500 adet üretilecek olan modeli pist rekorları kıran Megane R26R modelini hazırlayan ekip üretti. Küçük bir not; bu araç Megane R26R'ın devamı niteliğinde bir model değil. Bu ileride daha performanslı bir Megane modeli göreceğiz anlamına geliyor. Megane RS'in 2.0 litrelik dört silindirli turbo beslemeli motoruna daha yüksek turbo basıncı sağlayan ve yeni bir emme manifoldu dizayn eden ekip gücü 15 hp arttırarak 265 hp'ye, torku ise 20 nm arttırarak 360 nm'ye çıkarmış. Renault'dan açıklanan rakamlara göre Megane RS Trophy 0-100 km/s hızlanmasını standart RS'den 1,0 saniye daha erken bir şekilde 6 saniyede tamamlıyor. 1000 m'yi RS'den 0,3 saniye daha erken olarak 25,4 saniyede geçen model 254 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
Bu aracı satın alacak kişilerin pek umrunda olmasa da yakıt tüketim verileri de açıklandı. Trophy RS 8,2 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine ve 190 g/km emisyon değerlerine sahip.
RS departmanı Trophy için özel bir şasi geliştirmedi ancak aracın yol tutuşunu iyileştirmek için özel lastikler kullanıldı