Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) kanalı olan Samanyolu TV'de ekranlara gelen Beşinci Boyut, Büyük Buluşma, Ekip 1(Nizama Adanmış Ruhlar) ve Sırlar Dünyasıisimli diziler video içerik sitesi YouTube'da eski bölümleriyle yeniden yayınlanmaya başladı.
OLAYLAR YAŞANMADAN DİZİLERİNDE GÖSTERMİŞLERDİ
FETÖ, çektiği sinema filmlerinin yanı sıra Samanyolu'nda ekrana gelen bu dizilerde Ergenekon davası, Karlov suikasti gibi olaylar henüz gerçekleşmeden dizilerinde yer vermiş ve konu yargıya taşınmıştı.
YENİDEN YAYINA BAŞLADILAR
Her dizi için ayrı bir YouTube kanalı açan örgüt üyeleri, hemen her gün bir bölüm yayınlayarak Türk halkını yeniden zehirlemeye çalışıyor.
Örgütün bu hamlesi özellikle sosyal medyada büyük tepki çekerken kanalların yayından kaldırılması için vatandaşlar tarafından YouTube'a çok sayıda şikayette bulunuldu.
İşte o kanallar:
TBMM FETÖ ve 15 Temmuz Darbe Girişimini Araştırma Komisyonu’nun hazırladığı taslak raporda, FETÖ’nün yayın organlarında yayınlanan dizi, reklam ve afişler de incelenmiş, bazı gelişmelerin henüz kamuoyuna yansımadan televizyon dizilerinde işlendiği belirtilmişti.
FETÖ’nün yayınlarıyla ilgili şu analizler yapılmıştı:
“SAMANYOLU TV: En büyük başarısını ‘Sır Kapısı, Büyük Buluşma, Beşinci Boyut, Tek Türkiye, Kollama, Şefkat Tepe, Küçük Gelin, Çınarın Gölgesinde, Nizama Adanmış Ruhlar Ekip-1 ve Sungurlar, Ötesiz İnsanlar’ adlı dizileriyle yakalamıştır. ‘Sır Kapısı’, kitlelerde bıraktığı tesirle dikkat çekmiştir.
ŞEFKAT TEPE: Dizide Peygamber Efendimizin ‘ışık huzmesi halinde kamyon kasasında canlandırılması’, infial uyandırmıştır.
ÖNCE SENARYODA: MHP’ye yapılan kaset operasyonunu (120. bölüm) ve Ergenekon savcısı Zekeriya Öz’ün yetkilerinin alınmasını (121. bölüm), Ergenekon davasını işleyen ‘Kollama’ dizisinde, bu hâdiseler vukuundan önce konu edinilmiştir.
TWEET BOMBARDIMANI: 30 Ocak 2014’te, Fethullah Gülen’e ait olduğu iddia edilen ve ‘tweet’leri ikiye katlayın’ ifadesinin yer aldığı ses kayıtları YouTube’a yüklenmiştir. PDY mensuplarının adeta bir ibadet şuuruyla her akşam en az 2 saatlerini tweet atmaya ayırdıkları tespit edilmiştir.
ZAMAN GAZETESİ: Gazete satış adedi 2001’de 200 binlerde iken, 2006’da 630 binlere, 2012’de 1 milyonun üzerine çıkmıştır. 2013 ve 2014 yıllarından itibaren düşüş olmuştur.
DİZİ VE REKLAMLAR DA RAPORDA
REKLAMDAKİ SUBLİMİNAL MESAJ: 2013’te dershaneleri kapatma hazırlığı üzerine Zaman gazetesi, AK Parti Hükümeti’ni bu kararından vazgeçirmek için kampanya başlatmıştır. ‘Zaman Kardeşlik Zamanı’ reklamında gizlenen subliminal mesaj üzerinde durulmalıdır. Görünüşte barış, kardeşlik mesajı veren reklam dikkatli incelendiğinde, saldırgan tarafı temsil eden kişinin kavgadaki görüntüsü ile dönemin Başbakanı Tayyip Erdoğan’ın o günlerde ısrarla basında yer verilen sinirli bir anına ait fotoğrafın benzerliği dikkat çekicidir.
BILLBOARDDAKİ ‘GÜLEN’: Aynı günlerde billboardlar için hazırlanan reklamda, bir asker ve bir sivil Zaman gazetesini birlikte tutmaktadır. Askerin tuttuğu sayfada ‘Bir ihtimal daha var’, sivil vatandaşın tuttuğu sayfada ise ‘Ne gerek var kavgaya’ yazmaktadır. Bu sayfayı tutan kişinin Gülen’e benzerliği dikkat çekicidir.
DARBE GİRİŞİMİNDEN 9 AY ÖNCE: 5 Ekim 2015 tarihli ‘Sükûtun Çığlığı’ isimli reklam filminde sirenler çalmaktadır. Arkasından gülen bir bebek görülmektedir. Bu reklamın 15 Temmuz darbesinden 9 ay 10 gün önce yayınlanması doğum sancısına işaret ettiği yorumuna sebep olmuştur.”
www.superhaber.tv