Aylık 60 binlerdeki otomotiv pazarı, yatırımcıların ilgisini bu sektöre çekmeyi sürdürüyor. Otomotiv bayisi olmak isteyen farklı sektörlerden yatırımcılar, şirketleri baskı altına almaya çalışıyorlar. Kimisi hatırlı tanıdıkları araya koyarken, kimisi sermayesinin gücünü, kimisi ilişkilerini öne sürüyor. Genel müdürlerden randevu alabilmek için tüm hatırlı tanıdıklar devreye sokuluyor.
Bu gelişmeleri doğrulayan son gelişme Opel Türkiye camiasında yaşandı. Şirket, ağustos ayındaki 4 bin adedi geçen satış rakamıyla Avrupa'da en çok Opel satan ilk 5 ülke arasına girdi. Bu arada üç yeni bayilik için görüşmeler yapan şyirket bir anda yeni bayilik akınına uğradı. Keşan, Edirne ve Antalya bayilikleri için yarışan yatırımcı adaylarının baskısı, Opel yönetimini bunaltacak seviyeye gelmiş. Şirketin aylar süren mesaisine yol açan Keşan, Edirne ve Antalya bayilik operasyonu, işin içine başka illerdeki Opel ve diğer bayilerin de girdiği gelişmelere sahne oldu.
Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 'Opel olarak gerek mevcut bayi ağımız içinden gerekse dışından yoğun bayilik talepleriyle karşı karşıyayız. Tarafımıza ulaşan bu talepleri adil kıstaslar doğrultusunda değerlendiriyoruz. Bayilik taleplerinin olumlu sonuçlandırılmasına yönelik ısrarlı taleplere maruz kaldığımız oluyor' diyerek, diplomatik bir dille gelişmeleri doğruladı.
Bu arada Keklik, satış rakamlarının, talebi karşılamaktan uzak kaldığını, bunun da ürün temin edememekten kaynaklandığını, ürün bulsalar Avrupa üçüncüsü bile olabileceklerini söyledi.
HEDEF 4 AYDA 15 BİN DAHA
ALMAN marka bu yıl sonuna kadar Türkiye'de 35 bin araç satışı ve 700-750 bin adet aralığında bir pazar öngörüyor. Ağustos ayında başlayan 2011 model yılı araç satışına ürün temin edemediği için başlayamayan şirket, geçtiğimiz hafta 2011 modellerini piyasaya sunabildi. Satacak ürün sorunu yaşayan şirket, bu yılın kalan 3-4 aylık döneminde bu sorunu aşması için görüşmeler tamamlandı ve artık Opel satın alacaklar sıra beklemek zorunda kalmayacak.