Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu verilerini kamuoyuyla paylaştı. Bakan Uraloğlu, dünya nüfusunun 8,18 milyara ulaştığını ve internet kullanıcı sayısının 5,52 milyar olduğunu belirtti. Dünya genelinde internet kullanım oranı %67,5 olarak kaydedilirken, Türkiye'de bu oran %86,5 ile dünya ortalamasının üzerine çıktı.
Türkiye’de Sosyal Medya Kullanıcıları: 303 Milyon Aktif Hesap
Rapora göre, Türkiye’deki aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı, ülke nüfusunun %65,7’sine denk geliyor. Bakan Uraloğlu, “Türkiye’de internet kullanıcıları günlük yaklaşık 7 saatini internette geçiriyor. Sosyal medyada geçirilen süre ise 2 saat 37 dakika. Ayrıca ülkemizde sosyal medya platformlarındaki toplam aktif hesap sayısı 303 milyon 97 bin” dedi.
TikTok Yükseliyor, X Geriliyor
Sosyal medya platformlarının kullanım oranlarına değinen Bakan Uraloğlu, Türkiye’de kullanıcı sayısında düşüş yaşayan platformlar arasında X (eski adıyla Twitter), Instagram ve Facebook’un bulunduğunu ifade etti.
- X kullanıcıları 2023 yılında %14,2 azalarak 19,5 milyona geriledi.
- Instagram kullanıcıları %5 düşüşle 53,8 milyona, Facebook kullanıcıları ise %1,3 azalarak 34,3 milyona indi.
- TikTok, %9,3’lük bir artışla kullanıcı sayısını 39 milyona çıkardı.
Instagram Reklamları Türkiye’de Rekor Kırdı
Raporda yer alan sosyal medya reklam istatistiklerine göre, Türkiye’de 18 yaş üzeri nüfusun %82,8’ine Instagram reklamları ulaşıyor. Bu oran, dünya genelindeki %28,1’lik ortalamanın oldukça üzerinde. Bakan Uraloğlu, “Türkiye bu konuda en yüksek orana sahip ülke” dedi.
Çevrimiçi Alışveriş ve Mobil Ödeme İstatistikleri
Türkiye’de internet kullanıcılarının %57,9’u çevrimiçi alışveriş yaparken, mobil ödeme kullananların oranı %12,1 olarak açıklandı. Bu oran, dünya genelindeki %23,7’lik mobil ödeme kullanım oranının oldukça gerisinde kaldı.
Reklam Engelleyici Kullanımı %30,9
Dijital pazarlama verileri hakkında bilgi veren Uraloğlu, Türkiye’de internet kullanıcılarının %30,9’unun reklam engelleyici uygulamalar kullandığını ifade etti. Dünya ortalaması ise %32,3 olarak belirlendi.