Türkiye su krizinde çıkmaza girmek üzere! Reklam kampanyalarıyla bu iş çözülür mü?

Birleşmiş Milletler tarafından 1993’ten bu yana kutlanan 22 Mart Dünya Su Günü kapsamında, İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Galata Kulesi’ne suyun önemini vurgulayan bir video yansıtıldı.

Türkiye su krizinde çıkmaza girmek üzere! Reklam kampanyalarıyla bu iş çözülür mü?

İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, 22 Mart Dünya Su Günü kapsamında Galata Kulesi’nde dikkat çekici bir farkındalık etkinliği düzenledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın himayelerinde ve Bakanlığın koordinasyonunda yürütülen “Ulusal Su Verimliliği Seferberliği” çerçevesinde gerçekleştirilen etkinlikte, Galata Kulesi’ne “Su Vatandır! Suyu Koru, Vatanı Koru” sloganıyla özel bir video yansıtıldı.

Hem vatandaşların hem de turistlerin ilgisini çeken etkinlikte, suyun korunmasına yönelik önemli mesajlar verildi. İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürü Suat Parıldar, su kaynaklarının bilinçli kullanılması gerektiğini vurgulayarak, Türkiye’nin su zengini bir ülke olmadığını belirtti.

Türkiye su krizinde çıkmaza girmek üzere! Reklam kampanyalarıyla bu iş çözülür mü?

“Su Fakiri Ülke Olmaktan Kurtulmalıyız”

Konuşmasında suyun stratejik önemine dikkat çeken Parıldar, “Birleşmiş Milletler, 1993 yılından itibaren 22 Mart’ı Dünya Su Günü olarak ilan etti. Ancak biz ülke olarak bundan çok daha fazlasını yapıyoruz. 31 Ocak 2023’te Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde, Sayın Bakanımızın liderliğinde Ulusal Su Verimliliği Seferberliği’ni başlattık” dedi.

Türkiye’nin su kaynakları açısından dikkatli olması gerektiğini belirten Parıldar, su zenginliği sınıflandırmalarına da değinerek, “Bir ülkede kişi başına düşen su miktarı 1.700 metreküpün üzerindeyse o ülke su zengini kabul edilir. 1.000-1.700 metreküp arası olan ülkelerde su kıtlığı yaşanırken, 1.000 metreküpün altına düşenler ise su fakiri sayılır. Türkiye, şu anda su konusunda hassas davranması gereken bir seviyede. 2030 yılından sonra artan nüfusla birlikte bu miktarın 1.000 metreküpün altına düşme ihtimali var” diyerek suyun verimli kullanılmasının önemini vurguladı.

“37 Binden Fazla Çocuk Su Bilinciyle Eğitildi”

İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürlüğü olarak suyun sürdürülebilirliği için birçok çalışma yürüttüklerini aktaran Parıldar, “Geçen yıldan bu yana 37 binden fazla çocuğumuzu su tasarrufu konusunda eğittik. Tarımsal üretimde suyu merkeze koyarak üretim planlamaları yapıyoruz. Tatlı su kaynaklarının büyük bölümünün tarımda kullanıldığını düşündüğümüzde, yüzde 70’ten fazla oranda basınçlı sulama sistemlerini destekleyerek suyun etkin kullanımını sağlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Parıldar, sadece tarımsal alanda değil, yerel yönetimlerle iş birliği içinde kurakçıl peyzaj uygulamalarını yaygınlaştırarak ve bireysel farkındalık çalışmalarıyla su tasarrufu bilincini artırarak suyun korunmasına katkı sağladıklarını dile getirdi.

Etkinlik kapsamında, denizlerden toplanan hayalet ağlardan üretilen çevreci bir ürün de tanıtıldı. Parıldar, “Bu, denizlerdeki hayalet ağlardan elde edilmiş bir ürün. Aynı zamanda, ‘Su Vatandır! Suyu Koru, Vatanı Koru’ sloganıyla vatandaşlarımızı bilinçlendirmek amacıyla tasarladığımız bir farkındalık çalışmasıdır” diye konuştu.

İstanbul’un simge yapılarından Galata Kulesi’ne yansıtılan video, suyun korunmasının bir vatan meselesi olduğu mesajını verirken, vatandaşlar ve turistlerden de yoğun ilgi gördü.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Türkiye Haberleri