İnternet haberciliği, sadece İnternet üzerinden haber yayını yapılması anlamına gelen bir medya terimi. Gazete ve televizyon haberciliğinden farklı olarak günlük gelişmeleri dakika dakika izleyebiliyorsunuz, son zamanlarda video paylaşım sitelerinin popülaritelerin artması ile birlikle İnternet haberciliği, video destekli haberciliğe kaymaya başladı. Gazetelerin düşünmek ve analiz edebilmek için bakılabilir olma özelliği nedeniyle papucunun dama atılması gibi bir durum beklenmiyor. Gazetelerin popülaritelerini korumak, dahası hayatiyetlerini idame ettirebilmeleri için günlük haberlerin perde arkasına ışık tutan analizlere, dosya haberlerine, ufuk açıcı derinlikli köşe yazılarına ihtiyaçları var. Bugün internette okuduğunuz haberin kendisini değil analizini okumak istersiniz.
Nitekim dünyaca tanınmış İngiliz medya profesörü Donald Trelford, Belçika’da yayımlanan DE Morgen gazetesine verdiği demeçte, Internet gazeteleri ile normal gazeteler arasındaki ilişkiyi analiz etmişti.
Trelfold’un analizi özetle şöyleydi: “İnternet gazetesi ile artık yarışmak çok zor. Anında haberi en ince detayına kadar geniş bir şekilde verebiliyor. Geleneksel gazetelerin ise bunu takip etmeleri imkânsız. Eğer günümüzün gazeteleri gibi haberleri geniş kapsamlı yayınlamaya kalkarsa hacmini büyütmesi yani sayfa adetini çoğaltması lâzım. Bu da hem maliyet hem de zaman açısından imkânsız. Günümüzün gazeteleri artık derin analizlere yer vermeye başlamaları gerekiyor. Klasik haber anlayışını yavaş yavaş terketmeleri önemli. Geleneksel gazeteler, gençleri çekmek için bir şeyler yapmalı. Günümüzün gazetelerinin ilk yapmaları gereken şey, eski alışkanlıklarını bırakmak olmalı.”
Sayın medya profesörünün dediği gibi eski alışkanlıklarımızı bırakmak zorundayız. İddiası olmayanın yarını yoktur çünkü… Sahte reytingden ve tiraj aldatmacasından vazgeçmeliyiz. Reytingin birinci öncelik haline geldiği görüntülü medya gibi tiraj ve ‘çok tıklama’ da ne yazık ki interaktif ortamın ölçüsü oluyor. Görünen rakamlar aslında gerçeği söylemiyor. Kimi haber sitelerinin haberlerini çok okunmuş göstermek için sisteme ‘motor bağlaması’, ‘çok tıklanmış’lık görüntüsüyle reyting zorlaması, hiç kuşku yok ki, kendini aldatmaktan ibarettir.
***
Memleket Gazetesi, 13 Eylül 2004’te yayına başladığında bir çok ilki gerçekleştirmişti. İlk özgün sayfa düzeni, daha sonra bazı gazeteler tarafından taklid edildi. En zengin yazar kadrosuna sahip olması Memleket’i daha çok okunan ve gündem oluşturan bir çizgiye taşıdı. Rahat okunabilir ve zengin içeriğiyle web sitesi, kısa sürede dünyanın her tarafından ulaşılan ve konuşulan bir site oldu.
“Koşu bittikten sonra da koşan atlar” misali Memleket her yayın dönemine yeni atılımlarla girmeyi, okurları için bir görev telakki ediyor. Yılbaşında Konya basın tarihinde bir ilke imza atarak düzenlediğimiz “Her Aboneye Konya Tarihi” kitap kampanyası okurlardan büyük ilgi gördü. Yeni yayın döneminde de Konya basınının tasarım yönüyle ve ulaşılabilirlik bakımından en güzel web sitesine sahip olmamıza rağmen, daha dinamik bir kimlik kazanarak internet haberciliğinde de iddialı bir gazete olmak istedik. Memleket. com.tr’yi yenileme ihtiyacı bundandı.
Memleket.com.tr, Konya’nın vizyonunu taşıyacak sayfasına… Herkes kendisine hitap eden bir şeyler bulacak. İnsan kaynakları, otomobil, konut alım satımı, ders verenler ve muhtelif ilanlarınızı da internet okurlarımızla paylaşabileceğiniz ‘Seri İlanlarımız’ olacak.
Sizin de takdir ve tenkidlerinizle daha iyi, daha güzel bir site olacak Memleket.com.tr… Beğeneceğinizi umuyoruz. Selam ve dua ile…