ANKARA (AA) - Ankara Üniversitesi Otistik Çocuklar Tanı, Tedavi, Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Ayla Aysev, otistik çocuklara verilen eğitimin sadece eğitim ortamı ile sınırlandırılmaması, ailelerin de eğitime katılmalarının sağlanması gerektiğini bildirdi.
Ankara Üniversitesi Otistik Çocuklar Tanı, Tedavi, Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından, Otizmde Farkındalık Ayı nedeniyle ''toplumsal buluşma'' başlıklı bir konferans düzenlendi.
Merkezin Müdürü Prof. Dr. Aysev, konferansta yaptığı konuşmada, otizmin sorunlarının ve çözümlerinin konuşulmasının önemine değinirken, otizmde erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılmasının hedeflendiğini söyledi.
Ankara Üniversitesi Otistik Çocuklar Tanı, Tedavi, Eğitim, Araştırma ve Uygulama Merkezinin 1991 yılında faaliyete geçtiğini anlatan Aysev, merkezin temel amaçlarından birinin otizm ve diğer yaygın gelişimsel bozukluklardan şüphe edilip getirilen, gelişiminde gecikme, farklılık olduğu düşünülen çocukların psikiyatrik muayene, psikolojik değerlendirmesi ve tedavilerinin yapılması, eğitim düzenlemek olduğunu kaydetti.
Bu çocukları değerlendirecek tedavi edecek ve eğitimine katkıda bulunacak elemanları yetiştirmek için diğer fakülte ve kuruluşların ilgili bölümlerine uygulama ve eğitim alanı sağladıklarını da belirten Aysev, otistik çocuklara verilen eğitimin sadece eğitim ortamı ile sınırlandırılmaması, ailelerin de eğitime katılmalarının sağlanması gerektiğini ifade etti.
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayşe Melda Akçakın da otistik çocukların eğitiminde ailenin rolünün çok önemli olduğuna işaret ederek, ''Eğer aileyi işin içine katmazsak çocukta gelişim sağlanır ama maksimum fayda sağlamak için ailenin de eğitimini içinde olması gerekiyor'' dedi.
Doç. Dr. Kağan Gürkan ise otizmde ''diyet takviyesi, gıda takviyesi, bitkisel tedavi, ağır metallerden arındırma tedavisi, oksijen tedavisi'' gibi isimler altında çeşitli ''alternatif ve tamamlayıcı tedavi'' yöntemlerin ailelere sanki çözümmüş gibi sunulduğuna dikkati çekerek, otizmin tek düğümü çözerek halledilecek bir sağlık sorunu olmadığını, ailelerin bu şekilde umutlarının sömürülmemesi gerektiğini ifade etti. Gürkan, ailelerin bu yöntemlere inanarak hiç bir şekilde özel eğitimi bırakmaması gerektiğini sözlerine ekledi.
Konuşmaların ardından konferansa katılan aileler, otistik çocuklarına ilişkin sorunlar ve çözüm önerilerini diğer katılımcılarla paylaştı.