Şirketler, Genç Yeteneklere Sosyal Medya Üzerinden Ulaşıyor

Şirketler, gençlerin uzun vakit geçirdiği sosyal medya platformlarında iş ilanları veriyor. İş arayanlar ise bu mecralardaki etiketler (hashtag) üzerinden ilanlara ulaşıp başvurularını yapıyor.

ManpowerGroup'un "2024 Türkiye Yetenek Açığı" raporuna göre, şirketlerin yüzde 76'sı ihtiyaç duydukları yetenekleri bulmakta zorlanıyor. 2014 yılında bu oran yüzde 63 seviyesindeyken, yetenek açığının giderek arttığı görülüyor. Bu durum, şirketleri geleneksel yöntemlerin ötesine geçmeye yönlendiriyor ve genç yeteneklere sosyal medya kanalları üzerinden ulaşmayı çözüm olarak öne çıkarıyor. Artık şirketler, kariyer siteleri ve sosyal iş ağlarının yanı sıra sosyal medya platformlarından hatta gayrimenkul ve araç alım-satım sitelerinden dahi iş ilanları paylaşıyor. İş arayanlar da sosyal medyada oluşturulan etiketleri takip ederek iş ilanlarına ulaşıyor.

Yapay Zeka ve Değişen Ekosistem Yetenek Açığını Artırdı

Yetenek açığındaki artışın nedenlerini açıklayan İnsan Kaynakları ve Personel Yönetim Platformu Kolay İK'nın CEO'su Çağlar Yalı, teknolojinin hızlı ilerlemesi ve iş gücü piyasasının dinamiklerinin değişmesiyle yetenek açığının daha da derinleştiğini belirtiyor. Yalı, "Pandemi ve yapay zekanın yükselişi ile birlikte iş dünyasında çalışma modelleri ve beklentiler hızla değişti. Bu durum, dijital becerilere sahip adayların bulunmasını zorlaştırdı. ManpowerGroup'un araştırmasına göre, yetenek açığının 2014-2024 yılları arasında yüzde 83 ile en üst seviyeye çıktığı yıl 2021 oldu. Ayrıca, önceki kuşakların bilgi paylaşımının eksikliği ve demografik değişimler de bu sorunu tetikleyen diğer faktörler arasında. Ülkemizde girişimcilik ekosisteminin büyümesiyle yeteneklerin kendi şirketlerini kurması veya yurt dışına yerleşmesi de yetenek açığını artıran etkenler arasında yer alıyor" dedi.

Sahte İlanlara Karşı Dikkatli Olun

Sosyal medyanın iş arama ve işe alım süreçlerindeki rolü artarken sahte iş ilanlarına karşı dikkatli olunması gerektiğini vurgulayan Yalı, "İş arayanların kimlik bilgilerini paylaşmadan önce ilanların güvenilirliğini mutlaka doğrulaması gerekiyor. Kurumsal e-posta adresleri ve video konferans görüşmeleri gibi güvenli iletişim kanallarını kullanmak, sahte ilanların tuzağına düşmemek adına kritik öneme sahip. Bu önlemler, kimlik hırsızlığı ve dolandırıcılık risklerini minimize edecektir" diye konuştu. Ayrıca, iş başvuru süreçlerinde aday takip sistemi (ATS) kullanan firmaların, adayların kişisel verilerinin güvenliği ve gizliliğini yasalara uygun şekilde sağladığına dikkat çekti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri

Kripto Piyasasında Son Gelişmelerin Analizi
İlk Toros Fıstığı Hasadı Yapıldı
Konya'nın 2023 Vergi Rekortmenleri Açıklandı: İşte Ekonomiye Katkı Sağlayan Firmalar
Yemeksepeti, 2024'te de 'Türkiye'nin En Sevdiği Marka' Seçildi
Gayrimenkulde Gerçek Değer Dönemi: Şeffaflık Artıyor