafta yazabildim.
“Muhtar Ofislerimiz zorlu şartlar altında çalışan mahalle muhtarlarımıza modern bir mekan kazandırdığı gibi gerçekten prestij de kazandıran bir hizmet olmuş. Muhtarlarımız günün gereksinimlerine yanıt verecek biçimde yeni binalarına oturmuşlar.
Prefabrike dizayn edilmekle birlikte eski Türk evi mimarisi ile yapılan muhtar ofislerinde bekleme odası, muhtar ofisi, mutfak ve lavabo bölümlerinden oluşuyor. Hatta bizim Yazır Mahallesi muhtarımız Celalettin Doğan. 1. Azasına da bir masa atmış, ikisi birden harıl harıl çalışmaktalar. Ben ziyaretlerine gittiğimde gördüm. Toplam 25 m² bir alana sahip olan binalarda vatandaşlar daha modern ve derli toplu mekanlarda işlemlerini yaptırma imkanı buluyor.
Selçuklu belediyesinden öğrendiğime göre; Aydınlıkevler, Akıncılar, Bedir, Beyazıt, Buhara, Dumlupınar, Fatih, Feritpaşa, Gazali, Hacıkaymak, H. Hanaybaşı, Selçuk, Ş. Murat, K. İhsaniye, Peyami Safa ve Medrese mahallelerinde yapılan ofisler toplu açılış töreni ile hizmete girmişler. Muhtarların elinden
Muhtarlar bizim için son derece önem arz ediyorlar. Onlar devletimizin mahallelerdeki temsilcileri ve böylesine önemli bir görevi yürüten muhtarlarımızın bağımsız yerlere ihtiyaçları vardı. Bunu düşünen belediyemiz, muhtar ofislerimizi yapmaya başladı. Bugün de Yazır ve Aydınlıkevler Mahallelerimizin muhtar ofislerini gezdim. Şehre kazandırılan bu muhtar ofislerimizin halkımıza ve ilimize hayırlı olmasını diliyorum. "Yazır muhtarı ile yapmış olduğum ayaküstü söyleşide "Açılan muhtar ofislerimizden dolayı başkanımızı tebrik ediyorum" diyerek "İnşallah burada çok güzel ve çok daha başarılı hizmetler verilecektir" dedi. Başta Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ve Selçuklu Fen İşleri Daire Başkanı olmak üzere teşekkürlerimi sunarım.
Gelelim günümüzde ki muhtarlarımızın durumlarına. Ofis tamam, ya elinden alınan yetkileri. Emin olun muhtarlar eskiden şehirlerdeki mahallelerde, köylerimizdeki muhtarlarımızın ihtiyar heyeti olurdu, köyün idari amiri idiler, ikametgah ilmühaberini nüfus dairesi vermez, sadece muhtarlar verirdi. Tabiri caizse mahallede kim üç kâğıtçı, kim delikanlı, kim esnaf iyisiyle kötüsüyle her konu komşuyu bilirlerdi. Şu an da bildiğim kadarıyla muhtarlar 350 TL maaş almaktalar, anlayacağınız sadece emekli kişilerin yapacağı iş gibi görünmekte. Aklıma gelmişken muhtarların sorumlu olduğu bazı kanunla verilmiş yaptığı görevleri hatırlatmak isterim. bu işleri muhtarlarımız 350 TL ye yapmaktalar hatırlatırım.
1-Seçim zamanlarında sandık seçim kurullarına, sağlık ocağı ve sağlık merkez kurullarına ve emlak vergisi ile ilgili olarak arsaların bedel tespit komisyonu gibi kurul ve komisyonlara katılmak,
2- Sandık seçim listelerinin ve askerlik çağına girmiş olanların kimlik çizelgelerinin askıya çıkarılması gibi ilan işlerinin yapılması,
3- Cadde, sokak ve meydan levhalarını zaman zaman kontrol ederek eksik ve bozulmuş olanları belediyeye bildirerek yapılmasını sağlamak,
4- Salgın ve bulaşıcı hastalıkları şüpheli kimseleri ilgili kuruluşlara bildirmek,
5- Askerlik ve seferberlik başta olmak üzere tebligatların yapılmasında yardımcı olmak,
6- Seçmen kâğıtlarının dağıtılmasını sağlamak,
7-Muhtaç, yaşlı, sakat ve kimsesizlere , "Yeşil Kart" verileceklerin ve afet zamanlarında yardım yapılacakların, tespiti gibi işlerde idareye yardımcı olmak,
Bu işleri muhtarlarımız 350 TL’ye yapmaktalar hatırlatırım.
Hoşça, sağlıcakla kalın, ama en önemlisi muhtarınıza sahip çıkan, mahalleli ve köylü kalın.