İç piyasadaki canlılığın yanı sıra ihracatın da iyi gitmesi otomotiv fabrikalarının sınırlarını zorlamasına neden oluyor. Türkiye’nin en büyük otomotiv fabrikalarından olan Bursa’daki Tofaş fabrikası da üretimini 2 vardiyada sürdürürken, fabrikada hafta sonları da üretim yapılıyor.
Tofaş CEO’su Ali Pandır, fabrikada 2 vardiyada tüm sınırlarını zorladıklarını belirterek “Cumartesi dahil çalışıyoruz. Yemekhaneyi yenilememiz lazım.
Ama işçiler durmadan çalıştığı için onu bile yapamıyoruz. Tatillerde bile çalışıyoruz” dedi. Yaklaşık 7 bin kişilik istihdamları olduğuna dikkat çeken Pandır, bu rakamda bir kayıp olmayacağını kaydetti.
Vardiya sayısını ise üçe çıkarmayı düşünmediklerini de belirten Pandır “Üçüncü vardiya kararı zor. O zaman kapasitenin yüzde 100’ü kullanılmış olur ve üretim 360 bine çıkar. Şimdilik iki vardiyada sınırı zorlayıp 290 bin yıllık üretime gidiyoruz” diye konuştu.
İÇ PAZARI İHMAL ETTİK
İhracatın planlandığı gibi gittiğine de dikkat çeken Pandır, şunları söyledi: “İlk 3 ay dış pazara yoğunlaşmıştık. İtalya’da yılın ilk 3 ayı için ticari araçlarda teşvik vardı.
Bunu kaçırmamak için yurt dışı için üretime ağırlık vermiştik. Türkiye’de ithalat yaparak araç getiren şirketler pazardaki yükselişi tahmin edemedi. Şimdi biz atağa geçeceğiz.
Gücümüzü kullanarak, iç pazara bakacağız.” ABD’li Chrysler’a ortak olan Fiat’ın ABD’ye Bursa’da üretilen Doblo’yu da ihraç etme planınına da değinen Pandır, ABD’liler için küçük sayılan bu segmentte ABD’de satışların beklenenin altında geliştiğine işaret etti.
Bu sınıfta satışların yarı yarıya düştüğünü anlatan Pandır “ABD’de de durumlar düzeliyor. 150 dolara çıkan petrol fiyatı geriledi.
ABD’ye Doblo göndermek şu an mantıklı değil. Doblo’yu ABD’ye uygun hale getirmek için 100 milyon dolardan fazla yatırım gerekiyor ama yapılacak satış bunu karşılayamaz” diye konuştu.
80 mühendisi Fiat’a kiraladı
Tofaş’ın Ar-Ge’deki başarısı transferleri de hızlandırdı. Pandır “Ar-Ge’deki 450 mühendis üç yeni projeye imza attı. Şimdi boş iki yıl var.
Bu dönemde mühendislerimizden 80’i Fiat’ın adını benim de bilmediğim bir projesi için çalışıyor. Yani 80 Ar-Ge mühendisimizi Fiat’a kiraladık”
Alfa Romeo Giulietta’ya özel fiyat: 25 bin Euro
Tofaş’ın distribütörlüğünü yaptığı İtalyan Alfa Romeo’nun kompakt sınıfta yer alan 147 modelinin yerini alacak Alfa Romeo Giulietta, ağustostan itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.
1.4 litrelik 120 ve 170 HP’lik benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra 1.6 litre 105 HP ve 2.0 litrelik 170 HP’lik turbo dizel motorlar, Giulietta’nın kaslı kaputu altında görev alacak.
Giulietta, Türkiye’ye özel 25 bin Euro düzeyinde bir fiyatla satışa çıkacak. Alfa Romeo Marka Direktörü Arzu Çolakoğlu, modelin Türkiye fiyatının 28 bin Euro olması gerektiğini ancak İtalya’dan Türkiye için özel fiyat istediklerini kaydetti.
Bu yıl 250 ile 500 adet arasında Giulietta satmayı hedeflediklerini de belirten Çolakoğlu, Giulietta’nın markanın amiral gemisi olacağını vurguladı. 350 litrelik bir bagaj hacmine sahip olan Alfa Romeo Giulietta, Alfa Romeo 147’ye göre 70 litre daha fazla yükleme hacmi sunuyor.
Fiesta Sport 33 bin 650 liradan piyasada
Ford Otosan, Fiesta’nın yeni 3 kapılı modeli Fiesta Sport’u piyasaya sundu. Red Dot Tasarım ödüllü Fiesta, 2009 yılında 472 bin adetlik satışla Avrupa’nın en çok satan 2. otomobili olmuştu.
Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay “Büyük ilgi ile beklenen Fiesta Sport’u, Dünya Ralli Şampiyonası’nın İstanbul ayağında lanse ediyoruz.
Fiesta Sport’u 33 bin 650 TL’den başlayan fiyatlarla sunuyoruz. Müşterilerimiz, nisan ayında da devam eden 50. yıl kampanyamızdaki 50 ay 500 TL taksitli kredi, 50 ay garanti ve yol yardım hizmeti gibi avantajlardan da faydalanabilecek” diye konuştu.
Otomotivin stratejisi hazır
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, sektörün gereksinim duyduğu planlama için gerekli olan Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi’nin bitmek üzere olduğunu söyledi.
Strateji belgesinin 1-1.5 ay içinde tamamlamayı öngördüklerini söyleyen Ergün, son haliyle Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda ele alacaklarını söyledi. Ergün “Belgemizde, stratejik bir bakış açısıyla, önümüzdeki dönemde otomotiv sektörünün nerede olması lazım geldiğini, nasıl bir üretim modeli içinde olması lazım geldiğini, üretimdeki hedeflerinin ne olması gerektiğini ortaya koyan maddeler var” diye konuştu.
Ergün, ayrıca 2011 yılında Türkiye’de ilk elektrikli aracın üretilmeye başlanacağını belirtti. Ergün, Renault Firması’nın Bursa’da Fluence modelinin elektriklisini üreteceğini ve ihraç edeceğini söyledi.
Star