İSTANBUL (AA) - ERKAN TİRYAKİ - Sadece spor üzerine paylaşımların yapıldığı sosyal medya ağı Vole'nin kurucu üyelerinden Tolga Kabataş, tamamen saygı çerçevesinde kullanılan uygulamalarının bir dünya markası olabileceğine inandığını söyledi.
Tamamen Türk girişimciler tarafından kurulan ve 2.5 aylık sürede yüz binin üzerine kullanıcının üye olduğu Vole, sporseverleri bir platforma altında topluyor.
Sporseverlerin sadece futbol değil, diğer branşlarda da paylaşım yapabildiği sosyal medya ağı Vole'de kullanıcılar resimler, videolar ve anketler paylaşarak birbirleriyle iletişime geçebiliyor.
Vole'nin kurucu üyelerinden Tolga Kabataş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 150 binin üzerinde kullanıcıyı bir ortamda buluşturduklarını belirterek, şu bilgileri verdi:
"Kısa süre içinde bu rakama gelmek önemli. Biz sadece telefon numarasıyla kayıt alıyoruz. Diğer iletişim ağlarıyla üye alsaydık rakam büyük ihtimalle yarım milyonu geçmişti. 100 insandan 75'i uygulamayı aktif kullanıyor. Bu rakam yeni başlamış uygulamalarda yüzde 5'in altındadır genelde. Baştan itibaren şuna inandık, içeride olumsuz sözle, hakaretle rekabet yaşamak isteyenin bizim aramızda yeri yok. Telefonla kayıt yapmamızın bir sebebi var. Aslında Passolig'de yapılmaya çalışanın bir benzerini uyguluyoruz. Bu ortamı yaşamak isteyenler kimliğini söylemek zorunda. Ben bunu aleyhinde kullanacağım için değil, efendiliğinin tescili için istiyorum. İnsanlar kimliklerini beyan edince daha dikkatli oluyor. Şu anda Vole'nin kültüründe efendilik var. Yorumlarda, paylaşımlarda eleştiri var ama hakaret yok. Sizi hırçınlaştıran bir ortam olmadığı için tamamen spora odaklanıyorsunuz. Nefret dili yok burada."
Uygulamanın İOS ve Android'den indirilebileceğini anlatan Kabataş, Vole'yi bir dünya markası yapmak istediklerini de anlatarak, "Biz diyoruz ki, 'Türkiye bir dünya markası çıkarmalı, biz de buna öncülük etmek istiyoruz.' Bu teknoloji bu ülkede üretilerek, geliştirilerek dünyanın dört bir yanına gönderilebilir. Bunu sadece ben değil, Türkiye koalisyonu yapacak. Ortada her çeşit insan var. Takım, taraftar, reklam veren var. Hepimizin kolektif enerjisiyle Türkiye bir dünya markası çıkaracak. İnşallah bu dünya markasını biz yapmak istiyoruz ama yapamasak da bu meydan okumayı gerçekleştirmek istiyoruz. Böylece başka birine örnek teşkil ederiz ve arkamızdan meydan okuyanlar gelir." ifadelerini kullandı.
- "Vole, İngiltere'de hayata geçti"
Tolga Kabataş, Avrupa'nın en önemli futbol liglerinden birine sahip olan İngiltere'de de uygulamanın hayata geçtiğini dile getirdi.
Türkiye'de kısa sürede büyük bir ilgiyle karşılaştıklarını vurgulayan Kabataş, "Türkiye'deki ilgiyi görünce, dünyada büyük futbol ülkelerinde olmamız gerektiğini düşündük. İngiltere çok önemli bir futbol ülkesi ve orada uygulamamız 2-3 haftadır açık. Bu hafta tanıtımları yapılacak. Türkiye'dekine benzer bir ortam var orada. Benim ülkemde ABD'de yapılan uygulamalar hayatıma yerleştiriliyorsa, Türkiye'de gelişen uygulamayı da biz onların hayatını yerleştirebiliriz." değerlendirmesinde bulundu.
- "Dünyada örnek teşkil edeceğiz"
Sosyal medya ağlarında bir kırılmanın başladığını ve branşlaşma olacağının altını çizen Kabataş, sözlerine şöyle devam etti:
"Eğer Vole başarılı olursa, dünyada bir örnek teşkil edecek. Bazı ana temalarda, örneğin müzikte, seyahatte, yeme içmede başka dikey sosyal mecralar olacak. Eğer siz sporseverseniz başka mecralarda yer bulmak yerine kendinize ait yere gideceksiniz. Televizyonlarda spor, müzik kanalları çıktı. Aynı şey sosyal mecrada da geçerli. Bu sadece bir süreç. Biz bir yol açtık. Vole'nin yapmış olduğunu gören dünyadaki girişimciler, bunun iyi bir fikir olduğunu görecek ve bu yoldan yürüyecek. Orta uzun vadede de zaten biz de dalların ayrılacağını düşünüyoruz. Twitter ve Instagram kullanan insanlar, aynı heyecanla bu uygulamayı kullanıyorlar."
Uygulama hakkında kısa sürede çok olumlu dönüşler aldıklarını anlatan Kabataş, yakın zamanda futbolcular, sporcular ve kulüpler arasında bu sosyal ağın yaygınlaşacağını sözlerine ekledi.
AA