Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, tüketici tercihlerinde etkisi olan çevresel beyanlar sıkı bir şekilde denetleniyor. Tüketicilerin çevre konusundaki duyarlılığını istismar eden reklamlar, "yeşil aklama" olarak adlandırılan yöntemlerle aldatılmakta. Reklam Kurulu, gıda, giyim ve dayanıklı tüketim sektörlerinde faaliyet gösteren 4 farklı şirketin reklamlarındaki "doğa dostu", "iklim dostu" gibi iddiaların ispatlanamadığı gerekçesiyle idari yaptırım uyguladı.
Sahte ve Taklit Ayakkabı Reklamları
Reklam Kurulu'nun 11 Haziran 2024 tarihli 346. toplantısında, sahte ve taklit ayakkabı reklamları da gündeme geldi. Sosyal medya üzerinden koruma altındaki markaların logo ve diğer ayırt edici unsurlarını kullanan 17 reklam veren hakkında idari yaptırım kararı alındı.
Coğrafi İşaret Tesciline Aykırı Reklamlar
Aynı toplantıda, coğrafi işaret tesciline aykırı biçimde üretim yapan ve reklamlarında "Ayvalık Zeytinyağı" gibi ifadeler kullanan 13 firma hakkında da reklamları durdurma kararı verildi.
Yılın İlk Yarısında 127 Milyon Lira Ceza
Reklam Kurulu'nun yılın ilk altı ayında toplam 931 dosya üzerinde yaptığı değerlendirmeler sonucunda, 811 dosya aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olarak tespit edildi. Bu dosyalara toplamda 127 milyon 433 bin 779 lira idari para cezası uygulandı.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin korunması ve adil ticaretin sağlanması amacıyla denetimlere titizlikle devam edeceklerini belirtti.