5008'in '5' rakamı Markanın aile modelleri dünyasındaki geçmişini hatırlatırken, ortadaki iki sıfır klasik Peugeot gamının genişlemesi sonucunda ürün gamına eklenen yüksek mimari ve sürüş konumuna sahip araçlara özgü tanımlamadan geliyor. 8 rakamı da bu yeni modelin ait olduğu nesli belirtiyor.
5008'in tasarımına baktığımızda ilk göze çarpan geniş cam yüzeyler oluyor. Otomobilin etrafını saran geniş yan camlar panaromik cam tavan ile birleşince 5008 metal ve cam yüzeylerin birleşimi gibi duruyor. Farları ve ön tekerlek aksı hizasında başlayan geniş ön camın doğrudan uzantısında öne eğimli kaputuyla aracın ön tasarımı oldukça etkileyici. 5008'den yayılan bu doğal akıcı his, ön panjurun tamamını süsleyen krom çerçeve ile iyice belirginleşiyor ve araca prestij ile şıklık kazandırıyor. Profilde pürüzsüz ve ince uzun çizgilerle tasarlanmış olan gövde otomobilden yayılan sürekli hareket izlenimini güçlendirirken, yüksek tampon kuşağı güvenlik hissini güçlendiriyor.
Yandan bakıldığında, arka kapı hizasında başlayıp çamurluk üzerinde yoğunlaşan ve 5008'in arkasını saran şık bir stil çizgisi göze çarpıyor. Bu dinamik tasarım, 5008'in arka bagaj kapısının özgün tasarımını güçlendiriyor. Arka stop lambaları, araca görsel bir imza kazandırıyor. Aracın arka tasarımından sadelik, sağlamlık ve statü izlenimi yayılıyor. Arka bagaj kapısının dizaynı aynı zamanda aile otomobilleri için temel bir özellik olan bagaja erişim kolaylığı sağlıyor. Bu yeni tarz, dinamik dış stil ile geniş iç mekanın uyumlu bir şekilde kaynaştığı, monospace kavramının daha önce görülmemiş bir yorumuna dayanıyor.
İç mekana geçtiğimizde ise dışarda elde edilen yüksek kalite duygusu devam ediyor. Sınıfın genel özelliği olan yüksek sürüş pozisyonuna sahip olan 5008'de sürücü geniş bir görüş açısına sahip. 5008'in iç mekanda sunduğu bir diğer özellikte ön koltuk kafalıklarına entegra edilen 7 inçlik monitörler arka koltukların sahibi olan çocukların uzun yolculuklarda keyifli vakit geçirmelerini sağlıyor. Standart olarak 7 koltuğa sahip olan 5008'de üçüncü sıra ise göstermelik olarak değil gerçekten iki yetişkinin yolculuk edebileceği kadar geniş tasarlanmış. Sürücü koltuğu hariç tüm koltuklarının birbirinden bağımsız olarak katlanabildiği 5008 oldukça kullanışlı bir iç mekan sunuyor. Bir çok farklı konfigrasyon oluşturulabilen 5008'de ön yolcu koltuğu da katlandığında boyu 2,5 metreyi bulan eşyalar da taşınabiliyor. 2. sıra koltuklar katlandığında ise 2500 litreye ulaşan bagaj hacmi ile 5008 hafif ticarilere rakip olabilecek bir yükleme hacmi sunuyor.
5008'in 7 koltuğunda keyifli ama aralarında en keyiflisinin sürücü koltuğu olduğunu vurgulayan tanıtım film gerçekten söylemek istediklerimizi en iyi şekilde anlatıyor. Evet arka koltukta yolculuk edip film izlemek keyifli ama sürücü koltuğunda olmak çok daha keyifli.
Kartalkaya'da düzenlenen lansmanda otoyol şartlarında kullanma fırsatını bulduğumuz 5008 performans açısında da oldukça yeterli. 4000 dev/dk�da 110 hp güç üreten 1560 cm3 silindir hacimli partikül filtreli HDi motor 1750 dev/dk�da ürettiği 240 Nm (overboost ile anlık olarak 260 Nm) tork ile canlı ve esnek kullanım sağlıyor. Bu özelliklere değişken geometrili bir turbo kompresör ve yüksek basınçlı bir direkt enjeksiyon sistemi sayesinde ulaşılıyor. Bu yüksek performanslı motor 5008�in sürücüsüne maksimum sürüş keyfi sağlayan Auto6R vites kutusu ile birleştirildi. 5008 Türkiye'de şu an için sadece bu konfigrasyon ile satışa sunuluyor.
Peugeot markasının tüm bilgi birikimi 5008'in süspansiyon sisteminde ve yürüyen aksamında kendini gösteriyor. Bu performans öncelikle, mükemmel yol davranışı ve titreşim konforunu garanti eden, bu tür araçlarda şimdiye kadar görülmemiş düzeydeki (0,69 mrad) bir kasa sertliği ile elde edildi. Daha sonra, dinamik alanda bir referans oluşturan 308'den alınan büyük viraj çubuklu MacPherson tipi ön süspansiyon aracın mükemmel yol tutuşuna katkıda bulunuyor.
Ayrıca, büyük hacimli otomobiller için özel olarak geliştirilmiş bir versiyonda, Grubun 2. platformundan alınan deformasyonlu esnek dingilli arka süspansiyon bu eşsiz yol tutuşunun elde edilmesinde rol oynuyor.
Yürüyen aksamın ileri düzeydeki ayarlarına ilave olarak, lastikler 16� ve 17� ebatlarda özel olarak geliştirildi. Cömert boyutlu frenler çok etkin bir frenlemeyi temin ederken, Peugeot'nun her zaman önem verdiği direksiyon keyfi ise bir hidrolik elektro-pompa grubu tarafından sağlanıyor.
Boyu 4.5 metreye ulaşan ve eğimli ön kaputu nedeni park manevralarının bir işkence haline almasını ise Peugeot 5008'in park destek sistemleri engelliyor. Ön tamponda yer alan sensörler 5008'in sığabileceği park yerini belirlerken, ön ve arka tamponda yer alan sensörler ise oldukça yardımcı oluyor.
Bu işlev ön tamponun iki yanında bulunan iki sensör tarafından sağlanıyor. Bu sensörler boş bir yere park etme olasılığı ve yapılacak manevranın güçlük derecesi hakkında çok fonksiyonlu ekran üzerinde görsel olarak bilgi veriyorlar.
5008'de, 3008'den tanıdığımız head-up display ve mesafe kontrol sistemi yer alıyor. Mesafe kontrol sistemi her ne kadar sadece bilgilendirme amaçlı olsa ve sürüşe müdahale etmese de gene de sürücüye yardımcı olan bir sistem.
SUV ve Crossoverların karşısında gittikçe kan kaybeden MPv segmentinde yeni bir modelle giriş yapan Peugeot'un bu adımını yanlış olarak değerlendirebilirsiniz. Fakat Peugeot Genel Müdürü Jean Pierre Vienux, 5008 ile bu segmentte yüzde 20 pazar payı alacaklarını ve 1000 adetlik bir satış beklediklerini belirtti.
Segmentinde, Citroen C4 Picasso, yeni yüzü ile 2009'un sonunda satışa sunulan Renault Grand Scenic, gene yenilenen ve Corolla ailesinden ayrılan Toyota Verso gibi güçlü modeller ile rekabet edecek.
Peugeot 5008 Premium donanım seviyesi 52.790 TL, üst donanım seviyesi olan Premium Pack ise 57.290 TL'den satışa sunuluyor. Lansman kampanyası süresince, opsiyonel olarak sunulan ve içerisinde iki adet 7 inçlik monitör, iki adet kulaklık ve portatif DVD oynatıcının bulunduğu video paketi hediye ediliyor.
(Mynet)