Otomotiv sektörünün önde gelen veri ve fiyatlandırma şirketi Cardata'nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, otomobil piyasasında yaşanan son gelişmeleri değerlendirdi. Yalçın, Temmuz ayına kadar sıfır ve ikinci el araç fiyatları arasındaki farkın oldukça daraldığını belirtti. Örneğin, 1,5 milyon TL değerinde sıfır kilometre bir aracın, temiz ve az kullanılmış ikinci el versiyonunun 1,3 milyon TL civarında olduğunu ifade etti. Bu durum, talebin sıfır araçlara kaymasına neden oldu.
Ekim ve Kasım Aylarında Kampanya Beklentisi
Sıfır araç fiyatlarının Euro’daki %5,5'lik artıştan etkilendiğini belirten Yalçın, bu artışın eylül ayında sıfır araç satışlarını olumsuz etkilemeyeceğini söyledi. Yalçın, özellikle ekim ve kasım aylarında markalardan yoğun kampanyalar beklediklerini açıkladı. Eylül ayında pazarın 80-90 bin adet seviyelerinde kapanacağını öngören Yalçın, 2023 yılının ilk sekiz aylık performansıyla 2022 yılı toplam kapanışına ulaşıldığını belirtti.
Kasım ve aralık aylarında gerçekleşmesi beklenen kampanya bombardımanı ve filo sektörünün devreye girmesiyle birlikte otomotiv pazarının 1,1 milyon adede ulaşabileceğini de sözlerine ekledi.
İkinci El Piyasasında Durgunluk ve Fiyat Değişimi
İkinci el araç piyasasında bir süredir durgunluk yaşandığını ifade eden Yalçın, sıfır kilometre araç fiyat artışlarının ikinci el araç piyasasını olumlu yönde etkileyebileceğini belirtti. 2023 yılı eylül ayında, sıfır kilometre araç fiyatlarının geçen yılın aynı dönemine göre %17, ikinci el araç fiyatlarının ise %15 oranında arttığını gözlemlediklerini söyledi.
İkinci Elde Büyük Fiyat Artışı Beklenmiyor
Yalçın, Euro’nun artmasıyla sıfır ve ikinci el araçlar arasındaki fiyat farkının tekrar açıldığını belirterek, sıfır kilometre araç fiyatlarının artmasıyla ikinci el fiyatlarının daha normal seviyelere geleceğini öngördü. Yıl sonuna kadar ikinci el fiyatlarında büyük bir artış beklenmediğini ve fiyatların sabit kalacağını ifade etti.