MOSKOVA (AA) – EMRE GÜRKAN ABAY - Rus turizm sektöründe Türkiye tatili tercihi yaklaşık 1 yıllık aradan sonra tekrar zirveye çıkarken, Türk turizm yetkilileri Rus turist sayısında bu sezon rekor düzeyde artış bekliyor.
AA muhabirinin, Rusya’nın çeşitli seyahat acentelerinden derlediği bilgiye göre, Rusya ile geçtiğimiz yıl yaşanan kriz nedeniyle gerileyen Türkiye tatili satışları, bu yıl tekrar en popüler seyahat noktalarından biri haline geldi.
Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) tarafından yapılan açıklamada, Rusya’nın en büyük arama motoru Yandex üzerinden 2017'nin ocak ayında yapılan “Türkiye turları” aramalarının, 2016'nın aynı dönemine göre yüzde 324 arttığı bildirildi.
Tatil planı yapan Rus turistlerin Türkiye’ye yönelik ilgisinin sürdüğünü gösteren Rusya’nın önde gelen seyahat sitelerinden Momondo verilerine göre, Türkiye, yaklaşan tatil dönemi için Rus turistlerin en çok tercih edeceği ilk 10 ülke arasında yer alıyor.
Bir başka Rus seyahat şirketi OneTwoTrip’un verilerine göre de, Rus turistlerin en çok ilgi gösterdiği seyahat noktaları arasında Antalya ve İstanbul yer alırken, Rusya Federal Turizm Ajansının (Rosturizm) derlediği verilere göre de, toplam rezervasyonlar içerisinde yüzde 32’lik payla Türkiye’nin, Rus turistlerin mayıs ayında açık ara "favori tatil yeri" olacağı belirtiliyor.
Turizm sektörü yetkilileri, bu yılın ocak ayında 2016'ya göre yüzde 81’lik artışla 40 bin 124 kişiye yükselen Rus turist sayısının, bu yıl 4 milyonu geçmesini bekliyor.
- "Bilet satışları 3 kat arttı"
Konuya ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Türk Hava Yolları (THY) Rusya Genel Müdürü Mefail Deribaş, uçak bileti satışları ve planlanan uçuş sayılarına bakıldığında 2017’nin çok iyi bir yıl olmasını beklediklerini söyledi.
Deribaş, 2015’le mukayese edildiğinde, bilet satışlarının yaklaşık üç kat arttığına işaret ederek, “Rusya’daki turistler, Türkiye’yi çok seviyor ve yeniden ilişkilerin düzelmesiyle birlikte rağbet arttı. En başta gelen sebeplerden birisi de Rus turistlerin Türkiye’de kendilerini rahat hissetmeleri.” dedi.
Önümüzdeki günlerde Rusya’nın Voronej ve Samara şehirlerene de uçuşa başlayacaklarını belirten Deribaş, “Türkiye’nin ulusal havayolu ve bayrak taşıyıcı şirketi olduğumuz için, kriz döneminde dahi THY olarak Rus halkı bize her zaman pozitif baktı. Rusya’da bununla ilgili olan kişiler takip ediyorlar ve çok rağbet görüyoruz.” ifadelerini kullandı.
- "Turist sayısında eski seviyelerin üzerine çıkılabilir"
Onur Air Genel Müdür Yardımcısı Orhan Sivrikaya, Rusya ve Türkiye arasında tekrar kurulan dostluk ilişkisinin, havacılık dahil olmak üzere turizmdeki tüm sektörlere olumlu yansıdığını söyledi.
İki ülke arasında düzelen ilişkiler sayesinde turist sayısında eski seviyelerin de üzerine çıkmasını tahmin ettiklerini vurgulayan Sivrikaya, “Bu sadece iki ülke arasındaki turizmi değil, aynı zamanda iki kültürün de birbirine yakınlaşması anlamına gelir. İki ülkenin de birbirini daha iyi tanımasının, Rusya’daki iş adamlarımızın yeni potansiyel iş birlikleri yakalamaları noktasında da yansımaları olacağını düşünüyorum.” dedi.
Onur Air olarak Rusya’da gerçekleştirdikleri yeni atılımlarla, iki ülke ticaretinde yer alan tüm sektörlere katkıda bulunmaya çalıştıklarını belirten Sivrikaya, “Avrupa hatlarındaki eksilen rakamları Rusya’dan telafi etmemiz söz konusu. Dolayısıyla bizim yeni odak noktamız olarak Rusya ön plana çıkıyor.” şeklinde konuştu.
- "Türkiye'nin rekabet avantajı turizmde çok yüksek"
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı da, turizmde her iki ülkenin de birbirini özlediğinin altını çizerek, 2014’te 4,5 milyondan fazla Rus turistin Türkiye’yi ziyaret ettiğini, Rusya’dan tatil amaçlı çıkışlarda Türkiye’nin tekrar birinci ülke konumuna geldiğini belirtti.
İspanya ve Yunanistan gibi ülkelere de Rus turistlerin ilgi duyduğunu anlatan Yağcı, şu ifadeleri kullandı:
“Türkiye turizmde başlı başına rekabet avantajı çok yüksek bir ülke. Bunun başında misafirperverlik anlayışı geliyor. Biz bunu Türk insanı ve Türk turizmcisi olarak çok iyi yapıyoruz. Dolayısıyla bu ülkeleri çok ciddi birer rakip olarak görmüyoruz. Türkiye’nin fiyat-kalite dengesi, hizmetleri çok iyi bir noktada. Bunu daha da iyi noktalara götüreceğiz.”
AA