Türk dizilerine dünyada büyük ilgi
TRT1 Kanal Koordinatörü Zeydan: - "Yurt dışında (TRT'nin) drama dizi satışlarında son yıllara göre çok ciddi artışlar var"- TRT Çocuk Kanal Koordinatörü Yıldızcı:- "Hindistan, Kanada, Avrupa’dan yabancı yatırımcılar TRT Çocuk kanalının ürettiği animasyonl
CANNES (AA) - YUSUF ÖZCAN - Türkiye Radyo Televizyon (TRT) kurumun temsilcileri TRT'nin dizi ve animasyonlarına birçok ülkeden büyük ilgi olduğunu söyledi.
TRT 1 Kanal Koordinatörü Kurtuluş Zeydan, TRT Çocuk Kanal Koordinatörü Bekir Yıldızcı ve TRT dizilerinin içerik pazarlamasını yapan MISTCO şirketinin satış temsilcisi Ayşegül Tüzün, Fransa'nın Cannes kentinde 33'üncüsü düzenlenen İletişim Programları Uluslararası Pazarı Fuarı (MIPCOM) kapsamında Türk dizi ve animasyon sektörünün dünyadaki durumunu AA muhabirine değerlendirdi.
Zeydan, TRT1’in son birkaç yıldaki atılımını 2017-2018'de devam ettirmek üzere çalışmaların büyük bir hızla devam ettiğini ifade ederek, "Türkiye, ABD'den sonra dünyada en çok dizi ihraç eden ülkedir." dedi.
Türkiye’deki dizi sektöründeki gelişmeler ve özellikle dünyadaki Türk dizilerinin hakimiyetini devamlı kılmak üzere TRT’nin büyük yapıtlarının aralık ayında vizyona gireceğini duyuran Zeydan, bu projelerin "Yalaza", "Astana", "Kalk Gidelim" ve "Mehmetçik Kut’ül Amare" olduğunu ifade etti.
Zeydan, "TRT1 artık ürettiği içeriklerde hem Türk kültürünün yakın coğrafyada daha tekil bir şekilde servis edilmesi hem de pazarda etkili bir şekilde yer almak için çalışmalarını sürdürüyor." ifadelerini kullandı.
Dünyada format programcılığı üretiminde bazı sıkıntıların yaşandığını ve bu sıkıntıların Türkiye’yi de etkilediğini belirten Zeydan, bu konuda TRT1’in bunun üstesinden gelmek için yoğun çalışmalar yürüttüğünü dile getirdi.
- "Yurt dışında drama dizilerin satışlarında son yıllara göre çok ciddi artışlar var"
Zeydan, dizilerin yanı sıra dünyaya etki eden ve satılan format programlarını da üreteceklerini ifade ederek, şunları kaydetti:
"TRT1 Türkiye’nin son 10-15 yılında bölgesel lider ve küresel güç vizyonuna uygun içerikler üretmeye çalışırken, bir taraftan kültürüne geleneklerine ve şanlı tarihine uygun içerikler üretirken diğer taraftan da izlenir içerikler üretmeye çalışıyor.
Halkımızın ihtiyacı olan kendini iyi hissedebileceği toplumsal birlikteliğe katkı sunacak içerikler üretmek için çalışmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki süreçte de ağırlıklı olarak milletin birlik ve beraberliğine, bölgesel coğrafyaya olumlu katkılar sunacak içerikler üreteceğiz. Malumunuz Diriliş Ertuğrul ve Payıtaht Abdülhamit dizilerinin yarattığı müthiş bir etki var, Kafkas, Balkanlar ve Ortadoğu’da herkes bu dizilerden bahsediyor. Çünkü bu topraklarının genlerinde bizim ecdadımızın bıraktığı mükemmel izler var. İnsanlar onunla yeniden karşılaşınca umutlu oluyorlar, bu umut daha güçlü durmalarına sebep oluyor. Aslında hepimizi ortak bir noktada buluşturuyor.”
Zeydan, TRT’nin yakın tarihlerde drama dizilerinde bir pozisyon alamadığını belirterek, "Son yıllarda özellikle dönem işleriyle birlikte TRT de Türkiye’nin büyük ana kanallarının aldığı pozisyon gibi çok güçlü bir pozisyon alıyor. Yurt dışında drama dizilerin satışlarında son yıllara göre çok ciddi artışlar var. Kedefimizi özellikle Mehmetçik Kut’ül Amare’nin yayın hayatına girmesinden sonra bu ivmeyi çok daha yüksek bir noktaya çıkarmak. Bunun için çalışıyoruz. İnşallah TRT’yi daha başarılı günler bekliyor.” değerlendirmesinde bulundu.
- "TRT Çocuk uzak ara lider"
TRT Çocuk Kanal Koordinatörü Yıldızcı da "TRT Çocuk kanalının şu anda geldiği nokta, Türkiye’deki çocuk içerikleri yayını yapan çocuk kanallarının içerisinde uzak ara lider." dedi.
TRT Çocuk kanalının bu kadar izlenmesinin kendilerini çok mutlu ettiğini ifade eden Yıldızcı, aynı zamanda sorumluluk da getirdiğini çünkü çocuklara doğru bilgiyi eğlenceli bir şekilde aktarılması gerektiğini belirtti.
Yıldızcı, animasyonlarla çocuklarda farkındalık oluşturmaya çalıştıklarını ve keşfetmeye teşvik etmek istediklerini söyledi.
Kanalın kurulduğu yıllarda yerli animasyonların çok fazla olmadığını ama şu anda animasyonların yüzde 80’inin yerli ve yüzde 20’sinin yabancı olduğunu belirten Yıldızcı, kanalda yayımlanan animasyonların sayısının önemli olduğunu ancak animasyonların içeriğinin daha kaliteli olmasının daha önemli olduğunu vurguladı.
Yıldızcı, "Birçok animasyonumuz uluslararası platformlarda ve yarışmalarda ödül kazanıyor." dedi.
“Kamu yayıncılığın sorumluluğu gereği de milli değerlerimizin dünya vitrinine çıkmasına çabalıyoruz.” ifadelerini kullanan Yıldızcı, gelecek yıl TRT Çocuk Dünya kanalını kurmayı planladıklarını duyurdu.
Bu kanalla beraber uluslararası platformlara daha kolay ulaşabileceklerini ifade eden Yıldızcı, kendi ürettikleri animasyonları yurt dışında anlaştıkları yapımcıların yayın yaptığı dilde yayımlanacağını söyledi.
- "TRT Çocuk kanalının hedefi bir dünya markası olmak"
Yıldızcı, "TRT Çocuk kanalının hedefi bir dünya markası olmak, hem içeriğimiz, yayın kalitemiz hem de yapımcı olarak.” ifadelerini kullandı.
"Hindistan, Kanada, Avrupa’dan yabancı yatırımcılar TRT Çocuk kanalının ürettiği animasyonlara ilgi duyuyor." ifadelerini kullanan Yıldızcı, ortak proje yürütme yönünde taleplerin de geldiğini, bu doğrultuda gelecek aylarda Hindistan ve Kanada ile ortak proje yürüteceklerini söyledi.
Yıldızcı, çocuk animasyonlarında yükselen bir trendin olduğuna işaret ederek, animasyonları üretirken çocukların yararının dikkate alınması ve bunun istismar edilmemesi gerektiğini ifade etti.
TRT Çocuk kanalının dijital platformlarında da sadece çocuklara yönelik değil aynı zamanda ebeveynlere yönelik çocuklarla ilgili birçok bilgileri aktardıklarını kaydeden Yıldızcı, bu konuda referans olmak istediklerini belirtti.
Yıldızcı, TRT Çocuk olarak çocuk animasyonları ile ilgili 1-2 Kasım’da İstanbul’da Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı düzenleyeceklerini, bu konferansa dünyadaki birçok yatırımcıyı davet ettiklerini belirtti.
Çocuk animasyonları ile ilgili bir akademi kuracaklarını ifade eden Yıldızcı, bu akademide animasyonlarda içerik üreten yapımcılara yapım aşamasında dikkat edilmesi gereken unsurlar hakkında eğitim vereceklerini kaydetti.
- "TRT dizileri birçok ülkede satılıyor"
TRT dizilerinin içerik pazarlamasını yapan MISTCO şirketinin satış temsilcisi Ayşegül Tüzün, "Türk dizilerini dünyanın her yerinde çok büyük bir talep var." dedi.
TRT Türkiye’nin en büyük televizyon ağından biri olarak bu alanda çok önemli bir role sahip olduğunu ifade eden Tüzün, yurt dışında da çok büyük talep olduğunu kaydetti.
Tüzün, "TRT dizileri Ortadoğu, Balkanlar, Bangladeş, Kazakistan ve Endonezya’ya satılıyor." dedi.
TRT Çocuk'un animasyonlara çok büyük yatırım yaptığını ve bu alanda en çok seyredilen kanal olduğunu vurgulayan Tüzün, bu animasyonları yurt dışına da sattıklarını söyledi.
MIPCOM fuarına, 4 bin 700'ü aşkın firmayla 15 bin sektör temsilcisinin katılması bekleniyor. Başrolünde Kenan İmirzalıoğlu'nun yer alacağı "Fatih", izleyici tarafından büyük beğeniyle takip edilen "Diriliş Ertuğrul", "Payitaht: Abdülhamid" ve "Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz" gibi yapımlar da fuar boyunca sektör profesyonelleriyle buluşturulacak.
AA
Kaynak: