İki şirketin geleceği için kritik önem taşıyan karar, hem en büyükrakipleri hem de iş ortakları Apple'ın vereceği karara bağlı.
Apple, gelecek ay düzenleyeceği WorldWide Developer Conference (WWDC) etkinliğinde Google ve Samsung'u sarsacak bir karar verebilir.
ÜRÜNLERİNDEN MEN ETME KARARI ALABİLİR
Samsung ve Google'ın mobil cihaz ve yazılım alanında en büyük rakibi olanApple, 10-14 Haziran tarihlerinde düzenlenecek konferansta, iki markayıürünlerinden men etme kararı alabilir. Bu durum, Google'ın reklam gelirlerinin neredeyse yarısını, Samsung'un da küresel gelirinin yüzde 10'unu kaybetmesine neden olabilir.
Arama motoru ve mobil işletim sistemi piyasasının lideri olan Google, Apple'ın farklı platformlar arayışında olmasından dolayı bir süredir memnun değil.
Bloomberg, geçtiğimiz ay Apple'ın İnternet Yazılımı ve Hizmetleri Kıdemli BaşkanYardımcısı Eddy Cue ile Yahoo! CEO'su Marissa Mayer'ın bir araya geldiğini ve 'Yahoo!'nun iPhone ve iPad'le daha iyi entegre olabilmesi için yollar aradıklarını'belirtti.
Apple'ın, iOS 7 işletim sisteminde sunulan Mobile Safari tarayıcısında Google'ıYahoo ile değiştirmesi, beklenebilecek bir gelişme. Apple'ın aynı işlemi PC'lerdeki Safari için de yapması ve yapılan değişikliğin gelecek ay yazılım geliştiriciler tarafından deneneceği öne sürülüyor. Mayer da, Ocak ayında yaptığı açıklamada Yahoo!'nun Facebook, Google ve Apple ile daha yakından çalışmak istediğini belirtmişti.
SAMSUNG'UN EN BÜYÜK MÜŞTERİSİ
Aralarında iki yıldan fazla süren patent kavgaları, her ne kadar kolay görünmesede büyük iş ortakları olan Apple ve Samsung'un ilişkisini sona erdirebilir.
Wall Street Journal'ın Şubat 2011'de verdiği bilgiye göre, o dönem Samsung'dan 8 milyar dolar değerinde LCD ekran, NAND flash bellek ve mobil çip alan Apple, Güney Koreli şirketin en büyük müşterisi haline gelmişti. Samsung, Apple'ıniPhone ve iPad'lerinde kullanılan A5 ve A6 çiplerini de üreten firma oldu.
Elektronik ürün parçaları tedarikinde Samsung'dan uzaklaşan Apple, mobil ve PCplatformda Google'ın yerini Yahoo!'ya bırakırsa, rakiplerine büyük bir darbe vurabilir. Yahoo!'nun Bing'e dayanması, Safari'de yaşanacak Google-Yahoo! değişikliğinin Microsoft'a yaraması anlamına gelecek.