TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları

TÜBİTAK tarafından düzenlenen yarışlar, hidromobil kategorisindeki 5 takımın mücadelesiyle başladı

KOCAELİ (AA) - Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen "Alternatif Enerjili Araç Yarışları", hidrojen enerjisiyle çalışan 5 takımın mücadelesiyle Kocaeli'de başladı.

Körfez Yarış Pisti'ndeki yarışların ilk gününde, "hidromobil" kategorisinde, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesinden 5 takım 20 tur üzerinden mücadele etti.

Tribünleri dolduran seyirciler, hidrojen enerjili araçların yarışını ilgiyle izledi.

Yarışlar, yarın "elektromobil" kategorisindeki araçlarla devam edecek.

TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Erol Arcaklıoğlu, gazetecilere yaptığı açıklamada, TÜBİTAK'ın temel görevlerinden birinin bilim insanı yetiştirmek ve bilimsel çalışmaları yaygınlaştırmak olduğunu belirterek, Kocaeli'de düzenlenen yarışların bu iki hedefi de karşıladığını söyledi.

Yarışlarla öğrencilere özgüven kazandırmayı ve gelecekte Ar-Ge çalışmalarına daha fazla vakit ayırmalarını sağlamayı amaçladıklarını dile getiren Arcaklıoğlu, şöyle devam etti:

"10 yılı aşkın süre güneş enerjili araç yarışlarını düzenlemiştik. Orada belli bir doyuma ulaşıldı. Geçen yıldan itibaren elektromobil ve hidromobil yarışlarını yapıyoruz. Bu yılki yarışlara yaklaşık 30 üniversite farklı takımlarla katıldı. Bugün hidromobil enerjili araçların mücadelesiyle başlayan yarışlar, yarın elektromobil kategorisindeki takımların mücadelesinin ardından sona erecek."

Arcaklıoğlu, yarışa katılan takımların alanda kurulan çadırlarını gezdiklerine dikkati çekerek, gençlerin heyecanı ve araçlar üzerinde yaptıkları çalışmaların gelecek için umut verdiğini belirtti.

Türkiye'de gerek üniversiteler gerek TÜBİTAK'ta alternatif enerjili araçlarla ilgili ciddi çalışmalar yürütüldüğünü vurgulayan Arcaklıoğlu, "Türkiye'de bu çalışmalara yoğun destek veriliyor. Bütün dünyada bu çalışmalar yapılıyor fakat konvansiyonel motorların çok ciddi altyapısı var. Bunlardan dönüşüm çok kolay olmuyor ama önümüzdeki 5 yıl içinde yollara ciddi bir şekilde çıkmaya başlayacaklar. İçten yanmalı motorlarda treni kaçırdık, şu anda elektrikli araçlarla bu açığı kapatarak iyi bir noktaya gitmek üzere çalışma yapıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

AA

Teknoloji Haberleri

Yeni Nesil 5G Teknolojisinin Temel Özellikleri
Cerrahi İşlemlerde Robotik Tıp Kullanımı
Mevlana Kalkınma Ajansı TeknoGirişim Dersi Programı'nın 4. Dönemi Başladı
HÜRJET ses hızını aşmayı başardı