Nesne temelli öğrenmede yeni ve çok ses getirecek proje: Öğretmenimin Çantası

Konyalı Öğretmen Fatma Zehra Erol ve Ankaralı Öğretmen Hatice Bilgiç’in kuruculuğunda gerçekleştirilen ÖĞRETMENİMİN ÇANTASI eTwinning projesi; Ankara, Konya, Niğde ve Antalya başta olmak üzere 9 farklı okulun anasınıfında uygulamaya girdi

Türkiye’de son yıllarda gündemde olan, farklı uygulamalarla eğitime yeni bir bakış açısı kazandıran nesne temelli öğrenme yaklaşımını esas alan yeni bir proje hayata geçirildi. Konyalı Öğretmen Fatma Zehra Erol ve Ankaralı Öğretmen Hatice Bilgiç’in kuruculuğunda gerçekleştirilen Öğretmenimin Çantası eTwinning projesi; Ankara, Konya, Niğde ve Antalya başta olmak üzere 9 farklı okulun anasınıfında uygulamaya konuldu.

Projenin başarılı bir şekilde uygulandığı okullarda, önemli neticelere ulaşıldığını söyleyen Öğretmen Fatma Zehra Erol, “Bu bizim ilk nesne temelli öğrenme projemiz değil. Geçtiğimiz yıl ‘Geze Geze Sanal Müze’ projemizi hayata geçirmiş ve çok önemli geri dönüşler almıştık. Buradan aldığımız tecrübe ve özgüvenle ‘Öğretmenimin Çantası’ projesini hayata geçirdik. Pilot okullarımız da uyguladık ve başarılı sonuçlar aldık. İnşallah Projemizi Tüm Türkiye’ye yaymak istiyoruz” dedi.

Öğretmen Hatice Bilgiç ise, asıl gayelerinin nesne temelli yaklaşımının okul öncesi eğitimde uygulanabilirliğini erken çocukluktan itibaren nesne ile öğrenme felsefesini öğretmen ve öğrencilerle buluşturmak olduğunu belirterek, uzun bir çalışma sürecinin ardından geliştirdikleri Öğretmenimin Çantası projesinin çok geniş bir alanda uygulanması için çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Genç Öğretmenler Hatice Zehra Erol ve Hatice Bilgiç Projeyle ilgileri şu açıklamalarda bulundu:

Projenin akademik danışmanlığını KTO Karatay Üniversitesi'nden DOÇ. Dr. Hatice Yalçın, uygulama danışmanlığını Özlem Öznur Gökbulut yürütmektedir.

Projemiz, gerçek nesneler ile çıkılan serüvenli bir yoldur. Süreç içerisinde tema ve etkinliklere konu edilen seçilmiş nesneler ile öğrencilerin bilgi ve deneyime keyifli yollardan ulaşmalarına ve yaşamsal becerilerini geliştirmelerine imkan sağlar. Projemizde, çok yönlü düşünme fırsatı bulunmuş, kapsamlı günlük akış içerisinde etkili sunumlarla kalıcı öğrenmelere ortam oluşturulmuş, öğrencilerimizin tüketim toplumundan çıkıp üretici birey olmaları doğrultusunda çalışılmıştır. Montessori, Regio Emilia gibi pedagojiye gönül vermiş yaklaşımlardan ilham alınarak; çocuğun gelişiminde endüstriyel materyallerin kullanımını azaltıp, gerçek nesnelerle günlük yaşamı düzenleme, temel becerileri edinme ve doğal materyallerle hayatı yorumlama amacı güdülmüştür.

Proje boyunca;

  • Nesneden yola çıkarak dünyaya dair bir bakış açısı geliştirebilmek,
  • Okul öncesi eğitim müfredatının nesne ile ilgili kazanımlarınız edindirmek,
  • Yaratıcı düşünceyi, problem çözme ve günlük yaşam becerilerini geliştirmek,
  • Stem ve matematikte yetkinlik kazandırmak,
  • Duyuları farkındalık ile kullandırmak,
  • Odaklanma yetilerini ve dikkat sürelerini geliştirmek,
  • Nesnenin işlevi, niteliği, niceliği üzerinde konuşma fırsatı vererek çocukların merakı ve yaratıcılık duygularını desteklemek, hedeflenmiştir.

Kasım ayında başlanan projemiz, öğretmenlerimiz tarafından geliştirilen 6 farklı nesne ve etkinlik planları üzerinden gerçekleştirilmiş, 3-6 yaş öğrencilerinin hayata dair tecrübe edinecekleri ve bu süreçte gelişim alanlarının desteklendiği uygulamalara yer verilmiştir. Her nesnede yaratıcı düşünme becerilerini geliştiren SCAMPER soruları temel alınmış, böylece nesnelere farklı yorum getirme becerisi geliştirilmiş, ayrıca aile katılımı ile de zenginleştirilmiştir.

Proje boyunca farklı üniversitelerden akademisyenler ve uzmanlarla nesne temelli öğrenme ve yaratıcı düşünme üzerine, öğretmen ve aile eğitimleri gerçekleştirilmiştir.

Ortak çalışma ve demkratik katılımın benimsendiği projemizde;

  • Sözlerini ortaklarımızın yazdığı proje şarkımız öğrencilerimiz tarafından seslendirilmiş,
  • Geçmişle geleceği buluşturan, mendil oyunlarını konu alan ortak bir hikaye öğretmenlerimiz tarafından kaleme alınmış ve öğrencilerimizle resimlendirilmiş,
  • Batik sanatı icra edilerek geleneklerimizi hatırlatan BAYRAM MENDİLLERİ hazırlanmış ve ortak okullar birbirine hediye göndererek geçmişe atıfta bulunulmuş,
  • Her nesneye uygun web2.0 araçlarıyla oyunlar hazırlanarak, öğretmen ve öğrencilerimize 21.yy becerileri kazandırılmış,
  • Nesne temelli öğrenme üzerine yazılan etkinlik planlarından e book oluşturulmuş ve örnek uygulamalar yaygınlaştırılmış,
  • Farklı mendil ve nesnelerin yer aldığı, ortaklar tarafından hazırlanan parkurlu oyun ile hedefe ulaştıran Öğretmenimin Çantası final ürünü hazırlanmış ve final ürünü proje sosyal medya hesabından gerçekleştirilen çekilişle bir okula hediye edilmiştir.

Projenin hedeflerine ne kadar ulaşıldığının belirlenmesi amacıyla farklı akademisyenlerin desteği alınarak hazırlanan görüşme formları ile ön ve son değerlendirmeler yapılarak, çıktılar elde edilmiştir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.