Dünyada 2 milyardan fazla kişinin bilgi ve teknolojiye erişimini sağlayan Huawei, Barselona'da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi'nde (MWC) beş farklı ürün tanıttı.
Yapılan araştırmalara göre 2013'ün üçüncü çeyreğinde dünya akıllı telefon pazarındaki üçüncü isim Huawei, MWC 2014 etkinliği kapsamında tanıttığı iki yeni MediaPad tablet, dünyanın en hızlı taşınabilir MiFi'ı, giyilebilir ilk teknolojik ürün TalkBand B1 ve geniş açılı selfie fotoğraflar çekebilen Ascend G6 akıllı telefonla fuarda büyük ilgi gördü. Çin şirketi, Milliyet'e 120 kilometre uzunluğundaki raflarda saklanan Osmanlı arşivini dijital ortama aktardığını açıkladı.
TÜRKİYE STRATEJİK KONUMDA
Dünyanın 4G, LTE bağlantı lideri Huawei, Türkiye'yi yakından takip ediyor. Orta Asya ve Kafkaslar Bölge Yönetim Merkez üssü olan Türkiye, 750 çalışanı, 60'tan fazla iş ortağıyla iletişim teknolojilerinin ve ülke ekonomisinin gelişiminde itici güç olarak rol oynuyor. Bunu Global Cihaz Bölümü Pazarlama Direktörü Shao Yang şu şekilde açıklıyor; "Yatırım açısından global pazara yerel pazardan daha çok önem verdiğimizden kaynaklarımızı deniz aşırı ülkelere yönlendiriyoruz. Türkiye yatırım açısından önemli 15 ülkeden biri, çok hızlı gelişiyor ve büyük bir pazara sahip. Bu yüzden Türkiye'de dikkatli ortaklar arıyoruz."
ÖNEMLİ BİR PAZAR
Uluslararası Medya İlişkileri Başkan Yardımcısı Roland Sladek'se, "Türkiye genç ve dinamik bir yapıya sahip olduğundan Huawei için önemli bir pazar haline geliyor. Üçüncü büyük Ar-Ge merkezimizi Tükiye'ye konumlandırmamızın nedenlerinden biri de bu" dedi.
FATİH PROJESİ
Huawei ve MEB işbirliğiyle yüksek port yoğunluklu GE ağ anahtarları sayesinde binlerce öğrenci, yeni nesil cihazlarla bağlantı kurarak teknolojiyi eğitimin bir parçası olarak kullanmaya başladı. Huawei'nin, altyapı hizmetiyle 500'ün altında nüfusa sahip 1799 köy halkının iletişime kavuşması, Çin şirketinin Türkiye'de gerçekleştirdiği projelerden yalnızca biri.