ANKARA (AA) - BARIŞ SAĞLAM/HÜSEYİN ERDOĞAN - Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, geçen yıl Türkiye'de 16 milyar liranın üzerinde bir satış geliri elde ettiklerini belirterek, "Türkiye pazarına inanıyoruz ve bunun bir göstergesi olarak uzun vadeli bir yatırım stratejisi izliyoruz" dedi.
AA Enerji Haberleri Editörlüğü'nü ziyaret eden Ahmet Erdem, Shell'in 2015 performansına ve Türkiye stratejilerine ilişkin soruları yanıtladı.
Erdem, Shell'in 93 yıldır Türkiye'de faaliyet gösterdiğini belirterek, "Türkiye pazarına inanıyoruz ve bunun bir göstergesi olarak uzun vadeli bir yatırım stratejisi izliyoruz. Türkiye, Shell’in büyüme açısından öncelikli 10 pazarından biri. Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusu, büyüyen ekonomisi bunun en önemli sebepleri arasında yer alıyor" diye konuştu.
"Shell Türkiye 2015’te 16 milyar liranın üzerinde bir satış geliri elde etti" açıklamasında bulunan Erdem, şöyle devam etti:"2015 yılında Shell&Turcas olarak yüzde 20 civarında bir pazar payı ile akaryakıt pazarındaki güçlü konumumuzu koruduğumuzu düşünüyoruz. Hedefimiz 2016’da, pazarın üzerinde bir büyüme performansı yakalamak. 2015 yılında olduğu gibi 2016’da da büyüme odaklı bir bakış açısıyla yatırımlarımıza devam edeceğiz."
Akaryakıt pazarında yaşanan tüm zorluklara rağmen, 2015'te istasyon ağlarına yatırım yaptıklarını vurgulayan Erdem, "Müşterilerimizin bizi görmek istediği lokasyonları çeşitlendirdik ve 1024 istasyonla Türkiye genelinde hizmet vermeye devam ediyoruz" ifadesini kullandı.
- "Dünya ile eş zamanlı hizmet"
Küresel alandaki hizmet deneyimlerini ve ürün yelpazelerindeki inovasyon ve gelişmeleri, dünya ile aynı anda Türkiye'de müşterilerine sunduklarını anlatan Erdem, söyle konuştu:"Shell olarak istasyon başına pazar ortalamasından 2,5 kat daha fazla verimlilik sağlıyoruz. Müşteri memnuniyeti birincil önceliğimiz ve böyle olmaya da devam edecek. Bu bağlamda 2015 yılında; TSE’nin gerçekleştirdiği denetimler sonucu, Türkiye’de petrol piyasası akaryakıt dağıtım markaları arasında 'Müşteri Dostu Marka' belgesini alan ilk marka olduk. Ayrıca 169 akaryakıt istasyonumuzda TSE’den 'Müşteri Dostu Kuruluş' belgesini almaya hak kazandık. Türkiye’nin ilk inovasyon geliştirme programı olan İnovalig’de, 'İnovasyon Döngüsü ve Süreç Yönetimi' kategorisinde ödül alan ilk ve tek akaryakıt firmasıyız."
- "Shell'e Hoş Geldiniz" programı ilk Türkiye'de
Ahmet Erdem, Shell’in perakendecilik alanında faaliyet gösterdiği 80 ülke arasında, "Shell’e Hoş Geldiniz" programını hayata geçiren ilk ülkenin Türkiye olduğunu belirterek, bunun en önemli sebebini ise Türkiye’nin, akaryakıt perakende faaliyetleri alanında diğer ülkelere örnek olacak seviyede hizmet kalitesine sahip bulunması olarak gösterdi.
Türkiye'nin oldukça rekabetçi bir akaryakıt piyasasına sahip olduğunu ifade eden Erdem, "Türkiye, Shell’in öncelikli pazarları arasında yer alıyor. Tüm bu etkenler bu programın uygulamaya geçirildiği ilk ülkenin Türkiye olmasında rol oynadı" dedi.
Erdem, bayilik sözleşmelerinin yenilendiği 2015'teki intifa döneminde Shell'in performansını, gelişen şehirler, genişleyen karayolu alt yapısı ve müşteri beklentileri doğrultusunda şebekesini geliştirdiği başarılı bir dönem olarak nitelendirdi.
- Derince'den 55 ülkeye 100 milyon TL’ye yakın ihracat
Shell’in Akdeniz’deki tek gres ve en büyük madeni yağ üretim tesisi Derince tesisinden 2015 yılında toplam 93 bin ton madeni yağ ve gres üretimi gerçekleştirdiklerini anlatan Erdem, bu tesisten 55 ülkeye 100 milyon TL’ye yakın bir tutarda ihracat yaptıklarını ve üretimi önümüzdeki yıllarda daha da artırmayı hedeflediklerini belirtti.
Erdem, Türkiye madeni yağlar pazarında, PETDER’in açıkladığı 2015 yıl sonu verilerine göre, arka arkaya dokuz yıldır lider olduklarını ifade ederek, Shell'in aynı zamanda dünya madeni yağlar pazarının da dokuz yıldır lideri konumunda bulunduğunu kaydetti.
Ayrıca, Shell'in dünyanın önde gelen bir doğalgaz tedarikçisi ve sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) teknolojisinde 50 yılı aşkın süredir öncü konuma sahip bir şirket olduğunun altını çizen Erdem, şirketin dünyanın en büyük LNG tankeri filosunu yönettiğini bildirdi.
Erdem, Shell'in 2007'de Türkiye doğalgaz pazarındaki ilk uluslararası şirket olarak hizmet vermeye başladığını anımsatarak, "Shell Enerji A.Ş. adlı şirketimiz aracılığıyla BOTAŞ’ın kontrat devirlerinden aldığımız pay ile Rusya’dan Türkiye’ye doğalgaz ithal ediyoruz ve piyasadaki oyuncular ile ticaret yapıyoruz. 1 milyar metreküpün üzerinde doğalgaz portföyünü yönetiyoruz" dedi.
- Petrol-doğalgaz arama ve üretim faaliyetleri
Türkiye’deki petrol ve doğalgaz arama faaliyetlerini 16 yıllık bir aradan sonra Türkiye Petrolleri (TP) ile işbirliği yaparak 2011'de tekrar başlattıklarını kaydeden Ahmet Erdem, TP ile ortaklıkları kapsamında, biri Batı Karadeniz’de doğalgaz ve petrol, diğeri ise Diyarbakır’da kaya gazı ve kaya petrolü üzerine 2 arama projesi yürüttükleri ifade etti.
Erdem, bu projelerin yeni teknolojiler kullanılarak gerçekleştirilmeleri yönünden Türkiye’nin enerji haritasının tamamlanmasına ve hidrokarbon potansiyelinin araştırılmasına katkı sağlayan projeler olduğunu vurguladı.
Bu kuyulardan elde edilen sonuçların değerlendirme aşamasında bulunduğu bilgisini paylaşan Erdem, Shell Türkiye olarak TP ile iş birliğine büyük önem verdiklerini ve ortak projeler yürütmekten memnuniyet duyduklarını belirtti.
Erdem, yürüttükleri ortak projelerde, gerek ilgili bakanlıkların ve bağlı kuruluşlarının, gerekse de yerel idarelerin desteğinin önemli katkıları bulunduğuna değinerek, "Üretim ve arama projelerine gösterilen destek, yatırımcıların, Türkiye’nin yerli üretimini geliştirebilmesi için ihtiyaç duyduğu bu tarz projelere olan güvenini daha da artırmaktadır" diye konuştu.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün geçiş ve uyum sürecinin başarılı olması için yoğun bir şekilde çalıştığını ifade eden Ahmet Erdem, "Şu anda uygulamada olan yeni kanunun ve düzenlemelerin önümüzdeki dönemde petrol ve doğalgaz arama faaliyetlerine olumlu yansıyacağını düşünüyorum" değerlendirmesinde bulundu.
- "Shell Eco-Marathon, gençlerin hayatında fark yaratıyor"
Gençlerin alternatif enerji kaynaklarını kullanarak en az yakıtla en uzun mesafeyi kat edecek araçlar geliştirip yarıştırdıkları Shell Eco-Marathon projesinin 30 yıldır Avrupa’da düzenlenmekte olduğunu anımsatan Erdem, bu yarışmanın Türkiye'de ilk defa 2015 yılında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) iş birliğiyle gerçekleştirildiğini açıkladı.
Ahmet Erdem, Türkiye’de, gençlerin kendilerini inovasyon, enerji, otomotiv teknolojileri ve mühendislik alanlarında geliştirmesine Shell Eco-Marathon projesiyle katkıda bulunduklarını ifade ederek, "Bugüne kadar 1500’ün üzerinde öğrencimizin Shell’in uluslararası çapta düzenlediği Shell Eco-Marathon yarışlarına katılımını organize ettik ve hayatlarında fark yarattık" dedi.
Gençleri geleceğin enerji teknolojileriyle çalışan araçlarını geliştirmeye teşvik ettiklerine vurgu yapan Erdem, 2016 yılında daha çok öğrenciye ulaşarak projeyi devam ettireceklerini kaydetti.
AA