MUĞLA (AA) - Muğla'nın Bodrum ilçesinde Türk Tarih Kurumu (TTK), Mersin Üniversitesi ve Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde düzenlenen "Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu" sona erdi.
Bodrum ilçesindeki bir otelde 4 gün süren sempozyumda, Türkiye'nin yanı sıra Filistin, Ukrayna, Gürcistan, Azerbaycan, Özbekistan, Kırgızistan ve Yunanistan'dan akademisyenler yer aldı.
Sempozyumun açılışına Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ferda Yıldırım, Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Dr. Refik Turan, Talim ve Terbiye Kurulu Daire Başkanı Toper Akbaba, Muğla Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci ile farklı üniversitelerden akademisyenler ve öğretmenler katıldı.
Sempozyum boyunca Türkiye'nin genel eğitim sorunları, yeni 2017 programları ile ilgili görüşler, öneriler ve değerler eğitimi alanında yapılan çalışmalar ele alındı. Sempozyum süresince çok sayıda panel ve çalıştay gerçekleştirilirken bunun yanında oturumlarda akademisyenler ve öğretmenler hazırladıkları sunumları da aktardı.
Sempozyumda değerler eğitiminin Türkiye'deki durumu, sorunları ve çözüm önerileri üzerinde duruldu.
Sempozyum Düzenleme Kurulu Başkanı Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Değerler Eğitimi Uzmanı Prof. Dr. Kadir Ulusoy, gazetecilere yaptığı açıklamada, Türkiye'de geçmişinden, ecdadından cesaret alan bir gençlik yetiştirmek için tarih şuurunu verebilmek gerektiğini söyledi.
Ulusoy, her dersin programına onlarca değer kavramı koymakla değer eğitiminin gerçekleştirilemeyeceğine işaret ederek, değerler eğitiminin içselleştirilemediğini, yüzeysel etkinliklerle geçiştirildiğini, okullarda uygulamada değerlerin eğitiminden ziyade değer öğretiminin yapılmaya çalışıldığını vurguladı.
Okul-aile-çevre kapsamında ele alınan eğitim sürecinde sanal dünya gerçekliğinin göz ardı edildiğini söyleyen Ulusoy, bu çağda insanları en çok oyalayan ve kendine bağlayan şeyin teknolojik araçlar olduğuna, bu gerçeğin bilinerek eğitimde atılacak hamlelerin yeniden revize edilmesi gerektiğine dikkati çekti.
Ulusoy, değerler gibi hassas ve önemli konuların birleştirici ve bütünleştirici yönünün ele alınması gerektiğini, aksi halde insanların değerler üzerinden çatıştırıldığını ifade etti.
Çalıştayda, okullarda değerler eğitiminin nasıl ele alınacağının yeterince bilinemediği, programlarda yer alan değerlerin nasıl işlenileceğinin belirtilmediği, velilerin de değerler eğitimi ile ilgili çalışmalara dahil edilmesi gerektiği ve parçalanmış ailelerin artmasının okul-aile işbirliğini olumsuz yönde etkilediği gibi konular görüşüldü.
Ayrıca, sosyal medyanın öğrenci üzerinde öğretmen ve ebeveynden daha fazla etkili olmaya başladığına da değinilerek, dizi, magazin, film ve buna benzer televizyon programlarındaki olumsuz örneklerin öğrencileri çok çabuk etkilediği, bu nedenle bu konuda geniş kapsamlı bir çalışma yapılması gerektiği de aktarıldı.
AA