2023 yılında resmi ilan ve reklam yayımlayan gazetelerin yıllık toplam tirajı 638 milyon 610 bin 580 olarak belirlendi. Bu tirajın yüzde 82,0'ı ulusal gazeteler tarafından gerçekleştirildi. Bu durum, ulusal gazetelerin geniş kitlelere ulaştığını ve yüksek tiraj rakamlarına sahip olduğunu göstermektedir.
Aylık Yayınlar Önde
Resmi reklam yayımlayan gazete ve dergilerin yüzde 51,6'sı aylık olarak yayımlandı. Haftalık yayınlananların oranı yüzde 13,0 iken, iki aylık yayınlananların oranı yüzde 12,6 oldu. Üç aylık yayınlananlar yüzde 9,3, on beş günlük yayınlananlar yüzde 8,9 ve günlük yayınlananlar ise yüzde 4,7 oranında belirlendi. Resmi ilan ve reklam yayımlayan gazetelerin yüzde 71,0'ı günlük, yüzde 23,0'ı haftada iki-altı gün arası ve yüzde 6,0'ı ise haftalık olarak yayımlandı.
Süreli Yayınlarda Çeşitlilik
2023 yılında resmi ilan ve reklam yayımlayan toplam bin 349 süreli yayının yüzde 84,4'ü siyasi/haber/güncel içerikli yayınlardan oluştu. Sektörel/mesleki yayınların oranı yüzde 5,6, kültür/turizm/tanıtım içerikli yayınların oranı yüzde 3,3 ve diğer içerik türlerinde yayın yapanların oranı ise yüzde 6,7 olarak kaydedildi.
Gazetelerde Çalışanların Profili
Resmi ilan ve reklam yayımlayan gazetelerde toplamda 5 bin 42 kişi çalışmaktadır. Bu çalışanların yüzde 45,2'si muhabir, yüzde 26,4'ü sayfa sekreteri, yüzde 18,4'ü sorumlu müdür, yüzde 7,6'sı yazar ve yüzde 2,4'ü haber müdürü olarak görev yapmaktadır. Eğitim seviyelerine göre ise çalışanların yüzde 37,5'i lise ve dengi okul, yüzde 28,4'ü lisans, yüzde 17,4'ü ön lisans, yüzde 15,0'ı lise altı ve yüzde 1,8'i yüksek lisans/doktora mezunudur.