Geri çağırmalar ve reklam çalışmalarıyla 2010'da herkesin Toyota'yı konuştuğunu ifade eden CEO Bozkurt, "Türk-Japon mühendislerin ortak çalışmalarıyla Verso'nun ticari versiyonunu Adapazarı'nda üretmeye başlıyoruz" dedi
ToyotaSa'daki Sabancı Grubu'nun hisselerini 85 milyon dolara satın alan ALJ Group, Türkiye'deki çalışmalarının ilk yılını geride bıraktı. 2009'un son çeyreğinde devralan Suudi şirket, Türk ve Japon Ar-Ge ekiplerinin ortak çalışması ile Adapazarı'nda üretilen Verso modelinin ticari versiyonunu hazırladı.
Türkiye bizi konuştu
İşe 'Herkes Toyota'yı konuşacak' deyerek başladıklarını söyleyen Toyota Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, "Geçtiğimiz yıl iki yönüyle herkes Toyota'yı konuştu. Birincisi kapsamlı geri çağırmalar oldu. İkincisi de bizim iletişimimizin değişmesi oldu. Reklam çalışmalarımız büyük ses getirdi. İnsanların Toyota'yı fark ettiği bir 2010 yılı oldu" dedi. Şubat ayına bir sürpriz ile gireceklerini ifade eden Bozkurt, "Verso'nun 2 ve 5 koltuklu ticari versiyonunu Avrupa ile birlikte geliştirdik. Verso Active ismiyle Türkiye'de üretmeye başlıyoruz. Homologasyonu aldık. Avrupa ülkelerine satacağız" diye konuştu.
1.6 litre benzinli ve 2 litre dizel olmak üzere 2 motor seçeneği ile üretim yaptıklarını söyleyen Bozkurt, şöyle devam etti: "Benzinli modelin fiyatı 2 koltukta 36 bin 500, 5 koltukluda 37 bin 500 lira olacak. Dizel için henüz fiyatı belirleyemedik. Aracın taşıma hacmi motora göre 705 ile 720 kilogram arasında. Şubatta satışa sunacağız. Bu araçtan Türkiye'de yılsonuna kadar 3 bin adet satarız."
Pazardan daha hızlı koştuk
2010'un otomobil bulma konusunda sıkıntılar yaşadıkları bir yıl olduğunu belirten Bozkurt, "26 bin 500 adet ile başlayıp 14 bin 500 kadar ek araç alabildik. Bu çok önemli. Açık denizde giden gemiyi geri çevirdik. Cebeli Tarık'a gidiyordu. Hava şartları sebebiyle biraz gecikti. Biz de Pire Limanı'na giden gemiyi Fethiye'ye döndürdük. Corolla yüklü gemi, Pire Limanı'na gidip beklediğimiz 1.500'e yakın araç başka bir gemi ile Türkiye'ye gelecekti. Kurban Bayramı'nın önceki günüydü ve 7-8 gün beklenecekti. Hızlı davranıp müşterilerimizin beklememesini sağladık" dedi.
Sektörün yüzde 37 oranında büyüdüğünü hatırlatan Bozkurt, geçen yıl Toyota olarak toplamda 40 bin 58 satış gerçekleştirdiklerine işaret ederek, "Biz, önceki yıla göre satışlarımızı yüzde 61 artırdık. Yani patlama yaşayan bir pazardan daha hızlı koştuk" diye konuştu. Marka olarak dünya şampiyonluğunu da bırakmadıklarını ifade eden Ali Haydar Bozkurt, şöyle devam etti:
3 Corolla'dan birini biz sattık üretim geri dönebilir
Avrupa'da satılan Corolla'ların 22 bin 111 adetle üçte birini biz sattık. Geçen yıla 26 bin 500 adetlik satış hedefiyle başlamıştık. Yıl sonunda toplamda 40 binin üzerine ulaştık. Araç alabilseydik bu rakam 55-60 binlere kadar da çıkardı. Resmi açıklama yok ama Corolla üretiminin tekrar Türkiye'ye geleceğini düşünüyorum. Bir aracın en fazla satıldığı pazarlarda üretilmesi fizibl. Bu yıl hedefimiz 50 bin araç. Bu 50 bin aracı, çok çok afaki bir şey olmadığı sürece rahatça satarız. Yılın çok iyi geçmesi halinde pazarın en fazla yüzde 5-10 artacağını düşünüyoruz. Ocak ayı geçen yılın ocağının çok üzerinde gidiyor. 40 binleri görebiliriz.