Yeni Astra Sports Tourer

Yeni Opel tasarım diline sahip Astra Sports Tourer Kasım ayında Avrupa ve Türkiye'de pazarlara sunulacak

Opel’in Almanya, Rüsselsheim’daki Uluslararası Teknik Tasarım Merkezinde tasarlanıp geliştirilen ve İngiltere, Ellesmere Port’daki üretim tesisinde üretilecek olan Astra Sports Tourer Kasım ayında Avrupa ve Türkiye’de pazarlara sunulacak. Türk otomobil severlerin ilk kez İstanbul Motor Show’da göreceği dinamik, kıvrak yol tutuşa sahip, geniş bagaj alanı sunan, Start/Stop teknolojisine sahip ve çevre dostu teknolojilerle donatılmış otomobili birinci sınıf kalite ve fonksiyonellik sunuyor.

Yeni Opel tasarım diline sahip Astra Sports Tourer 1,550 litreye kadar yük kapasitesi bulunan geniş yükleme alanı sunan bagaj tasarımı, FlexFold Arka Koltuklar gibi düğmeye basılarak katlanabilen özelliklere sahip.

Astra Sports Tourer’ın atletik görünümü aynı derecede atletik sürüş özellikleriyle desteklenmekte. Astra Sports Tourer hatchback benzeriyle aynı yenilikçi arka süspansiyon ve mekatronik FlexRide şasini paylaşmakta. Sürüşe duyarlı ön farlar ve medikal olarak onaylanmış ergonomik ön koltuklarıyla segmentinde konfor ve güvenlik katmakta.


Dokuz farklı motor seçeneğinden oluşan geniş motor seçenekleri 70 kW/95 hp’den 132 kW/180 hp arasında. Yakıttan tasarruf ettiren Start/Stop teknolojisi gelecek yıl başında ilk olarak 1.3 litre CDTI motorda (70 kW/95 b) sunulacak.

Opel 1950lerin başlarında Avrupa'da vagon gövde tasarımı üreten ilk otomobil yapımcıları arasındaydı. Yeni Astra Sports Tourer tasarımda ve station wagon üretmede 50 yıldan fazla bir Opel tecrübesine sahip.

Astra Sports Tourer şimdiye kadar yaklaşık 200.000 adet sipariş edilen hatchback modelin göze çarpan satış başarısından kaynaklanan momentum üzerine inşa edilecek. Son yıllarda, Avrupa’da satılan tüm Astra modellerinin yaklaşık yüzde 25’i wagondu.




Detaylar:

Yeni Opel tasarım dili

Astra Sports Tourer şimdi de Opel’in heyecan verici yeni tasarım dilini kompakt wagon segmentine taşıyor. Hatchback ile paralel olarak tasarlanan wagon modeli kendine has özelliklere sahip. Atletik boyutlar ona, sadece hatchback bir wagon olmanın ötesinde kendine has bir görünüm veriyor.

B sütunundan arkaya kadar tüm kaporta yeni. Astra Sports Tourer’ın atletik karakteri D sütununa doğru gittikçe incelen tek pencere grafiği ve genişlikte doruğa ulaşan, güçlü üst yapısı, kaliteli, kaslı hissi uyandıran artistik park lambası ile tanımlanabilir.

Pürüzsüz görünüm bagaj kapısının üstüne entegre edilen geniş bir tavan rüzgârlığıyla düzgün bir şekilde birleşen uzun, ince tavan çubuğu tarafından vurgulanmakta. Eğik açısı arkaya yatık ön stili ile mükemmel bir dengede bulunan dinamik bir profil yaratmasına yardımcı olmakta. Astra'nın üzerindeki arka tekerlerin ilerisine yan gövde üzerine işlenen bıçak motifi şeklindeki simge hareket duygusuna katkıda bulunmakta.

Gözde araçlarda görülen kullanımı kolay özellikli geniş bagaj alanı

Bu şık ve modern otomobil şaşırtıcı derecede geniş bir bagaj bölmesine sahip. Yer kaplayan köşelerden veya arka tekerlek bombesinden kaynaklanan daralmalardan arınmış bir tasarıma sahip.

Astra Sports Tourer wagon segmentin dışındaki uzaktan kumandalı koltuk katlama fonksiyonu sunan ilk kompakt wagon. FlexFold Arka Koltuklar tarafından sağlanan bu ergonomik uyum sadece bir düğmeye basarak 500’den 1.550 litreye çıkarılacak olan taşıma kapasitesi sağlamakta. Otomatik olarak 60/40 katlanabilen arka koltukları serbest bırakır ve aşağı indirir. Artık her koltuğu alçaltmak için aracın etrafında dolaşmak gerekmeyecek. Opel mühendisleri sistemi aynı zamanda emniyet kemerlerini önce koltuk arkalarından çıkarmak zorunda kalmadan çalışacak şekilde tasarlamışlar. Koltuk sırtları aşağı indiğinde, bagaj bölmesi şaşırtıcı şekilde şimdiki Astra Station Wagondakinden bile fazla olarak 1.85 mm – 28mm’ye çıkmakta.

Astra Sports Tourer iki dokunuşlu bagaj bölmesi kapağı sunarak en gözde kompakt araçlar arasına katıldı. Kolay Erişim Kapağı ile küçük nesneleri koymak veya çıkarmak için basit bir dokunuş yeterli. Daha büyük yükler için, kapak kaset içinde hızlı bir el hareketiyle tamamen açılıyor ve hafif bir şekilde duruyor. Gerek duyulmadığında, tüm düzenek kolayca çıkarılabiliyor ve bagaj alanının altındaki yük bölmesinde saklanabiliyor.

Değişim seçenekleri:

# Çok katlı bagaj taban döşemesini koruyan bagaj bölmesi, bagaj kapağı, arka tampon ve alçaltılmış koltuk sırtları
# Opel’in kullanıcılara taşıma alanını kendilerine göre düzenleyebilme olanağı sunan bölmeleri içeren uyarlanabilir FlexOrganizer depolama sistemi
# Opel’in yeni nesil entegreli FlexFix bisiklet taşıyıcısı da gelecek yıl mevcut olacak.


Astra Sports Tourer römork çekebileceği için, Opel’in elektronik Römork Denge Yardımı (TSA) sistemi, Opel tarafından onaylı çekme tertibatı araca monte edildiğinde aktif oluyor. Bu gelişmiş güvenlik özelliği bir römork veya karavan çekerken meydana gelebilecek denge bozukluklarını minimize ediyor.

Özel tasarımlı kabin sınıfında lider depo alanı sunuyor

Asta Sports Tourer hatchback modelde ilk defa sunulan özel tasarımlı, yüksek kaliteli iç mekandan yararlanmakta. Ön Tapon ön çamurluk sıcak ve çekici bir ambiyans oluşturarak kabin boyunca kapı kaplamalarının üzerine doğru uzanıyor.

Vites koluna doğru akan düşük açıyla monte edilmiş şık konsol. Krom halkalı göstergeler, kontrol paneli ve orta konsol çerçevesi gibi dekor detayları yumuşak dokunuşlu materyaller ve yüksek kaliteli bir sunum verebilmek için yumuşak ince bir ortam aydınlatması kullanılarak birleştirilmiş.

Dört değişik iç trim sunulmakta. Sıcak renkli ve şık atmosferli yeni iç mekan siyaha alternatif olarak değişik tonlarda kakao rengi Cosmo modeliyle sunulmakta.

Kabin modern olduğu kadar kullanışlı.Başka hiçbir kompakt wagon bu kadar çok kolaylıkla ulaşılabilen iç saklama alanı sunmamıştı – 25 litre toplamda veya şimdiki nesil wagonların iki katı. Şimdi, wagon geniş 1.5 litre şişeleri alabilecek kapı cepleri, son derece uyumlu, pek çok konfigürasyona olanak sağlayan orta konsol, sürücünün yanındaki çıkarılabilen bölme ve alçak seviyeli torpido gözünü içeren pek çok saklama bölmeleriyle doludur.

Birinci Sınıf uzun mesafe sürüş konforu

Pek çok Astra Sports Tourer sürücüsü aracı sadece günlük iş seyahatleri için ve aynı zamanda hafta sonları özel/aile turları için kullanacak. Uzun mesafe konfor ve güvenliğini iyileştirmek amacıyla, Astra Sports Tourer pek çok anahtar özellik sunmakta.

Ön koltuklar sanayinin en iyi uzunluk ayarı seçeneğini sunuyor ve Alman Aktion Gesunder Rücken organization (AGR) uzmanları tarafından onaylanan segmentteki tek ergonomik ön koltuğa sahip.

Sürüş konforu ve güvenlik Opel’in en son, üçüncü nesil Sürüşe Duytarlı Ön Farlar (AFL+) tarafından arttırılmış. Buna ek olarak, Opel Eye, sürücünün dikkatini trafik işaretlerine çeken ve aracın istemeden şeritten ayrılması halinde uyarı veren kamera tabanlı bir sisteme sahip. Bu iki ileri teknoloji Opel’in kompakt segmentindeki ilklerinden.

En İleri Şasi Teknolojili Kıvrak yol tutuş

Astra Sports Tourer, Astra Hatchbak’in şasi ayarı ve tüm iyi sürüş dinamiklerini miras olarak almış..

Şasi tutumu geliştirilmiş FlexRide uyumlu süspansiyon sistemi tarafından daha da arttırılabilir.

FlexRide yol koşullarındaki ve sürüş stilindeki değişimlere sürekli adapte olur. Tam uyumlu Standart modda, mümkün olan tün ayarlamaları sunar. Sürücü tarafından seçilen Sportif ve Tour modunda, sistem en sportif veya en rahat ayar aralığını uygular. Sportif mod gaz pedalını ve direksiyonu biraz daha sertleştirir – aynı zamanda otomatik vitesin yönetimini de.

CO2 emisyonları 109 g/km düşürüldü

Benzinli motor yelpazesi 70 kW/95 beygir ile 132 kW/180 arasında güç sağlayan Astra Sports Tourer güç aktarım mekanizması dört dizel, beş benzinli ve bir LPG seçeneğinden oluşacak.

Dizel yelpazesinde 1,3, 1,7 ve 2,0 litrelik motorlar yer alacak ve bu motorların tümünde çoklu yakıt enjeksiyonu, yüksek basınçlı yakıt sistemi, çeşitli şekilli turbo şarj (VGT) ve bakım gerektirmeyen partikül filtresi bulunmakta. Tüm motor seçenekleri Euro 5 standardına uygun.

Son zamanlarda Opel Agila ve Corsa’da eklenen Start/Stop teknolojisi gelecek yılın başlarında Astra 1.3 CDTI (70 kW/95 b) ‘de de sunulacak. Sadece 1.4 l/100km gibi oldukça dikkat çeken yakıt ekonomisi ve 109 g/km CO2 emisyonu.

1,7 litre CDTI, 81 kW/110 beygir ve 260 Nm tork veya 92 kW/125 beygir ve 280 Nm tork sağlayan iki seçenekle sunulacak. Her iki durumda ortalama çevrimde yakıt tüketimi 4,5 l/100 km ve CO2 emisyonu da 119 g/km.

Sınıfının önde giden 2,0 litre CDTI motoru şimdi 6 - vitesli düz veya otomatik şanzıman ile sunulmakta. 118 kW/160 beygir ve sadece 1.750 rpm’den 30 Nm tork ile on saniyeden az bir sürede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşabilmekte. Manuel viteste ortalama çevrimde yakıt tüketimi 5,1 l/100 km ve CO2 emisyonu da 134 g/km.

Benzinli motor yelpazesi 74 kW/100 beygir ile 132 kW/180 arasında güç sağlayan doğal havalandırmalı ve turbo şarjlı 1,4 ve 1,6 litre motorlardan oluşacak. 1,6 litre turbo dışındaki tüm motorlarda hem emme hem de egzoz taraflarında sürekli değişken supap zamanlaması kullanılacak.

Tamamıyla yeni 1.4 litre turbo benzinli motor yeni nesil Astra modelinde sunulmuştu. 103 kW/140 beygir seçeneği önceki 1.8 litre benzer güçteki doğal havalandırmalı ünite ile değiştirilmiş. Opel’in az yakıt tüketme stratejisi ile paralel olarak, yakıt tüketiminde yaklaşık yüzde 15 kazanç ve sadece 6.1 l/100km toplam yakıt tüketimi sunmakta. Ortalama yakıt tüketimi 6,1 l/100 km olan yeni 88 kW/120hp seçeneğide mevcut olacak. Başlangıç seviyesi 1,4 litre doğal havalandırmalı ünite 74 kW/100 beygir güç üretmekte ve 139 g/km CO2 ile 5,9 l/100 km ortalama yakıt tasarrufu sunmakta. 132 kW/180 beygir güç ve 230 Nm tork ile 1.6 litre turbo şarjlı ünite benzinli motor serisinin en güçlüsü.

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü