Yeni Volkswagen Golf tanıtıldı

Baştan aşağı yenilenen yedinci nesil Golf mevcut modele göre daha hafif, daha ferah, daha güvenli ve daha tutumlu.

Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Martin Winterkorn, dün akşam aracın Berlin'de yapılan tanıtımında "1974'ten 2012'ye kadar altı nesil Golf. Dünya çapında çok satan bu otomobil 38 yıldır başarıdan başarıya koştu ve toplamda 29 milyon adet sattı" dedi.Yeni Golf önceki modele göre daha güvenli, daha rahat ve daha ferah, 100 kilograma kadar da daha hafif ve örneğin silindir kapatma özelliğiyle gelen 140 bg'lik benzinli motor seçildiğinde, 100 km'de 4,8 litrelik kombine yakıt tüketimi ile yüzde 23'e kadar daha tutumlu.

Yeni Golf Modüler Çapraz Matris'i (MQB) temel alıyor. Yani her şey yeniden tasarlanmış: gövdeden, motor ve güç aktarım mekanizmasına ve iç kısımdaki bilgi-eğlence sistemlerine kadar yeni tasarıma sahip.

Volkswagen Golf için 85 bg'den 150 bg'ye kadar güç aralığı sunan iki tamamen yeni motor nesli geliştirmiş.

Bütün motor versiyonları standart durdurma/çalıştırma sistemiyle ve batarya yenilemeyle donatılmış, bu da yakıt ekonomisinin iyileşmesine katkıda bulunuyor.

Örneğin, 105 beygir güç üreten, dizel motordan ayırt etmenin zor olduğu benzinli güç kaynağı, 100 kilometrede sadece 3,8 litre yakıt tüketiyor, bu da sadece 85 gr/km CO2 emisyonuna karşılık geliyor. En tutumlu dizel model BlueMotion ise sadece 85 gr/km CO2 emisyonu ve 100 kilometrede 3,2 litre mazot tüketimiyle, model serisi için çıtayı daha da üstlere taşıyor.

Volkswagen'in bütün ürün yelpazesinde yakıt ekonomisini arttırmaya yönelik çabaları kapsamında, çift debriyajlı şanzıman (DSG) gaz verilmediğinde motor ile bağlantısını kesecek şekilde programlanmış.

Ayrıca seçenek olarak ekonomik, spor, normal ve bireysel sürüş modları sunan yeni bir sürücü sistemi de bulunuyor. Aksesuar olarak sunulan uyarlanabilir amortisörlerle beraber beşinci mod 'konfor' da bunlara ekleniyor.

Yedinci nesil Golf'te bir dizi yeni güvenlik sistemi var.

Standart olarak gelen çoklu çarpışma fren sistemi araç bir kazaya karıştığında, gelen trafikle ikinci bir çarpışma olmasını önlemek için otomatikman fren yaparak aracı tamamen durduruyor.

Ayrıca yeni modelde, düşük hızlarda çarpışmaları önleyecek şekilde tasarlanmış bir acil durum fren fonksiyonu içeren, kaza korumalı seyir kontrolü (cruise control), şeritte tutma yardımcısı, bitkinlik algılama, trafik işareti tanıma ve otomatik park sistemlerinin en yeni nesli de sunuluyor. Volkswagen yetkilileri bu özelliklerin Golf'ü hatchback sınıfındaki en sofistike otomobil yaptığını iddia ediyor.

Daha önceki bütün nesilleri gibi, en yeni Golf'ün de boyutu büyümüş. Uzunluk 56 mm artışla 4255 mm'ye, genişlik de 13 mm artışla 1799 mm'ye çıkmış, ama daha düz tavan nedeniyle yükseklik 28 mm azalarak 1452 mm'ye düşmüş.

Aracın dış boyutlarındaki artış ayak izinin de büyümesine yol açmış.

Dingil açıklığı 59 mm büyüyerek 2637 mm'ye çıkmış, ön ve arka iz genişlikleri de 8 mm ve 6 mm artarak sırasıyla 1549 mm ve 1520 mm'ye çıkmış.

Dış kısmın genişlemesi kabinin de ferahlamasını sağlamış.

Kabindeki arka diz mesafesi 15 mm artmış. Ayrıca öndeki ve arkadaki yolcular için omuz boşluğu sırasıyla 31 mm ve 30 mm artmış. Bagaj hacmi mevcut Golf'e göre 30 litre büyüyerek 380 litreye yükselmiş.

VW daha detaylı bilgiyi, 29 Eylül'de aracın halka tanıtımının gerçekleşeceği Paris Otomobil Fuarı'nda açıklayacak.

Otomobil Haberleri

TOGG'a Rakip Geliyor Fiyatı Gururunun Önüne Geçiyor
En Uzun Menzilli Elektrikli Araç O mu?
BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı