Tofaş'tan yapılan açıklamaya göre, Tofaş, bu yılın ocak-mart döneminde, bünyesindeki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Maserati ve Ferrari markalarıyla toplam 13 bin 433 adetlik satış gerçekleştirdi ve yüzde 11,7’lik pazar payına ulaştı.
Tofaş, hafif ticari araç pazarında 3 aylık dönemde 7 bin 884 adet araç satışı ve yüzde 30,4’lük pazar payıyla liderliği elde ederken, Bursa’daki fabrikasında ürettiği Fiat Fiorino en fazla tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu.
Tofaş yılın ilk çeyreğinde 51 bin796 adetlik üretime imza attı, 36 bin 550 adetlik ihracat gerçekleştirdi. İhracattaki istikrarlı performansını sürdürerek, 3 aylık dönemde 510 milyon dolar ihracat geliri elde etti.
Konuya ilişkin görüşlerine yer verilen Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Kamil Başaran, Türkiye otomotiv pazarında yaklaşık yüzde 25 daralmanın yaşandığı ilk 3 aylık dönemde, Tofaş olarak, yatırımlarına, ihracat performanslarına ve iç pazarda yüzde 80’e varan yerli satış oranıyla güçlü duruşlarını sürdürdüklerini ve tüm paydaşlara değer yaratmaya devam ettiklerini kaydetti.
Başaran, "Bu dönemde, toplam satışları hedeflerimiz doğrultusunda dengeleyerek, kârlılığımızı artırmayı başardık ve yaklaşık 150 milyon dolarlık dış ticaret fazlası yaratarak ülke ekonomisine katkı sağlamayı sürdürdük. Geçen yıl duyurduğumuz 880 milyon dolar tutarındaki yeni model yatırımlarını, planladığımız takvime uygun olarak hızla hayata geçiriyoruz. Yılın sonuna doğru, Türkiye otomotiv tarihinde yeni bir başarı hikâyesi olacak Doblo Amerika modelinin ihracatına başlamaya hazırlanıyoruz. Yeni binek modeli üretiminin devreye girmesiyle ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Yine bu dönemde yatırımcılara dağıttığımız 325 milyon TL temettü, Tofaş’ın sahip olduğu güçlü finansal yapının ve geleceğe duyduğu güvenin somut birer göstergesidir” değerlendirmesinde bulundu.
- "Yılın geri kalanında daha olumlu bir seyir izleneceğini tahmin ediyoruz"
Başaran, 2014 yılının Tofaş için yeni bir dönüm noktası olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
"2014 yılı iç pazar beklentileri açısından olumlu bir seyir izlememekle birlikte, biz her zaman çok daha geniş bir perspektifle geleceği kurguluyor, yatırımlarımıza ara vermeden devam ediyoruz. 2014, Tofaş’ın ve Türk otomotiv sektörünün geleceğine yön verecek, çok önemli yatırımları hayata geçirip meyvelerini toplamaya başlayacağımız bir yıl olacak. Yeni model yatırımlarının yanı sıra, Ar-Ge’ye odaklandığımız bir dönemdeyiz.
Fiat-Chrysler’in dünya genelindeki 3 stratejik Ar-Ge merkezinden biri olan Tofaş’ın, global arenadaki rekabetçiliğini daha da güçlendirme stratejisiyle yolumuza devam ediyoruz. En büyük ihracat pazarımız Avrupa’dan gelen olumlu sinyallerin yanı sıra döviz kuru, kredi faiz oranları gibi ekonomik göstergelerin de dengelenmesiyle, sektörde üretim hacminin artacağını, yılın geri kalanında daha olumlu bir seyir izleneceğini tahmin ediyoruz.”