Türkiye’de servise çağrılan 57.300 Toyota’dan 27 bin adedinin onarımı yapıldı. Bazı Toyota müşterilerinin onarım için ‘periyodik bakımı’ beklemesi şaşırttı
Belma Toprak'ın haberi
Gaz pedalı sorunu yüzünden tüm dünyada yaklaşık 8 milyon otomobili geri çağıran Toyota, Türkiye’deki onarım işlemlerini de sürdürüyor.
Türkiye’de geri çağrılan 57 bin 300 araçtan şimdiye kadar 27 bin 123 adedinin onarım işlemi tamamlanırken, Toyota müşterisinin geri çağırmaya olan ilginç yaklaşımı da şaşırtıyor.
Distribütör firma Toyota Pazarlama yetkilileri, araçlarında potansiyel gaz pedalı soru olabilecek müşterilerden bazılarının kendilerine ulaşıldığında pek servise gelmek istemediklerini belirtti.
Yetkililer bazı müşterilerin ‘Beni oraya kadar yormayın, zaten bakım yaklaşıyor, o zaman yaparsınız’ dediğini ifade etti. Yetkililer, şu bilgileri verdi:
"Toyota olarak Türkiye’de pazara sunduğumuz 13 model arasından 6 modelde potansiyel gaz pedalı sorunu ihtimali olduğunu daha önce duyurmuştuk.
Bu durum ile ilgili kontrolleri ve iyileştirmeleri yapmayı sürdürüyoruz. Kontrolleri en kısa zamanda bitirmeyi hedefliyoruz.
Bununla birlikte müşterilerimizin bir kısmının daha çok periyodik bakımları esnasında işlemlerini yaptırmak yönünde istekleri olduğunu görüyoruz. Bu ve benzeri sebeplerle kampanyamıza bir zaman sınırlaması koymadık. Tüm Toyota müşterilerini, ileride ortaya çıkma ihtimalini göz önünde bulundurarak bir an önce Toyota Yetkili Servislerine başvurmaları için davet ediyoruz.”
Satışları etkilemedi
Geri çağırma operasyonu sonrasında Toyota’nın satışlarının etkilenmediği görüldü. Geçen yıl şubat ayında bin 127 adet satışa ulaşan Toyota, bu yıl şubat ayında satışlarını yüzde 45 oranında artırdı. Toyota’nun şubat ayı satışı bin 640 adet olarak gerçekleşti.
star