Amerikalı araştırma kuruluşu JD Power'ın her yıl yayınladığı otomobil markaları tüketici memnuniyeti raporunun bu yılki birincisi, geçen yıl 7. olan Volvo oldu. Listenin diğer sürprizlerini ise 23. sıradan 11.'liğe çıkan Ford ve 10 sıra birden sıçrayarak 4. olan MINI yaptı.
11'den birinciliğe
Saygın araştırma kuruluşlarından JD Power'in dünya üzerindeki 17 bin 518 otomobil kullanıcısıyla gerçekleştirdiği anket sonucunda 2011 yılında müşterilerini en fazla memnun eden otomobil markasının Volvo olduğu ortaya çıktı. Sadece iki yıl önce 11. sırada olan Volvo, 2008 yılı sonunda başlayan ve otomotiv sektörünü derinden sarsan global kriz döneminde Ford tarafından Çinli Geely'ye satıldı. 2010 yılında ise 4 sıra yükselerek 7. sıraya çıkan marka, 2011 yılında dünyanın en güvenilen markaları arasında birinciliğe yükseldi.
Geçen yılın birincisi Mercedes yine üst sıralardaki yerini korudu ancak, bu 2011 yılı raporunda ikincilikle yetinmek zorunda kaldı. Volvo'nun onur listesinin başında yer aldığı listede, gümüş madalyayı alan Mercedes'in arkasında önceki yıla göre bir sıra yükselen Mazda yer aldı. Volvo birinci sırayı almasına karşın, en memnun olunan modeller listesinde ilk sırayı hiçbir modeliyle alamadı. Bu listeye Mercedes, C, E ve M Sınıfı olmak üzere üç otomobilini sokmayı başardı. Bu listenin diğer üçlüsünü ise iki Japon markası oluşturdu. Mazda küçük sınıfta 2, kompakt sınıfta ise 3 modeliyle ilk sırayı alırken, orta sınıfın lideri ise Honda Accord oldu.
MARKALARIN ÇEKİCİLİĞİ PUANI YÜKSELTİYOR
Amerikalı pazar geliştirme enstitüsü her yıl dünya çapında yürüttüğü bir çalışmayla otomobil sahiplerine kullandıkları araçlarından memnun olup olmadıklarını soruyor. Bu yıl yayınlanan ve 2010 yılı sonuçlarını içeren rapor için de dünya çapında araçlarını en az iki yıldır ortalama 38 bin 700 kilometre kullanan 17 bin 158 otomobil sahibinin fikirleri alındı.
Değerlendirme toplam değere yüzde 32 oranında etki eden "çekicilik", yüzde 26 oranında etki eden "kalite ve güvenilirlik", yüzde 22 oranında etki eden "kullanım maliyetleri" ve yüzde 20 oranında etki eden "servis" olmak üzere 4 bölümden oluştu. Anket sonuçları otomobil kullanıcılarının tercihlerini belirlemeye doğrudan etki ederken, özellikle ikinci elden araç alacak Batılı tüketiciler tarafından yakından takip ediliyor. Otomobil üreticileri ise tükecilerin gözündeki değerlerini saygın JD Power anketi üzerinden takip edebiliyorlar.