İlk olarak Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan, önümüzdeki aylarda satışa sunulacak olan Yeni Meriva'yı Bild gazetesi inceledi.
İşte iyi ve kötü yönleriyle Yeni Opel Meriva.
Ön ve arka yüzü, geçtiğimiz aylarda ülkemizde satışa sunulan Astra'yı benzeyen Meriva'nın asıl ilginç yönü arka kapılardan itibaren göze çarpıyor. Menteşeleri arka kapıların arkasına konumlandırılan otomobil bu şekilde İngilizlerin ünlü lüks otomobil markası Rolls-Royce'a benzemiş bir minivanı andırıyor.
Yeni Meriva, büyük farlar, arkaya doğru açılan arka kapılar, klasik minivan tasarımı ile dikkatleri çekiyor. Çok büyük iç hacim, yeterli eşya taşıma alanları sunan otomobilin işçilik kalitesi vasat ve karmaşık ön konsoldaki butonların konumlarına alışmak biraz zaman alacak gibi görünüyor.
Otomobilin koltukları yeterli konforu sunuyor. İleri ve geri kaydırılabilen arka koltukları sayesinde Yeni Meriva'da, sertliği iyi ayarlanmış süspansiyonların da yardımıyla lüks bir limuzin rahatlığında seyahat edebiliyorsunuz. Arka tarafa doğru açılan arka kapıların yardımıyla otomobile giriş çıkışların biraz daha büyük olması amaçlanmış, ama bunun yerine sanki sürgülü kapı yapılsaydı daha iyi olurdu. Meriva'nın direksiyonu ise biraz hissiz.
Vites aralıkları iyi ayarlanmış altı ileri manuel şanzımanı ile 100 HP'lik motor gücüne sahip araç yakıt konusunda çok da tutumlu değil. Otomobilde start-stop sistemi de bulunmuyor.
Haziran ayında satışa sunulması beklenen Yeni Meriva'nın fiyatı Avrupa'daki satış fiyatının 15 bin 900 Euro'dan başlaması beklenirken, Türkiye'deki giriş seviyesi fiyatının ise 40 bin TL civarında olacağını tahmin ediyoruz.