ANTALYA (AA) - MUSTAFA KURT - Antalya'nın Alanya ilçesindeki turizmciler, sektörde son dönemde yaşanan daralmaya 50 yaş ve üstündekilerin oluşturduğu "3. yaş grubu"yla çözüm arıyor.
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı (ALTİD) Burhan Sili, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilçede uzun süredir "3. yaş turizmi"ne ilişkin çalışma yürütüldüğünü söyledi.
Özellikle ilçe merkezinde, 65 yaş ve üstü ile engelli vatandaşlara yönelik yürüyüş yolları inşa edilmesi, tesislerdeki oda kapasitelerinin artırılması gibi ciddi çalışmalar yapıldığını anlatan Sili, şöyle devam etti:
"Alanya'da önümüzdeki dönemde, özellikle Avrupa pazarındaki popülasyonun yaşlandığı göz önünde bulundurulduğunda çok daha ciddi çalışmaların yapılmasını gerektiğine inanıyoruz. Yapılan ve yapılacak çalışmalar ve tanıtımlarla ciddi bir pay alacağımızı öngörüyorum."
Almanya ve Hollanda gibi ülkelerde nüfusun hızla yaşlandığını ifade eden Sili, tatile çıkanların yüzde 50-60'ını 50 yaş ve üstü kişilerin oluşturduğunu belirtti. Bu kategoridekilerin hem ekonomik hem de istek olarak birden fazla kez tatile çıkma olanağına sahip olduğunu aktaran Sili, şunları söyledi:
"Bu grup sadece bizler için değil tüm dünya için ciddi bir oran arz ediyor. Bu konuyla ilgili altyapı çalışmalarını öncelikle başlatan, çok ciddi ilgilenen Alanya'nın fazla şansa sahip olduğunu düşünüyorum. Bugüne kadar Almanya, Hollanda, İskandinav ülkeleri ve Doğu Avrupa'dan ciddi talep alıyoruz."
- "Öncelikleri rahat etmek"
Sili, 3. yaş grubu insanların tatil anlayışlarında önceliğin "rahat etmek" olduğuna dikkati çekerek şöyle konuştu:
"Bu insanlar, hiç kimseye ihtiyaç duymadan yürüyüş yollarında hareket etmek, toplu taşıma araçlarını kullanabilmek istiyor. Engellerine çözüm olabilecek sunumların gerçekleşmesini istiyor. Bu kitle, sorunla karşılaşmak istemiyor. Şezlong aramak istemiyor, büfelerde yemeklerin kendilerine de hitap etmesini ve sağlık hizmetlerine en kısa zamanda ulaşmayı istiyor."
Sili, tatil için temmuz ve ağustos aylarını daha çok genç ve çocuklu ailelerin tercih ettiğini, bu grubun bir önceki yılın aynı ayına göre daha düşük talepte bulunduğunu bildirdi.
Mayıs, tatilde eylül ve ekim aylarını tercih eden 3. yaş grubunda ise talep artışı olduğuna işaret eden Sili, sektör ve sivil toplum kuruluşları ile Bakanlığın tanıtımla ilgili çalışmaları olduğunu sözlerine ekledi.
- "Para harcayan bu grup"
ALTAV Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu ise 50 yaş üstü insanların seyahate daha çok zaman ayırdığını belirterek "Bu insanlar kendilerine zaman ayırıyor. Bu insanları kendimize çekmek için de turizmde çeşitliliği sağlamak gerekiyor. Aslında para harcayan da bu grup. Bu insanlara ülkenin cazip ve ucuz olduğuna yönelik olumlu çalışmalar yapılabilir." diye konuştu.
Turizmin bileşenlerinin bir araya gelerek bir tanıtım çalışması yürütmesi gerektiğini ifade eden Dahaoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı:
"Bu gruptaki turistler, sadece bir hafta gelip otelde kalmıyor, şehri yaşayıp gidiyor, geldiklerinde ise 1 ay ile 3 ay arasında kalabiliyorlar. Almanya, ABD, Fransa gibi yurt dışına çıkanların yüzde 23'ü bu grup insanlardan. Bu anlamda turizm alanındaki tüm bireylerin bir araya gelerek fikirler oluşturulması gerekiyor." dedi.
3. yaş grubundaki Avrupalıların haziran, temmuz, ağustos ayını çok sıcak olduğu için tercih etmediğini anlatan Dahaoğlu, bu grubun daha çok nisan, mayıs, eylül ve ekim aylarında tatile çıktığını dile getirdi.
İş kaygısı olmayanların kış aylarında Alanya'ya gelebildiğine dikkati çeken Dahaoğlu, "Kış aylarında tatil çok daha ekonomik. Kendi ülkesinde kaldığında bir aylık emeklilik parasıyla zar zor geçinirken o paranın yarısıyla bu ülkede rahatlıkla yaşayabiliyor." dedi.
Dahaoğlu, 3. yaş grubundaki insanların etkinliklere, yaşama odaklandığını kaydetti.
AA