Haber bültenleri ve anchormanlerin kıyasıya rekabeti sürerken Medya Takip Merkezi (MTM), izleyici ve reklamverenin ana haber bültenlerine ilgisini ölçümledi. İşte ana haber bültenlerinin karnesi...
Bir süredir TV kanalları arasında yaşanan 'Ana Haber Bülteni' rekabeti, Kanal D Haber'in, Radyo Televizyon Gazetecileri Derneği tarafından 'yılın ana haber bülteni' seçilmesiyle iyice ayyuka çıktı. Ödülden sonra, Star Haber'in anchormani Uğur Dündar ile Kanal D Haber'in anchormani Mehmet Ali Birand'ın atışmaları, basında da sıkça yansıma buldu.
ANA HABER BÜLTENLERİNE
175 MARKADAN 1498 REKLAM
Gündemin sıcak gelişmelerinin takipçisi olan Medya Takip Merkezi (MTM), ana haber bültenleri arasında yaşanan yoğun rekabetin reklam boyutunu mercek altına aldı. 1-7 Şubat haftasında genel içerikli ulusal kanallarda, 18:00-20:30 saatleri arasında yayınlanan ana haber bültenlerinde izleyiciler ile buluşan reklam spotlarınının ölçümlendiği rapora göre, 6 kanalda 7 akşam toplamında, 175 markanın 1498 reklam spotu ekranlarda yer buldu. Ana haber bültenlerinde, bir haftalık süreçte 10 saati aşkın süreyle reklam yayınlandı. Günün en çok izlenen yapımları arasında üst sıralarda yer alan ana haber bültenlerine en çok rağbet gösteren markalar ise Turkcell, Vodafone, Erikli Su, Garanti Bankası, Colgate, Hazırkart, D-Smart, Yataş, Nescafe ve Halkbank oldu.
REKLAM SPOTUNDA KANAL D,
SÜREDE İSE SHOW HABER ZİRVEYİ KAPTI
MTM'nin raporuna göre; spot adedi üzerinden incelendiğinde, markaların en çok tercih ettiği ana haber bülteni, Mehmet Ali Birand'ın sunduğu Kanal D'nin ana haberi olurken, reklamların toplam süresi üzerinden bakıldığında ise deneyimli anchorman Ali Kırca'nın sunumuyla izleyiciyle buluşan Show TV'nin ana haber bülteni ilk sıraya yerleşti.
Şubat'ın ilk haftasının toplamında en çok izlenen üçüncü ana haber bülteni olan Kanal D ana haber, markaların en çok tercih ettiği bültenlerden biriydi. Spot adedinde ilk sıraya yerleşen ana haber bülteni, reklam süreleri toplamında ise üçüncü sıraya geriledi. 68 markanın tercihi olan Kanal D'nin ana haber'ine en çok reklamı ise Vodafone, D-Smart ve Ülker verdi.
Haftanın en çok izlenen dördüncü ana haber bülteni olan Show TV ana haber, reklama en çok yer ayıran ana haber bülteniydi. Bir haftalık süreçte toplam 75 markanın tercihi olan Show ana haber, 264 reklam spotunu yaklaşık 2 saat süreyle izleyicinin ilgisine sundu. Show ana haber'e en çok reklamı ise Turkcell, Erikli Su ve İstikbal markaları verdi.
REYTİNGİN BİRİNCİSİ STAR HABER,
REKLAM SÜRESİNDE İSE İKİNCİ
Şubat ayının ilk haftasında, reklamverenin en çok rağbet ettiği bir diğer ana haber bülteni ise gazeteci Uğur Dündar'ın sunumuyla ekranlara gelen Star Ana Haber bülteni oldu. 1-7 Şubat haftasının reyting sonuçlarına göre, izleyicinin ana haber bülteni tercihlerinde ilk sırada yer alan Star ana haber, 75 markanın toplam 264 reklam spotunu izleyiciyle buluşturdu. Star ana haber, reklam süresi toplamına göre, çok küçük bir farkla, listenin ikinci sırasında yer buldu. Vodafone, Uludağ İhracatçılar Birliği ve D-Smart, Star ana haber bültenine en çok ilgi gösteren markalardı.
ANA HABER BÜLTENLERİ
www.medyaloji.net