Vodafone Türkiye, Dijital Dönüşümde Öncü Adımlar Atıyor

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, dijitalleşme ve IoT alanındaki yatırımları ile dikkat çekiyor. Aksoy, mali yıl sonuçları ve geleceğe yönelik projeler hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, İhlas Haber Ajansı’na (İHA) yaptığı özel açıklamalarda, şirketin yeni mali yıl sonuçlarını değerlendirdi ve dijitalleşme alanında yapılan çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Aksoy, Vodafone Grubu’nun dünya genelindeki başarısına dikkat çekerek, Türkiye’deki yatırımların süreceğini belirtti.

Mali Yıl Sonuçları ve Abone Sayıları

Engin Aksoy, yeni mali yıl sonuçları hakkında bilgi verirken, "Nisan 2023 - Mart 2024 arası dönemi kapsayan mali yıl sonuçlarına göre, servis gelirlerimiz 48,5 milyar TL; faiz, amortisman ve vergi öncesi kârımız 17,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Mobil abone sayımız 25,3 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1,4 milyona ulaştı. Faturalı abone sayımız ise 19,8 milyona yükseldi," dedi. Aksoy, dijital kanalların kullanımının artışına dikkat çekerek, bu kanallarda aylık aktif müşteri sayısının 16,9 milyona ulaştığını belirtti.

Dijital Servislerde Büyüme Devam Ediyor

Aksoy, dijital servisler alanında da gelişmeye devam ettiklerini vurguladı. "Her Şey Yanımda online alışveriş platformumuzun ziyaret edilme sayısı 190 milyona yaklaştı. Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 5,5 milyona ulaştı. Dijital asistanımız TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 10 milyona, aylık sohbet sayısı ise 39 milyona yükseldi," dedi.

OSB Dijital Dönüşüm Programı ile 2 Bin Dijital Elçi Yetiştirildi

Vodafone Business olarak Organize Sanayi Bölgeleri (OSB) Dijital Dönüşüm Programı’na değinen Aksoy, "Geçen yıl OSBÜK ve Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) ile birlikte başlattığımız program kapsamında 2 bin dijital elçi yetiştirdik," şeklinde konuştu. Aksoy, Sanayide Dönüşüm Buluşmaları’nın Anadolu’daki sanayicilerle teknolojik çözümleri buluşturmayı hedeflediğini belirtti.

Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi ile 10 Bin İşletme Ölçümlenecek

Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi hakkında bilgi veren Aksoy, "İşletmelerin dijital olgunluk seviyelerini ölçebilmeleri için YTÜ akademisyenleri ile birlikte bilimsel bir test hazırladık. İlk fazda 10 bin işletmenin kendi dijital olgunluk skorlarını ölçümlemesini öngörüyoruz," dedi.

Bulut ve IoT Yatırımları

Vodafone’un bulut ve IoT alanındaki yatırımlarına vurgu yapan Aksoy, "İzmir’de Edgnex Data Centres By DAMAC ile yeni bir veri merkezi kuruyoruz. Ayrıca, Vodafone Grubu bugün 175 ülkede 175 milyondan fazla nesneyi birbirine bağlayarak dünyanın en büyük IoT hizmet sağlayıcısı konumunda," ifadelerini kullandı.

Siber Güvenlik ve E-Call Servisleri

Siber güvenlik alanında da önemli adımlar attıklarını belirten Aksoy, "Ankara’da açtığımız Siber Güvenlik Operasyon Merkezimizde, işletmelerin siber güvenlik altyapılarını güçlendiriyoruz," dedi. Aksoy, ayrıca 37 otomobil markasına ve 1 milyondan fazla araca Acil Çağrı Sistemi (e-Call) servisi sağladıklarını belirtti.

Vodafone Türkiye’nin Dijital Geleceğe Yönelik Vizyonu

Engin Aksoy, Vodafone Business olarak işletmelerin dijitalleşmesine liderlik etmeye devam edeceklerini ve özellikle IoT ve bulut teknolojileri alanındaki yatırımlarını artıracaklarını belirtti. Aksoy, Vodafone’un Türkiye’deki büyümesinin sürdürülebilir ve istikrarlı olacağını vurguladı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri

4 Yıl Önce Cizre'ye Devasa Fabrika Kuran Firma İflas Etti
Yılbaşı kokinaları raflarda
Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi İçin Yeni Dönem Başlıyor
Meşhur Sitedeki 52 Metrekare Daireyle Konya'da Bir İlk Gerçekleşecek
56 Yılda Ankara'nın Temelinde İmzası Olan Şirketin İflası