Alman markanın tarihe damgasını vuran modellerinden belki de en önemlisi, 959 ismiyle 1980'lerin sonunda üretilen spor otomobil. Çöl yarışları için 4 tekerlekten çekiş sistemiyle üretilen araç, 3 dereceli ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve bugün tüm markaların üzerinde uzun saatler harcadığı hacim küçültme (Downsizing) akımının da ilk temsilcilerinden biri.
337 araç üretildi
1986 yılında üretimine başlanılan ve aynı yıl Paris-Dakar Rallisi'nde birinci gelen araç, 4 çeker olduğu için zamanın Porsche modellerine göre çok daha iyi bir yol tutuşu sahip. Bu araç bir anlamda 2004'te üretilen Carrera GT modelinin atası denilebilir. 959'un yol versiyonlarının ilk müşteri teslimleri 1987'de başladı. O yıllarda araç, 225 bin dolarlık etiket taşıyordu. 1986 ile 1989 yılları arasında sadece 377 adetlik üretimle sınırlı kalan araç, koleksiyoncular için en çok aranan modeller arasında.
Motor hacmi yarım litre düşürüldü
Porsche, 959'u hayata geçirirken, sıfırdan yeni bir motor oluşturmak yerine, mevcut 911 motorunu geliştirme yolunu seçti. Hacmi yarım litre küçültülen motor, 959 kaputunun altında 2.8 litre olarak yerleşti. Çift turbo beslemeyle desteklenen motor, bu sayede 450 beygir güç ve 500 nm tork üretir hale geldi. Araçta farklı bir şanzıman kullanıldı. Standart 5 ileri manuel vitese, "G" arazi dişlisi eklenerek benzersiz bir şanzıman üretildi. 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde de ağırlık 1450 kilograma kadar ulaşmıştı. Çekiş sistemi sayesinde yol tutuşu, o yollardaki en önemli rakibi Ferrari F40'tan iyi olsa da, bu araçtan 350 kilogram fazla olan ağırlık, yüksek hız ve maksimum sürat disiplinlerinde geride kalmasına neden oldu.
Saatte 315 kilometre hız
Buna rağmen aracın 0-100 km/s hızlanması 3.7, 0-200 km/s ivmelenmesi ise 13 saniye sürüyor. 959'un ulaşabildiği maksimum hız saatte 315 kilometre olarak verilirken hacim küçültmenin avantajı yakıt tüketiminde kendini gösteriyor. Yüksek güç ve performansa rağmen ortalama 11.1 litrelik tüketim, bugünkü teknolojiler için bile başarılı sayılabilir. Araçta kullanılan magnezyum alaşım jantlar 17 inç büyüklüğünde. Araç ayrıca, lastik basıncı izleme sistemiyle donatılmış.
En gelişmiş 4 çeker sistemini kullandı
Porsche 959, bir seri üretim aracında o ana kadar kullanılan en gelişmiş 4 tekerlekten çekiş sistemiyle donatıldı. Araçta kullanılan Porsche-Steuer Kupplung (Porsche pilot debriyaj-PSK) özellikliği, dinamik, normal, kaygan zemin gibi farklı koşullarda, ön ve arka tekerlekler arasındaki tork dağılımını değiştiriyor. Bu sayede, yüzde 80'e kadarki bölümü arka tekerleklere iletilebiliyor. Bu sayede her türlü yol koşulunda optimum çekiş sağlanıyordu.