Sigortacılık Haftası

TOBB Sigorta Acenteleri Sektör Meclisi Başkanı Çalışkan:- "Acentelerin en büyük sıkıntısı şu an için komisyon bedelleri. Şirketler tarafından yüzde 5 düzeylerine dek indirilen komisyon bedelleri acentelerimizi oldukça zor durumda bırakıyor"

BURSA (AA) - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Sigorta Acenteleri Sektör Meclisi Başkanı Remzi Çalışkan, acentelerin en büyük sıkıntısının komisyon bedelleri olduğunu belirterek, şirketler tarafından yüzde 5 düzeylerine kadar indirilen komisyon bedellerinin acenteleri zor durumda bıraktığını belirtti.Çalışkan, "Sigortacılık Haftası" dolayısıyla yaptığı yazılı açıklamada, zorunlu sigorta poliçelerinin sayısının artırılması gerektiğini ifade etti.
Türkiye'de sigortacılık sektörünün gelişmesi için çok büyük fırsatlar olduğunu aktaran Çalışkan, "Ülkemizdeki sigorta bilinci günden güne artıyor olsa da halen istenilen seviyeye geldiğimiz söylenemez. Tüm paydaşların ortak hareket ederek sektörün gelişimi noktasında gerekli adımları atması gerekiyor." değerlendirmesinde bulundu.
Çalışkan, 1893 yılında "Osmanlı Umum Sigorta" adı altında ülkede ilk sigortacılık faaliyetlerinin başladığını hatırlatarak, şunları kaydetti:
"Sigortacılık sektörünün yarattığı fon ve sağladığı istihdam ülke ekonomisi açısından çok önemli. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), TOBB, Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) ve Hazine Müsteşarlığının sektörün gelişmesi noktasında ciddi katkıları var. Acentelerin en büyük sıkıntısı şu an için komisyon bedelleri. Şirketler tarafından yüzde 5 düzeylerine dek indirilen komisyon bedelleri acentelerimizi oldukça zor durumda bırakıyor. Türkiye'de bilhassa taşrada faaliyet gösteren acentelerin bu bedellerle var olmaları çok mümkün değil. Birçok acente faaliyetlerini sonlandırmak zorunda kaldı."
BTSO 41. Komite Başkanı Mehmet Nazif Dağ ise tüketici profilinin çok farklılaştığını ve sigortacılık alanındaki toplumsal bilincin her geçen gün daha da iyiye gittiğini belirtti.
Dağ, "Tüketicinin lehine çıkan yasalar, sigortacılık sektörüne bakışı değiştirdi. Tüketiciler bir poliçeyi satın alırken artık araştırmaya, incelemeye başladı. Tüm bunlar sektörümüzü, sigortacıları oldukça memnun ediyor. Firmalar, özellikle teknolojideki gelişmelere ayak uydurmalı ve fiziki şartlarını geliştirmeli. Tüketiciler de profesyonel sigorta acenteleriyle çalışmalı." ifadelerini kullandı.

AA

Ekonomi Haberleri

Türkiye'de sahte dolar alarmı: Peş peşe açıklamalar
Alesayi Holding'den Kutsal Şehir Mekke'de Lüks Konaklama Projesi
Konya, Sanayide Devrim Yaptı
Merkez'in enflasyon hedefi yüzde 25
Konya’da Konut Fiyatları Rekor Kırıyor: Danimarka’da Villa Almak Daha Ucuz!