Peugeot RCZ, konsept halden yollara çıktı. Geçtiğimiz yılki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyeri yapılan araç, Ağustos ayı itibariyle Türkiye’de de satılmaya başlandı. RCZ, Peugeot markasının global anlamda başlattığı yenilenme trendinin ilk aşamasını oluşturuyor.
Peugeot RCZ, özgün ve yenilikçi tarzı, özel iç mekanı, dinamik olduğu kadar çevreci motor seçenekleri, yoğun sürüş keyfi ile donatılmış.
Sportif 2+2 Coupé Peugeot RCZ, duygu ve heyecan konsantresi, seri dışı özel bir araç olarak tasarlandı:
RCZ ismi Peugeot ürün gamındaki tek ve benzersiz konumunu simgeliyor: RCZ isminin ortasında sıfır ya da çift sıfır kullanılmayan ilk binek model oldu.
RCZ, modern, otomobil konusunda özellikle zor beğenen ve bilinçli, farklılaşma arayışında olan ve ilk görüşte tutulmaya, baştan çıkarılmaya hazır bir müşteri kitlesine yönelik olarak tasarlanmış.
Onu gelecek yıllarda, hepsi birbirinden farklı, seçkin ve özgün kimlikli, güçlü tasarımlı, otomobilde yeni keyif duygularının taşıyıcısı olacak sıra dışı başka modeller izleyecek.
Peugeot, RCZ modelinin üretim üssü olaraksa Avusturya’daki Graz-Magna Steyr fabrikasını seçmiş.
RCZ’nin çekici dış tasarımı iç mekanda da sürdürülmüş. Akıcı çizgilerden oluşan kokpit, sürücünün ideal sürüş pozisyonu için tasarlanmış. RCZ’nin iç mekanı sürücünün otomobile adım atar atmaz sportif ve seçkin bir ambiyans içine girmesini sağlıyor. RCZ 384 litre ile sınıfının en cömert bagajlarından birine sahip. Arka koltukların yatırılmasıyla bu hakim 760 litreye kadar yükseliyor.
Heyecan verici motorlar
RCZ’nin motor kaputunun altında performanslı 3 farklı motor bulunuyor. Baz modeled görev yapan 1.6 litrelik THP turbolu motor 156hp güç ve 240Nm tork çıkışına sahip. Bu motor 6 ileri manuel veya otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. Bir diğer benzinli seçenekse 200hp güç üreten 1.6 litrelik turbolu unite. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla alınabilecek olan bu motorun torkuysa 275Nm… Ailenin tek dizel seçeneğiyse 2 litrelik motor hacmine sahip. Sadece manuel şanzımanla alınabilecek bu versiyonun torkuysa 340Nm.
Otomobilde yol tutuş konusunda da çalışma yapılmış. RCZ, platform 2’den alınan son derece etkin bir süspansiyon sistemine ve yürür aksama sahip. Ayrıca, araç özellikle alçak bir kasa konumu ve ağırlık merkezi, genişletilmiş tekerlek izine sahip
Öte yandan RCZ’nin 200hp’lik versiyonunun ön takımına, otomobile müthiş bir denge ile birlikte daha canlı ve atak bir sürüş özelliği kazandıran özel bir alt kule gergisi eklenmiş.
Tasarım ve mekanik yeniliklerine ek olarak, seri dışı ve dinamik konumuyla uyumlu şekilde, RCZ sürüş keyfi ve güvenliğini arttıran ileri teknoloji donanım ve sürüş desteklerine de sahip. ESP’li standart akıllı çekiş kontrolü, yokuşta kalkış desteği (standart),WIP COM 3D (üst gam multimedya sistemi), çift-xenon viraj farları otomobilin standart donanımları arasında bulunuyor.
Her müşterinin otomobilini eşsiz bir hale dönüştürebilmesini sağlamak amacıyla, RCZ otomobilin özel karakteri ile ilişkili olarak özel kişiselleştirme aksesuarları sunuyor.