KOCAELİ (AA) - KADİR YILDIZ - Bünyesindeki 7 enstitüde Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşmasına katkı sağlayacak birçok Ar-Ge faaliyeti yürüten Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Marmara Araştırma Merkezi (MAM), yeni tanıtım filmiyle gençlerin ilgisini bilime çekmeyi amaçlıyor.
TÜBİTAK MAM İş Geliştirme Yöneticisi Nuh Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "daha iyisi mümkün" sloganıyla yayınlanan filmde teknolojinin toplum yararına kullanılarak Türkiye'nin rekabet edebilirliğine sağlayacağı katma değere vurgu yapıldığını söyledi.
Filmde, TÜBİTAK MAM bünyesinde yer alan enerjiden gıdaya, malzemeden yer bilimlerine kadar geniş bir yelpazedeki çalışmaların paylaşıldığını ifade eden Yılmaz, halen geliştirilmekte olan milli elektrikli otomobil ve hidroelektrik ile güneş enerjisi santral teknolojileri gibi birçok projeleri bulunduğunu kaydetti.
Yılmaz, film ile kurumun bilinirliğine önemli katkı sağlamasının amaçlandığını dile getirerek, "Film, bilim ve teknolojinin toplumsal sorunlara getirdiği çözümler ve aslında gündelik hayatımızın her alanına dokunduğu vurgusuyla toplumu bilim ve teknolojiye merak ve ilgi duymaya teşvik ediyor. Filmin hazırlık aşamasında araştırmacılar ve özel sektörün de görüş ve önerilerinden faydalanılarak, etki alanın genişletilmesi hedeflenmiş" diye konuştu.
- Amaç, daha iyisinin yapılabileceğini göstermek
Yaptıkları dünya ölçeğindeki projeleri, tanıtım filmiyle dikkatlere sunmak istediklerini anlatan Yılmaz, şöyle devam etti:
"Gençlerin ilgisini arttırmak, projelerin hacimleri konusunda vatandaşları bilgilendirmek ve Türkiye'de daha iyisinin yapılması için imkan olduğunu, bir yerde bilim adamlarının daha iyisini yaptığını halkımıza göstermek istedik. Gelen olumlu geri bildirimler var. Bizim altyapımız ve insan kaynağımız şu anda dışarıda yapılan ürünlerin daha iyisini Türkiye'de geliştirip insanların hizmetine sunmak amacıyla çalışıyor. Filmimizde bu kapsamda yapılan çalışmaları aktarıyoruz. Milletimize umut vermek istedik. Bizim bilimsel altyapımız, vizyonumuz ve geleceğe yaklaşımımız daha iyisini yapmak için yeterli, filmin ana amacı bu, daha iyisi mümkün. Gençlerin de filme ilgisi yoğun, sitemize ilgi yoğun, staj konusunda arıyorlar, gezmeye geliyorlar. Araştırmacılarla vakit geçirmek için taleplerde artış var. İmajımızın bu şekilde ilerlemesinden memnunuz."
- "Film, bizimle ortak Ar-Ge yapmak isteyen firma sayısını artırdı"
Yılmaz, filmin 5 gündür yayında olduğunu ve 50 bin kişinin izlediğini belirterek, filmden sonra özel sektörden açık kapı uygulaması vasıtasıyla ortak Ar-Ge yapmak isteyen katılımcı sayısında artış yaşandığını belirtti.
Özel sektörün ortak proje yapmak istemesi ve filmin de buna katkı sunmasından dolayı mutlu olduklarına değinen Yılmaz, "Bize ait değerlerden yola çıkarak ülkenin geleceğine katma değer yaratacak her projede yer almak istiyoruz. Tanıtım filmimiz bu vizyonla hazırlandı" dedi.
AA