Yeniden doğuşunu ilan etti

Peugeot sergilediği modelleri ile Cenevre'de olay yaratıyor

Peugeot, 82. Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki standında, 208, 508 HYbrid4, 4008, Yeni Partner ve Expert olmak üzere beş yeni modelin dünya prömiyerini yaparken 2012 yılındaki ürün atağının kozlarını da sergiliyor. Peugeot Markası, yeniden doğuş olarak tanımladığı Peugeot 208 ile olay yaratıyor. Hibrit dizel HYbrid4 teknolojili üç model ile gam yükselişi stratejisini ve çevre ile teknoloji bakımından öncülüğünü bir kez daha ortaya koyuyor.

2012 Cenevre Otomobil Fuarı’na gelmesi beklenen 700 bin ziyaretçi, Peugeot’nun 2700 metrekarelik standında sergilenen 30 araç ve konsept otomobilin yanısıra, 208 bölümünde Peugeot Markası’nın bu yeni modelinin lansmanı çerçevesinde sergilenen 10 farklı versiyonu keşfetme şansına sahip olacaklar.

Peugeot 208 : YENİDEN DOĞUŞ
Son 30 yılda 15 milyondan fazla üretilen “200 serisi” araç olmak üzere öncülerinin tarihi başarısının ardından Peugeot 208, segmentinin kodlarını baştan yazıyor. Ve bunu yaparken tek bir amacı var: kategorisinde Avrupa liderliğini tekrar ele geçirmek.

Beklentilerinde derin değişimler yaşayan çeşitli müşteri kitlelerini kendine çekebilecek ve bir araya getirebilecek bir araç hayal etmek için, Peugeot 208 projesi, en başından itibaren, Peugeot’nun daha önce hiç uygulamadığı derecede iddialı bir şartnameye sahip oldu. Amaç, gerçekten segmentinde çağ atlatacak bir araç üretmek oldu.

208 ile “Yeniden Doğuş »

  • Kompaktlık (uzunluk: 3,96 m), düşük ağırlık (207’ye göre ortalama 110 kg daha az) ve oturma rahatlığı kazanımını uzlaştıran mimari bir yeniden doğuş,
  • Yenilenmiş estetik kodları ve farklılaştırılmış iki karoserisinin dinamizmi ile tasarımda yeniden doğuş,
  • Tümüyle baştan düşünülmüş bir sürücü mahalli, dokunmatik büyük ekranının sezgisel bağlantılılığı ve rafine bir iç mekanla cisimleşen ergonomide yeniden doğuş
  • 10 adet yüksek performanslı ve düşük tüketimli motor grubundan oluşan bir gamın da katkıda bulunduğu çevresel yeniden doğuş. Bunlar arasında, genişletilmiş bir e-HDi motor gamı ve üç silindirli benzin motorların yeni neslinin ilk uygulamaları da yer alıyor.
  • Peugeot Markası’nın bütün bilgi birikimi ve deneyimini yansıtan yeni bir yol davranışı sentezi, en üst düzeyde aktif ve pasif güvenlik ve Park Assist işlevi benzeri yenilikçi donanımlar sayesinde sürüş tecrübesi bakımından bir yeniden doğuş.

208, ilkbaharda Batı Avrupa’da pazara sunulacak. Ticari hedef ise tam bir yılda bütün dünyada 550 bin adet satış gerçekleştirmek olacak.
Peugeot, 208’in dünya prömiyerinin yanı sıra, Cenevre’de iki konsept otomobili de ilk kez sergileyecek. Bunlar, Peugeot Markası’nın gam yükselişinin süper-kompakt araçlar dünyasındaki net ifadelerini oluşturan XY Concept ve GTi Concept.
3 kapılı 208 bazı üzerine kurulu olan bu iki konsept, güçlü ama birbirinden farklı kişilikleri aracılığı ile 208 tarafından gerçekleştirilen çağ atlamayı yorumluyorlar: XY Concept, ayrıcalıklılık ve rafineliğe düşkün şehirlilere sesleniyor. GTi Concept ise, efsanenin yeniden doğuşu.
Kasaların eşi benzeri bulunmayan bir işlemle gerçekleştirilmiş olan boyaları, mükemmel şekilde entegre edilmiş stil ve aerodinamik unsurları ve güçlü ve zengin donanımlı iç dünyalar, her iki konseptin ortak noktaları.

HYbrid4 Teknolojisi: Peugeot’dan ileri adım
Peugeot, ürün gamındaki araçlarda CO2 yayımlarını azaltmayı sürdürüyor. Peugeot modellerinin ortalama emisyon salımları, 2011 yılında km’de 129 g olarak gerçekleşti. Böylece, Avrupa Komisyonu tarafından 2015 yılı için saptanan km’de 130 kg barajının altına 2011 yılında düşülmüş oldu.
Peugeot’nun çevre politikası, termik motorların sürekli şekilde optimumlaştırılması ilkesine dayanıyor (downsizing (boyut küçültme), stop&start e HDi). EB benzin motorları ailesi gibi (1.0 l ve 1.2 l üç silindirli) yeni nesil motorların kullanılmaya başlanması da bu çerçevede yer alıyor.
Ancak, Peugeot’nun asıl teknolojik atılımını ve çevreye yönelik girişimlerinin güçlü eksenini, dizelleşme oranı çok yüksek olan bir Avrupa pazarında, HYbrid4 dizel hibridasyonu oluşturuyor.

Peugeot, HYbrid4 teknolojisi ile, çevreyi koruma özellikleri ve sürüş karakteristiği bakımından daha önce eşi görülmemiş bir ürün sunuyor.
Ön tekerleri tahrik eden 163 bg gücünde bir dizel 2.0 HDi FAP motor ile arka bölüme entegre edilmiş 37 bg kapasitesinde bir elektrik motorunun hibritlenmesi, yeni bir sürüş keyfi ile –  200 bg düzeyinde bir azami güç, 4 tekerlekten çekiş, %100 elektrikli “sıfır emisyon salım” modu sayesinde –, benzer güce sahip bir içten yanmalı motorla çalışan bir araca göre %35 oranında bir tüketim tasarrufuna imkan veriyor.

Cenevre’de sergilenen 3 model, HYbrid4 teknolojisinin çok yönlü kullanım imkanlarına birer örnek teşkil ediyorlar.

•    Şubat ayında Batı Avrupa’da ticarileştirilen 3008 HYbrid4 ile, HYbrid4 dünyaya ilk kez sunuluyor.
•    Birkaç hafta sonra pazara sunulan 508 RXH’de, dizel hibrit ile ayrıcalıklı seyir bir araya gelerek all road (arazi aracı) dünyasına yeni bir bakış kazandırıyor ve yenilenmiş bir   sürüş keyfi sunuyor.
•    Cenevre’de ilk kez dünya prömiyeri yapılan 508 HYbrid4 sedan da 2012 yılının yaz aylarında piyasaya çıkmış olacak.

Otomobil Haberleri

BYD Piyasaya Damga Vuracak Seal 06 GT Modelini Tanıttı
Otomotiv Sektörü 2024'te Rekor Kırdı
Tesla Direksiyonu Kaldırdı
Otomotiv sektörü 7. kez Konya’da buluşacak
Nio, Tesla'ya Meydan Okuyor: Onvo L60 Fiyatını Düşürdü