Sosyal medyada markanızı nasıl uçurabilirsiniz

Çok çabuk tüketilen sosyal medyada, başarı elde etmek istiyorsanız, bu önerileri dikkate almalısınız

Günümüzde sosyal medya servisleri, markaların en çok tercih ettiği reklam kanalı olma yolunda daha da fazla ilerliyor.

Bir markanız var. Sosyal medyada da var olmak istiyorsunuz. Peki markanızı daha iyi duyurabilmek için ne yapmalısınız ? Ya da ne yaparsanız marka kimliğinize hizmet eder? Yapmanız gereken yalnızca birkaç ipucunu takip etmek;

HEDEF BELİRLEYİN

Eğer bir hedefiniz yoksa, en iyisi olduğunuz yerde kalmak. Hedef belirlemek yapacağınız ilk iş olmalı. Kimse sesleneceksiniz? Ne paylaşacaksınız? Sosyal medyada var olmanızın amacı ne? Hedefinizi belirlemek için kendinize bu soruları sormayı ihmal etmeyin.

KAÇMAYIN

Deneyip başaramayacağınız zamanlar olacak. Ama denemeden asla bilemezsiniz değil mi ? Deneye deneye size en uygun yolu bulacaksınız. Hata yapmaktan korkmayın.

BİRİKTİRİN

Sosyal medyanın çok çabuk tüketilen bir mecra olduğunu unutmayın. İçerik biriktirin, bunun için çok çalışın. Unutmayın, göz hareketinden bile hızlı olmalısınız bazen. İnsanların başını döndürün.

EKSİKSİZ OLUN

İnsanların size arayabileceği her noktada olmaya çalışın. Her detayı düşünün, hiçbir açığınız olmasın. Hatta Facebook'taki kapak fotoğrafınız bile mükemmel olsun. Dilbilgisi kullanımınız, paylaştığınız içerikler, Tweet'leriniz, verdiğiniz linkler, insanlarla diyaloglarınız...Kısacası hiçbir yerde eksiğiniz olmasın.

KONUŞMADAN ÖNCE DİNLEYİN

şte bu kısım çok önemli. İletişim, çift taraflı olduğu zaman sağlıklıdır. Kitlenizin, size önerilerini, şikayetlerini ve paylaşımlarını dinlemek, sizi uzun vadede daha sağlam bir yapılandıracaktır. Bu nedenle soru sorun veya paylaşımlarınıza gelen tepkileri mutlaka gözden geçirin.

ÖZEL HİSSETTİRİN

Akılda kalıcı olabilmek için küçük jestlere ihtiyacınız var. Tıpkı eve giderken sevdiğiniz birine çiçek almak gibi düşünün bunu. Kitlenizin onları özel hissettirmenize ihtiyacı var. Mutlaka küçük jestler yapın. Ve bu jestleri ne kadar gerçek hayata yansıtırsanız o kadar iyi!

YARATICI OLMAYI DENEYİN

Sizin markanız, sizin ürününüz, sizin kitleniz, sizin sayfalarınız... Herşey tamamiyle size ait! O zaman başkalarını izlemeye biraz ara verip, kendinize dönmelisiniz. Twitter'da bir konu başlığı yaratın, Blog'unuzda şaşırtıcı bir yazı yazın vs.

DİLİNİZ SAMİMİ OLSUN

Sosyal medya çoğu kişinin saatlerce vaktini geçirdiği bir yer. Dolayısıyla hangi sektörden olursanız olun, yazı diliniz çok resmi olmamalı. Samimi ilişkiler kurabilmek adına, tavrınızı yumuşatın.

KLAS GÖRÜNÜN

Kullandığınız görsel, paylaştığınız video, yazdığınız yazı, yazım diliniz hepsi belli bir kalite standartında olmalı. Acemi ve özensiz görünmemeye özen gösterin.

ANALİZ EDİN

Başta koyduğunuz hedefleri doğrulamak ve onları unutmamak adına geri dönüşlerinizi mutlaka analiz edin. Sayfalarınızı analiz etmek size hem eksiklerinizi gösterecektir, hem de bazı yeni şeyleri farketmenizi sağlayacaktır.

Teknoloji Haberleri

Casper’dan Yeni Nesil Bilgisayar Deneyimi: Nirvana AIO A800 ve AIO A900
Yeni Nesil 5G Teknolojisinin Temel Özellikleri
Cerrahi İşlemlerde Robotik Tıp Kullanımı
Mevlana Kalkınma Ajansı TeknoGirişim Dersi Programı'nın 4. Dönemi Başladı