Segmentinin tek SUV tasarımlı modeli olan araçta 0.9 litrelik öüllü TwinAir motor da görev yapacak.
Fiat'ın A sınıfındaki temsilcisi Panda, önceki nesillerinde olduğu gibi 4x4 versiyonuna kavuşuyor. Markanın güncel modellerini andıran tasarımı ve boyutlarından beklenmeyecek kadar geniş iç hacmiyle dikkat çeken Panda, artık segmentinde hiçbir markanın sunmadığı 4 tekerlekten çekiş sistemiyle zirvenin önemli adayları arasına girecek. Yerden yüksekliği de bir hayli artan araç, bu sayede sınıfındaki tüm modellere tepeden bakacak.
30 YAŞINA GELDİ
Yaklaşık 30 yıl önce Fiat'ın pazara sunduğu ve bir dönem segmentinin en çok satan modeli olan Panda, yeni nesil 4x4 versiyonuyla 27 Eylül'de kapılarını açacak Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. Türkiye'de ikinci çeyrekte pazara sunulması beklenen fakat ertelenen yeni nesil Panda, İstanbul Autoshow'a yetiştirilmeye çalışılıyor. Tofaş, 4 tekerlekten çekişli modeli ise, standart Panda'nın satışa sunulmasının ardından Türkiye'ye getirmeli planlıyor.
UZUNLUĞU SADECE 3.68 METRE
Bugün itibariyle 3'üncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanan 4 tekerlekten çekişli Panda, zarif tasarım, geniş iç mekan, başarılı görüş açıları gibi özelliklerine hafif arazi şartlarında ilerleyebilme, kış uyumu sporcu kişiliği eklemiş. Uzunluğu sadece 3.68 metre olan araç, kısa boyuna rağmen 1.60 metrelik yüksekliği ve 1.67 metrelik genişliği ile küçük bir SUV gibi görünüyor. Bu görünümü pekiştirmek isteyen marka, tavan rayları, farklı tamponlar ve tamponlara entegre metalik koruma çıtalarıyla aracın farklı bir segmentte olduğu olduğunu hissettiriyor.
ESP VE EDL STANDART
Önceki nesilden farklı olarak aracın egzoz borusu, tamponun iç kısmanda aşağı bakacak şekilde yerleştirilmiş ve bu sayede arka tampon daha yükseğe yerleştirilerek yerden yükseklik artırılmış. Ayrıca renk seçeneklerine Sicilia turuncu (pastel) ve Toscana yeşil (metalik) eklenmiş. Bu renklerle uyumlu olacak şekilde iç mekanda kullanılan renkler de yeşil, bej, turuncu olarak 3'e ayrılmış. Araçta deri-kumaş koltuklar, 14 farklı saklama bölmesi, 4 tekerlekten çekiş, elektronik stabilite kontrolü, elektronik diferansiyel kilidi, klima, radyo/CD çalar, elektrikli aynalar ve alaşım jantlar da donanım listeye eklenmiş.
MOTORLARI DA KENDİ GİBİ KÜÇÜK
Minik Panda 4x4'te, kendisi gibi küçük hacimli motorlar görev yapıyor. 1.3 litrelik Multijet dizel motor, aracın kaputunu 75 beygirlik versiyonuyla dolduracak. Benzinli seçeneklerden 1.2 litrelik Fire, 77 beygirlik gücüyle giriş modeli olacak. Markanın ödüllü motoru TwinAir de turbo versiyonuyla araçta kullanılacak. 0.9 litrelik ünite, 85 beygir güç üretiyor ve dizel motorda olduğu gibi Start & Stop sistemiyle birlikte sunuluyor. Aracın tüm versiyonlarında 175/65 R15 ölçüsünde M + S lastikler (çamur+kar) kullanılıyor.