Türk tekstil firmalarından LA Textile Show'a milli katılım
UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin:- "İlk kez milli katılım düzenlediğimiz fuarda 200'ün üzerinde katılımcı yer aldı"
BURSA (AA) - ABD'nin en önemli fuar organizasyonlarından LA Textile Show'a milli katılım organizasyonu düzenleyen Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), burada "Türkiye Tanıtım Standı" etkinliği gerçekleştirdi.
Birlikten yapılan açıklamaya göre, Türk tekstil sektörü, Los Angeles'ta 3-5 Ekim'de düzenlenen LA Textile Show'a katıldı.
Dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerini bir araya getiren fuarda, UTİB tarafından milli katılım organizasyonu ve "Türkiye Tanıtım Standı" etkinliği düzenlendi.
Giyimlik kumaş ve aksesuar üreticilerine yönelik düzenlenen fuara katılan Türk tekstil sektörünün önde gelen 14 firması, burada ürünlerini çeşitli ülkelerden gelen tekstilcilere tanıtma fırsatı buldu.
- "Dünyaca bilinen bütün markalara satışlarımız var"
Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, fuara katılan firmaların LA Textile Show'dan mutlu döndüklerini belirtti.
Fuarda, dünyanın dört bir yanından gelen iş insanları, tasarımcı ve üreticilerini Türkiye'nin tasarım gücü, sıfır problem temelinde sürdürdüğü üretim ve servis kalitesi ile tanıştırdıklarını aktaran Engin, "Yüksek ihracat performansı ve pazar potansiyeline sahip Türkiye, tekstil sektöründe dünyanın en güçlü piyasa paylarından birine sahip. Dünya pazarındaki bu yerimizi korumak için Türk tekstil sektörü olarak moda, tasarım, Ar-Ge konusunda dünyada pek çok ülkenin takibindeyiz. Küresel tekstil trendlerinin belirlenmesi konusunda da Türkiye öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor." ifadesini kullandı.
Engin, fuarda küresel arenada Türkiye'nin petrolü olarak tanımlanan tekstil sektörünün rekabet gücünü gösterdiklerini vurgulayarak, şunları kaydetti:
"İlk kez milli katılım düzenlediğimiz fuarda, 200'ün üzerinde katılımcı yer aldı. Dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçileri Türkiye Tanıtım Standı'nda ağırladık. UTİB olarak, ABD gibi önemli pazarlarda sektörün var olan gücünü artırmak için milli katılım organizasyonlarına devam edeceğiz. Türkiye'nin tekstil pazarındaki prestijini ve hakimiyetini ortaya koymak için fuarlar bizim için büyük önem taşıyor. Yurt dışında düzenlenen fuarlarda Türkiye'nin en çok katılımcısı olan ülkeler arasında yer alması, sektörün dünyadaki konumunu da gösteriyor. Çünkü dünyaca bilinen bütün markalara bir şekilde satışlarımız var."
- "İş birliği imkanlarını geliştirmeye devam edeceğiz"
ABD'nin tekstil sektöründe dünyanın en büyük ikinci ihracatçı ülkesi olduğu bilgisini veren Engin, "ABD'ye 378 milyon dolar tekstil ihracatı olan Türkiye, ABD'nin en fazla tekstil ürünü ithal ettiği 9. ülke konumunda. Dünyanın 7, AB'nin 2. büyük tedarikçisi olarak ve son derece kaliteli üretimimizi de göz önünde bulundurarak ABD'nin tedarikçi ilk 3 ülkesi arasında yer almamız gerektiğini düşünüyorum. UTİB olarak, 2018 yılı ilk 8 aylık dönemde ABD'ye ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 22 artış ile 52 milyon dolar oldu. ABD'ye bu dönemde kilogramı ortalama 10 dolar değerinden tekstil ürünleri ihraç ettik. Türkiye'nin bu ülkeye aynı dönemde toplam tekstil ihracatı ise yüzde 5 artış kaydederek, 231 milyon dolara ulaştı." değerlendirmesinde bulundu.
Engin, ABD'deki vergilerden dolayı pazarda bazı sınırlamalar bulunduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti:
"AB, Türk tekstilinin ve hazır giyiminin en önemli partneri. İtalya ve Fransa gibi ülkelerin markalarına üretim yapıyoruz. Bu ülkelere tasarımlarımızı ihraç ediyoruz. Türk tasarımcıları ve markaları son yıllarda çok ön plana çıktı. Bu gelişmeler, sektörün geleceğinin bugününden iyi olacağını gösteriyor. ABD ile de tekstil ve hazır giyim dış ticaretimiz her geçen yıl artış gösteriyor. Karşılıklı ticaret ve iş birliği imkanlarını geliştirmeye devam edeceğiz. Tüm yurt dışı fuarlarında olduğu gibi LA Textile Show'da da sergilediğimiz kaliteli ürünlerimiz ve modern tasarımlarımızla her zaman olduğu gibi dikkatleri üzerimize çektik."
AA
Kaynak: