"Tatili dönüşü banka kuyruğu"na tepki
TÜSODER Onursal Başkanı Ağaoğlu:- "9 günlük tatil sonrasında vatandaşlar adeta bankalara akın etti. Müşterilerinden gelecek talebe göre önlem almayan bankalar, şubelerinin önünde uzun kuyruklar oluşmasına ve tüketicilerin saatlerce beklemesine neden oldu"
BURSA (AA) - Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, 9 günlük Kurban Bayramı tatili sonrasında vatandaşların, ertelenen işlerini yapmak için adeta bankalara akın ettiğini belirterek, "Müşterilerinden gelecek talebe göre önlem almayan bankalar, şubelerinin önünde uzun kuyruklar oluşmasına ve tüketicilerin saatlerce beklemesine neden oldu. Ayıplı hizmet sunan bankacılık sektörü, tüketicilere özür borçludur." dedi.
Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tatil sonrası bankaların herhangi bir hazırlığının bulunmadığını ileri sürerek, yaşanan yoğunluk nedeniyle tüketicilerin mağdur edildiğini savundu.
Bayram tatili ardından ödemelerini ya da banka üzerinden bazı işlerini yapmak isteyen tüketicilerin pazartesi günü sabahtan banka şubelerine gittiğini dile getiren Ağaoğlu, şöyle konuştu:
"9 günlük tatil sonrasında vatandaşlar adeta bankalara akın etti. Müşterilerinden gelecek talebe göre önlem almayan bankalar, şubelerinin önünde uzun kuyruklar oluşmasına ve tüketicilerin saatlerce beklemesine neden oldu. Bazı banka şubelerinde gişelerde yeterli sayıda personel bulunmaması ve bilgisayar sisteminin sık ve uzun süreler kilitlenmesi nedeniyle vatandaşlar beklemek zorunda kaldı. Bayram sonrası için önlem almayarak ayıplı hizmet sunan bankacılık sektörü, tüketicilere özür borçludur."
Ağaoğlu, yüzlerce tüketicinin kendilerini arayarak, uzun kuyruklarda saatlerce bekledikleri için bankaları şikayet ettiğini vurgulayarak, "Geçen yıla göre karlılığını yüzde 38 artırarak para kazanmayı bilen bankacılık sektörü biraz da hizmet kalitesini artırmayı hedeflemelidir." dedi.
Bazı tüketicilerin, öğleden önce gittiği bankada, akşam mesai bitiminde işini ancak bitirdiğini anlattığını dile getiren Ağaoğlu, "Bankalar, tatilde parasını harcadığı için paraya ihtiyaç duyan ve ödemelerini gerçekleştirmek isteyebilecek çok sayıda müşterilerinin olabileceğini hesaplamalı ve hazırlıklı olmalıydılar. Görüldü ki bankacılar, tatil rehavetinden çıkamamışlar." ifadesini kullandı.
AA
Kaynak: