Sinan Çetin, Kağıt'ta önceki projelerine göre işi bir adım daha öteye taşıyor. Yönetmen, filminde devlet mantığıyla ya da devletin kendisini koruma adına kullandığı refleksleriyle hesaplaşıyor...
Rasih YILMAZ- SİNEYORUM
Kağıt bazen birçok kesici aletten çok daha keskin hale gelen bir nesnedir. Hatta bıçağın keskinlik düşüncesi veya kesme biçiminden ziyade kağıdın el parmak aranızı, ayak parmak aralarınızı veya boynunuza açacağı ince bir çiziği düşünmek insana daha iğreti bir duygu yaşatır. Aynen Sinan Çetin'in Kağıt filminde olduğu gibi.
Genç bir yönetmen ile devlet arasındaki bürokratik çatışmanın örnekliğinde; devlet zihniyetinin bir kağıt gibi insan yaşamlarını ince ince çiziklerle nasıl yaşanılmaz hale getirebileceğini Kağıt'ta görüyorsunuz.
Özellikle devleti temsilen konuşturulan bir bürokrat kadının karşısında yer alan Emrah karakteri ile diyalogları, aslında içinde bulunduğumuz ama çıkmaz sokaklarını bile arama zahmetine girmediğimiz o benmerkezci anlayışın fotoğrafı gibi kendini ispat ediyor.
Dönem dönem film içerisinde didaktik diyaloglarla karşılaşılsa bile verilen örneklerin altını imza atmadan geçemeyeceğiniz anlarla karşılaştığınız filmde Sinan Çetin'in devletin sistematiğiyle ilgili sorunu okuma şansı da yakalıyorsunuz. Fakat son filminde Çetin, önceki projelerine göre işi bir adım daha öteye taşıyarak devlet mantığıyla ya da devletin kendisini koruma adına kullandığı refleksleriyle hesaplaşma içerisine giriyor.
Yeni bakış açıları
Kağıt felsefi unsurların yanı sıra görsel anlamda da bir farklılık ortaya koymak adına Çetin'in yeni bakış açıları denediği bir film. Elbette böyle bir devlet-birey hesaplaşması örneği noktasında bir ilk gibi durmasa da özellikle Emrah'ın bürokrat kadına "Devlet size sabah zeytin yemeyeceksiniz dese ne yapardınız?" sorusuna karşılık kadının "Yemeyiz" cevabıyla ne kadar basit ama ne kadar dramatik bir konumda olunabileceğini seyirciye sunuyor.
Bizce filmin en sağlam repliklerinden biri ise "her yasak bir isyanı doğurur"du.
Ayrıca filmin sonundaki dünyada yer alan özgürlük veya sivil itaatsizlik önderlerine ait gönderme ise lokal bir bakış açısından bir anda çok daha geniş bir algının içerisine seyirciyi çekme girişimi olarak kabul etmek mümkün.
Sinan Çetin'i seversiniz veya sevmezsiniz, içinde bulunduğu birçok tartışmalı konumdan dolayı olumlamak ya da olumlamamak tamamen kişisel tercihlere kalmıştır. Ancak birey olma adına duruşunu bozmadan inandığının peşinden giden bir yönetmenin filmini tüm eksik veya eleştirel noktalarına rağmen görmeyi arzularsanız bu film Kağıt olacaktır.
Yönetmen: Sinan Çetin Oyuncular: Öner Erkan, Ayşen Gruda, Zeynep Beşerler, Asuman Dabak
SAVAŞ SONRASI EVE DÖNÜŞ
Yönetmenliğini Dominic Sena'nın yaptığı, başrollerini Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Campbell Moore ve Robert Sheehan'-ın paylaştığı ''Cadılar Zamanı'' (Season of the Witch) filmi, aksiyon, dram ve savaş sahneleriyle öne çıkan bir yapım. Yıllarca savaştıktan sonra evlerine dönen iki yakın arkadaşın hikayesinin anlatıldığı filmin konusu şöyle:
Savaştan dönen iki arkadaş, vebanın her şeyi yakıp yıktığını görür. Kilisenin ileri gelenleri bir kızı cadılıkla suçlamaktadır ve onlara göre bütün olanların sorumlusu odur. İki arkadaşın bu kızı çok uzaklardaki bir manastıra götürmeleri emredilir ancak bu yolculuk, onların dünyanın kaderini belirleyecekleri bir maceraya dönüşecektir.
Cadılar Zamanı
Yönetmen: Dominic Sena Oyuncular: Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Campbell Moore
AŞK TESADÜFLERİ SEVER
Edward Zwick'in yönettiği, başrollerini Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt ile Hank Azaria'nın paylaştığı "Aşk Sarhoşu'' (Love & Other Drugs) filminde, romantik komedi tadındaki görüntüler izleyicilerle buluşacak. Film, karizmatik, fakat pek başarı yakalayamamış bir kişi olan Jamie'nin hikayesini anlatıyor. Jamie, sonunda aradığı başarıyı bir ilaç firmasının mümessilliğini yapmaya başladığında bulur. Yeni işi ve tesadüfler, onu Maggie ile karşılaştırır. Maggie ve Jamie'nin aralarında gelişen ilişki sürprizler içermektedir. Zira ilkelerinden taviz vermemeye alışkın iki insan da aşkın etkisi altındadır.
Aşk Sarhoşu
Yönetmen: Edward Zwick Oyuncular: Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt, Hank Azaria
ÇÖLDE HAYATA TUTUNMAK
Anurag Basu’nun yönettiği ve Hrithik Roshan, Barbara Mori, Luce Rains ile Kangana Ranaut’nun oynadığı “Tehlikeli Aşk’’ (Kites) filminde, romantizmin yanı sıra aksiyon ve gerilim sahneleri yer alıyor. Filmde olaylar, ağır yaralı bir adamın Meksika çölünün sert arazisinde, çöl sıcağında ölüme terk edilişiyle başlar. Bu kişi J’dır. Bir zamanların tasasız genç adamı, şimdinin aranan suçlusu... Onu hayatta tutan tek şey, büyük aşkı Natasha’yı bulmaktır. Natasha başka bir kişiyle nişanlıdır, ama J’ye kavuşacağına emindir.
Tehlikeli Aşk
Yönetmen: Anurag Basu Oyuncular: Hrithik Roshan, Barbara Mori, Luce Rains, Kangana Ranaut
Rasih YILMAZ- SİNEYORUM
Kağıt bazen birçok kesici aletten çok daha keskin hale gelen bir nesnedir. Hatta bıçağın keskinlik düşüncesi veya kesme biçiminden ziyade kağıdın el parmak aranızı, ayak parmak aralarınızı veya boynunuza açacağı ince bir çiziği düşünmek insana daha iğreti bir duygu yaşatır. Aynen Sinan Çetin'in Kağıt filminde olduğu gibi.
Genç bir yönetmen ile devlet arasındaki bürokratik çatışmanın örnekliğinde; devlet zihniyetinin bir kağıt gibi insan yaşamlarını ince ince çiziklerle nasıl yaşanılmaz hale getirebileceğini Kağıt'ta görüyorsunuz.
Özellikle devleti temsilen konuşturulan bir bürokrat kadının karşısında yer alan Emrah karakteri ile diyalogları, aslında içinde bulunduğumuz ama çıkmaz sokaklarını bile arama zahmetine girmediğimiz o benmerkezci anlayışın fotoğrafı gibi kendini ispat ediyor.
Dönem dönem film içerisinde didaktik diyaloglarla karşılaşılsa bile verilen örneklerin altını imza atmadan geçemeyeceğiniz anlarla karşılaştığınız filmde Sinan Çetin'in devletin sistematiğiyle ilgili sorunu okuma şansı da yakalıyorsunuz. Fakat son filminde Çetin, önceki projelerine göre işi bir adım daha öteye taşıyarak devlet mantığıyla ya da devletin kendisini koruma adına kullandığı refleksleriyle hesaplaşma içerisine giriyor.
Yeni bakış açıları
Kağıt felsefi unsurların yanı sıra görsel anlamda da bir farklılık ortaya koymak adına Çetin'in yeni bakış açıları denediği bir film. Elbette böyle bir devlet-birey hesaplaşması örneği noktasında bir ilk gibi durmasa da özellikle Emrah'ın bürokrat kadına "Devlet size sabah zeytin yemeyeceksiniz dese ne yapardınız?" sorusuna karşılık kadının "Yemeyiz" cevabıyla ne kadar basit ama ne kadar dramatik bir konumda olunabileceğini seyirciye sunuyor.
Bizce filmin en sağlam repliklerinden biri ise "her yasak bir isyanı doğurur"du.
Ayrıca filmin sonundaki dünyada yer alan özgürlük veya sivil itaatsizlik önderlerine ait gönderme ise lokal bir bakış açısından bir anda çok daha geniş bir algının içerisine seyirciyi çekme girişimi olarak kabul etmek mümkün.
Sinan Çetin'i seversiniz veya sevmezsiniz, içinde bulunduğu birçok tartışmalı konumdan dolayı olumlamak ya da olumlamamak tamamen kişisel tercihlere kalmıştır. Ancak birey olma adına duruşunu bozmadan inandığının peşinden giden bir yönetmenin filmini tüm eksik veya eleştirel noktalarına rağmen görmeyi arzularsanız bu film Kağıt olacaktır.
Yönetmen: Sinan Çetin Oyuncular: Öner Erkan, Ayşen Gruda, Zeynep Beşerler, Asuman Dabak
SAVAŞ SONRASI EVE DÖNÜŞ
Yönetmenliğini Dominic Sena'nın yaptığı, başrollerini Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Campbell Moore ve Robert Sheehan'-ın paylaştığı ''Cadılar Zamanı'' (Season of the Witch) filmi, aksiyon, dram ve savaş sahneleriyle öne çıkan bir yapım. Yıllarca savaştıktan sonra evlerine dönen iki yakın arkadaşın hikayesinin anlatıldığı filmin konusu şöyle:
Savaştan dönen iki arkadaş, vebanın her şeyi yakıp yıktığını görür. Kilisenin ileri gelenleri bir kızı cadılıkla suçlamaktadır ve onlara göre bütün olanların sorumlusu odur. İki arkadaşın bu kızı çok uzaklardaki bir manastıra götürmeleri emredilir ancak bu yolculuk, onların dünyanın kaderini belirleyecekleri bir maceraya dönüşecektir.
Cadılar Zamanı
Yönetmen: Dominic Sena Oyuncular: Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Campbell Moore
AŞK TESADÜFLERİ SEVER
Edward Zwick'in yönettiği, başrollerini Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt ile Hank Azaria'nın paylaştığı "Aşk Sarhoşu'' (Love & Other Drugs) filminde, romantik komedi tadındaki görüntüler izleyicilerle buluşacak. Film, karizmatik, fakat pek başarı yakalayamamış bir kişi olan Jamie'nin hikayesini anlatıyor. Jamie, sonunda aradığı başarıyı bir ilaç firmasının mümessilliğini yapmaya başladığında bulur. Yeni işi ve tesadüfler, onu Maggie ile karşılaştırır. Maggie ve Jamie'nin aralarında gelişen ilişki sürprizler içermektedir. Zira ilkelerinden taviz vermemeye alışkın iki insan da aşkın etkisi altındadır.
Aşk Sarhoşu
Yönetmen: Edward Zwick Oyuncular: Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt, Hank Azaria
ÇÖLDE HAYATA TUTUNMAK
Anurag Basu’nun yönettiği ve Hrithik Roshan, Barbara Mori, Luce Rains ile Kangana Ranaut’nun oynadığı “Tehlikeli Aşk’’ (Kites) filminde, romantizmin yanı sıra aksiyon ve gerilim sahneleri yer alıyor. Filmde olaylar, ağır yaralı bir adamın Meksika çölünün sert arazisinde, çöl sıcağında ölüme terk edilişiyle başlar. Bu kişi J’dır. Bir zamanların tasasız genç adamı, şimdinin aranan suçlusu... Onu hayatta tutan tek şey, büyük aşkı Natasha’yı bulmaktır. Natasha başka bir kişiyle nişanlıdır, ama J’ye kavuşacağına emindir.
Tehlikeli Aşk
Yönetmen: Anurag Basu Oyuncular: Hrithik Roshan, Barbara Mori, Luce Rains, Kangana Ranaut