Volvo V60 Sportswagon S60 kadar sportif
Volvo V60, Paris Otomobil Fuarı'nda tüm dünyaya lanse edilişini kutluyor
Volvo, tipik sportswagon müşterisini şöyle tarif ediyor: Bir parça daha ekstra yer ve esneklik isteyen ama spor tasarım ve heyecan verici sürüş özelliklerinden en ufak bir ödün vermek istemeyen bir S60 alıcısı...
Özellikle bu sınıfta Avrupa’daki rekabet çok sert ve bu sınıfın müşterileri tam olarak ne istediklerini biliyor. Volvo tasarımcılarının iç mekân kalitesini daha da artırmasının ve otomobili güvenlik ve konforla ilişkili teknik yeniliklerle doldurmasının sebebi de bu. Sonuçta ortaya çıkan ürün, spor görüntüsüyle mutlak bir uyum içinde bulunan ve gerçek anlamda benzersiz bir sportswagon.
Dış tasarım
Yeni V60’ın belirgin kama şekli ve coupe’yi andıran ince tavan çizgisi, otomobilin omuz profili de katılarak önde farlardan başlayıp arkada stoplarda sona eren nazik ama güçlü tasarımıyla dikkat çekiyor.
Yeni Volvo V60’ın dış tasarım sorumlusu Örjan Sterner, "Tasarım açısından yeni V60’da, arkadaki pratik ekstra boşluk muhafaza edilirken otomobilin mümkün olduğunca bir coupe’ye benzetilmesine odaklanıldı. Yeni V60 sınıfının geleneksel sportwagon otomobilleri ile rekabet etmeyi hedefliyor. Daha fazla kullanım alanı isteyen müşteriler için V70 veya XC70’imiz var," diyor ve sözlerine şunları ekliyor:
"Çifte dalganın ortasındaki çukur görsel olarak otomobili aşağı doğru çekiyor. Bu tasarım, duruşu kuvvetlendiriyor ve otomobili ipek gibi kaygan ve daha alçak kılıyor. Şekillendirilmiş kaput, ön ve arkadaki kısa çıkıntılar da spor otomobil hissini vurguluyor."
Ödünsüz şasi yaklaşımı
Volvo Cars'ın şasi uzmanları, yeni Volvo V60’taki sürüş deneyimini yeni S60 sedanın geliştirilmesini karakterize eden tutku ve ödünsüz yaklaşımın aynısını kullanarak şekillendirdiler. Sonuç olarak ortaya, spor hatlara hakkını tam veren sürüş özelliklerine sahip gerçek bir sportswagon çıktı.
Yeni V60’ta şasinin geliştirilmesinden sorumlu Stefan Sällqvist, otomobilin gelişimi ile ilgili şunları söylüyor: “Dış görünümü, daha önce hiç gitmediğimiz kadar uç noktalara taşıdık. Bu otomobili, sadece şasi geliştirme işini nasıl doruk noktasına taşıdığımıza şahit olmak için kullanmalısınız. Otomobile binip, bütün virajların yeni bir meydan okuma anlamına geldiği, dar ve kavisli bir yola gidin; yeni V60, içi içine sığmayan heyecanıyla ne kadar çevik olduğunu size gösterecektir."
Volvo'nun yeni sportswagon’u iki şasi seçeneğiyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. Avrupa pazarında yeni geliştirilen dinamik şasi standart; diğer bazı pazarlarda ise konfor odaklı şasi standart donanımda, dinamik seçeneği de bir opsiyon olarak sunuluyor. İki şasi alternatifi arasındaki fark tamponlarda ve ön ve arka alt-şaside yatıyor. Buna göre, konfor odaklı şasi daha zorlu yol yüzeylerinde muntazam bir sürüşü mümkün kılan yumuşak bir yapıya sahip.
Kalite ayrıntılarda gizlenmiş
Stefan Sällqvist, "Her şeyin merkezine, konfor kavramına yepyeni bir boyut kazandırmak hedefi konuldu. Dinamik şasinin; bütün dikkati sürüş deneyimine veren ama bunu yaparken sürüş konforunu sulandırmayan atik ve tetik bir karakteri var," diye açıklıyor.
İki adet şasiye ek olarak, V60’ın bütün değişkenleri önceki Volvo modelleriyle karşılaştırıldığında daha iyi kontrol ve konfor sağlayacak şekilde değiştirilerek rafine edilmiş opsiyonel FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept – Sürekli Kontrollü Şasi Konsepti) aktif şasiyle tanımlanabilir. Dört Tekerlekten Çekiş (AWD) sisteminde kullanılan yazılım, yeni spor şasinin son noktasına kadar kullanılabilmesi amacıyla dört tekerlekten çekişe opsiyonlar sunmak üzere değiştirildi (AWD T6’da standart, otomatik şanzımanlı D5’te ise opsiyonel).
Şasi ekibi geliştirme süreci boyunca yeni Volvo V60 üzerindeki çalışmalarını yeni Volvo S60’a paralel olarak yürüttü. Sonuç, bir otomobilin sürüş özelliklerini etkileyen hemen hemen bütün ayrıntılara değişiklik ve iyileştirmeyi de beraberinde getiren bir çözümün üretilmesi oldu. Bu; daha iyi sürüş, daha sıkı şerit değiştirme kabiliyetini ve bunun yanı sıra şimdiye kadar hiçbir Volvo’da olmadığı kadar fazla darbe emişini de kapsıyor.
Gelişmiş Denge Kontrol özelliğine sahip ilk sportswagon
Dinamik şasi, spor sürüş deneyimini daha da ileri noktalara taşıyan bir dizi elektronik sistemle desteklenmiş.
Yeni S60’ta olduğu gibi, yeni V60 da Gelişmiş Denge Kontrol özelliğine sahip bulunuyor. Yeni bir sarmal açılı sensör sayesinde her türlü kayma ve patinaj eğilimini çok erken bir safhada teşhis etmek mümkün. Bunun anlamı, patinaj önleme sisteminin devreye daha erken ve daha başarılı girmesi demek. Gelişmiş Denge Kontrolü, önemli miktarda yanal gücün var olduğu dinamik sürüşte büyük destek sağlıyor ve bu da otomobilin hâkimiyetinin ve manevra kabiliyetinin iyileştirilmesi anlamına geliyor.
Virajların daha kolay dönülmesi için yeni ‘Viraj Çekiş Kontrolü’
Viraj Çekiş Kontrolü, otomobilin virajları daha düzgün dönmesinde tork dağıtımını kullanan yeni bir özellik. Bu teknoloji, Dinamik Denge ve Çekiş Kontrol (DSTC) sisteminin biraz daha geliştirilmiş hali.
Viraj dönülürken, otomobilin iç tekerleği frenleniyor ve böylece dış tekerleğe daha fazla gücün gitmesi sağlanıyor. Bu, dışa çekme eğilimini azalttığı gibi sürücünün virajı daha dar almasını da mümkün kılıyor.
Çok gelişmiş bir frenleme sistemi, Yeni V60’ın dinamik sürüş özelliklerinin önemli bir parçası. Volvo'nun yeni sportswagon otomobili, her türlü durumda mümkün olan en kısa duruş mesafesini sağlayacak şekilde birbiriyle etkileşime giren bir dizi özelliğe sahip.
Ekstra işlevsellikle özel kalite
Yeni V60’ın içi, Volvo Cars tasarımcılarının İskandinav geleneğinin rasyonel sadelik ve işlevselliğine bir heyecan, kontrast ve oyunbaz bir öğeyi nasıl işlediklerinin açık bir göstergesi.
Volvo Cars Tasarım Müdürü Peter Horbury, "Otomobilin içi kesinlikle dışa dönük bir karaktere sahip, ancak pratik İskandinav köklerinden de hiçbir şey kaybetmiş değil. Yeni V60; renk, şekil, malzeme ve teknoloji bütünlüğü anlamında yepyeni boyutlara taşıyor," diyor.
İç mekân işte bu nedenlerle sürücü odaklı ayrıntıları açısından çok zengin; ama sonuçta o hâlâ bütün yolcular için rahat bir mekân sunan beş kişilik bir otomobil. İskandinav tasarımının rasyonelliği, sadeliği, aydınlığı ve işlevselliği V60’ta hep öne çıkan hususlar olmaya devam ediyor:
· 40/20/40 oranında çıkarılabilir arka koltuk ve katlamalı ön yolcu koltuğu, yolcuların ve yükün olağanüstü esnek bir biçimde bir araya getirilmesini mümkün kılıyor. Üç parçalı arka koltukta bulunan arkalıkların her biri çok büyük bir kolaylıkla katlanarak yük için tamamen düz bir zemin yaratmaktadır. Arka koltuk başlıkları elektrik destekli olarak katlanabilmektedir.
· Yük alanı, mevcut en küçük noktadan bile azami kazanç temin edilecek şekilde tasarlanmış. 1095 mm genişliğindeki bagaj kapağının, yük zemininin altında ve tekerlek yuvalarının arkasında bulunan ekstra alanla birlikte kullanılması verimli bir yük kapasitesinin garanti edilmesi için benimsenmiş sistematik yaklaşıma bir örnektir. Yük alanının kapasitesi 430 litredir.
· Arka koltuk, iki yan koltukta bulunan gömme çocuk yükseltici koltuğuyla birlikte sunulmaktadır.
Gelmiş geçmiş en ileri teknoloji: ‘Yaya Algılama Sistemi’
Yeni V60’ın spor iç mekânı, şimdiye dek hiçbir Volvo sürücüsünün görmediği kadar gelişmiş bir ileri teknoloji ortamına sahip.
Yeni V60’ın Proje Direktörü Thomas Ahlborg, “Yeni V60’ın iç tasarımı iki açıdan yenilikçi tasarımın bütün öğelerini barındırıyor: Şekil ve teknoloji. Bu tasarımın özelliği en ince ayrıntıya kadar spor bir tazelik olarak nitelendirilebilir. Teknolojik konulardaysa çarpışmayı önleme, güvenlik ve konfor sistemlerinden, dünya standartlarında bilgi, eğlence ve mükemmel ses sistemlerine kadar bugüne kadar geliştirilmiş bütün akıllı çözümlere sahip olması şimdiye kadarki bütün Volvo’lardan daha farklı bir sürüş deneyimine katkıda bulunuyor" diyor.
Yeni S60’dan da tanıdığımız Otomatik Frenli Yaya Algılama sistemi, otomobilin önündeki yola çıkan yayaları tespit edebiliyor. Sürücü, bu duruma zamanında tepki göstermezse, otomobil otomatik olarak frenleri aktive edebiliyor.
Volvo Cars Kıdemli Güvenlik Danışman Thomas Broberg, "Volvo, otomobillerimizle yolculuk edenlerin korunması konusunda hep önde olmuştur. Geçtiğimiz yıllarda, sürücünün diğer otomobillerle çarpışmasına engel olmasına yardımcı olacak çağ açan girişimleri uygulamaya koymuştuk. Şimdi yollarda olabilecek yayaların da güvenliğini artıracak bir teknoloji sayesinde ileriye dönük dev bir adım daha atıyoruz," diyor.
35 km/s’nin altındaki hızlarda çarpışmaları önlüyor
Bir acil durumda, sürücü önce duyulabilir bir ses ve buna eşlik eden ön cama yansıyan göstergede yanıp sönen bir ışık ile uyarılıyor. Sürücünün ani, içgüdüsel bir reaksiyon göstermesini sağlamak için bu ışık uyarısı bir fren lambasının ışığını andırıyor. Bununla eşzamanlı olarak, fren sisteminde balatalar disklere yaklaştırılıyor. Sürücü, uyarıya tepki göstermez ve kaza bir an meselesi haline gelirse, tam fren gücü otomatik olarak devreye sokuluyor ve araç duruyor.
Otomatik Frenli Yaya Algılama sistemi 35 km/s hıza kadar sürücünün zamanında reaksiyon göstermemesi halinde bir yayayla çarpışmaya engel olabiliyor. Bunun üzerindeki hızlardaysa, otomobilin hızının çarpma öncesinde mümkün olduğunca azaltılmasına odaklanılıyor. Hız, 25 km/s’ye kadar düşürülebiliyor.
İstatistikler, özellikle yayaların karıştığı kazalarda, kazanın sonucu açısından otomobilin hızının son derece belirleyici bir öneme sahip olduğunu gösteriyor. Çarpma anındaki hızın düşük olması, ciddi yaralanma riskinin önemli derecede azaltılması anlamına geliyor.
‘Şehir Güvenliği Sistemi’ standart
Yeni Volvo V60’ta, Şehir Güvenliği sistemi standart olarak bulunuyor.
Şehir Güvenlik Sistemiyle, önde giden otomobil yavaşladığında veya durduğunda veya duran bir nesneye çok süratli yaklaşılıyorsa ve bu duruma sürücü zamanında tepki vermezse, otomobil otomatik olarak frene basar. Bu sistem, 30 km/s’ye kadar olan hızlarda düşük hızlı arkadan çarpmaların etkisini azaltılabiliyor veya tamamen ortadan kaldırabiliyor.
Daha güçlü T6 versiyonu
Üretiminin ilk yılında, yeni Volvo V60, 115 HP’lik ekonomik DRIVe versiyonundan, iddialı ve yüksek performansa sahip 304 HP güç üreten turbo beslemeli versiyonuna kadar geniş bir aralıkta yer alan dizel ve benzinli motorlarıyla piyasaya sunulacak. Karbondioksit emisyonlarını azaltmaya odaklanan Volvo mühendisleri sayesinde, yakıt tüketimi motor gamının tamamında aşağı çekildi.
3.0 litre hacmindeki T6 benzinli motor, öncelikle daha düşük iç sürtünme elde edilmesi sayesinde daha da iyileştirilmiştir. Bu sayede 304 HP güç üretmekte ve 440 Nm torka ulaşmaktadır. T6 motorlu yeni V60, 100 km/s hıza 6.6 saniyede çıkıyor ve azami hızı da 250 km/s’yle sınırlandırılmış.
Volvo Cars’ın motor uzmanları, T6 versiyonunda yakıt sarfiyatını yüzde 10 oranında düşürerek 100 km’de 10.2 litreye indirmeyi başardılar (AB karma). Motor gücü tekerleklere Volvo’nun ikinci nesil, altı ileri vitesli Geartronic şanzımanıyla iletilmekte. Yeni supaplar ve daha düşük sürtünme eskisinde daha hızlı vites değişikliği anlamına gelmektedir ve AWD (Dört Tekerlekten Çekiş) T6’da standarttır.
Yeni direkt enjeksiyonlu 2.0 litrelik turbo motor
Yeni dört silindirli 2.0T GTDi (Benzinli Direkt Enjeksiyonlu Turbo) motor 2.0 litrelik hacme sahip olup 203 HP gibi oldukça yüksek bir güç ve 1750 devirden itibaren 300 Nm tork sunmaktadır. 100 km/s hıza otomatik şanzımanla 8.4 saniyede ulaşmaktadır. Azami hız 230 km/s ile sınırlandırılmıştır.
Volvo tesislerinde geliştirilmiş olan ve hepsi de kompakt bir formata yerleştirilen yeni turbo besleme teknolojisi, direkt enjeksiyon ve çift değişkenli eksantrik milleri; düşük yakıt tüketimi, düşük emisyon ile birlikte yüksek ve bir o kadar da geniş bir performans aralığının benzersiz bir bileşimini oluşturmaktadır.
Yeni V60, ilk üretim yılı içerisinde 240 HP ve 320 Nm tork üreten 2.0 GTDi motorla da sunulacaktır.
Yeni 1.6 litrelik GTDi motor
Bunlara ek olarak, 1.6 litre GTDi motor da V60 ürün gamına dâhil edildi. 180 HP’lik T4 motor yalnızca 1500 devirde 240 Nm maksimum torka ulaşmakta ve 5000 d/d’ye kadar sabit olarak aynı torku korumaktadır. Motora aşırı basınç uygulanan ani durumlarda etkileyici bir rakam olan 270 Nm tork üretilmekte ve bu sayede hız aralığı boyunca mükemmel çekiş yeteneği sağlamaktadır. Tork eğrisi nispeten yumuşak olup çok rahat bir sürüş deneyimi sağlar.
2.0T, T5 ve T4, Volvo’nun otomatik altı ileri vitesli Powershift şanzımanıyla sunulmaktadır.
İki farklı beş silindirli turbo dizel
Yeni V60’ın motor gamı içerisinde bir de beş silindirli turbo dizel motor bulunmaktadır.
Çift turbolu ve yüksek performanslı D5 motor seçeneği, 205 HP güç ve 420 Nm tork üretmektedir. 100 km/s hıza 7.9 saniyede ulaşan D5 motor seçenekli yeni Volvo V60’ın maksimum hızı 230 km/s’dir.
D5 versiyonunda, performans ve verimlilik, daha geniş bir devir aralığında ilave güç sağlayan farklı ölçülerdeki iki turbo ünitesinin uygulanması ile karşılanmıştır.
İki turbonun birbirini tamamlayıcı özelliklerinden optimum olarak faydalanılmak suretiyle yüksek performans ve 100 km’de sadece 5.4 litrelik yakıt tüketimi (AB karma) şeklinde bir kombinasyona ulaşılmakta ve bu sayede motor sınıfının en üst seviyesine aday olabilmektedir.
Bunlara ek olarak, yeni geliştirilmiş 163 HP ve 400 Nm tork üreten 2.0 litrelik D3 de yeni V60’ın motor seçenekleri arasındadır. 100 km/s hıza 9.4 saniyede ulaşan bu motorun azami hızı otomatik şanzımanda 215 km/s’dir.
Yeni beş silindirli 2.0D motor seçeneği, şu an piyasada mevcut olan 2.4D motorla aynı altyapıyı paylaşmakla birlikte, yakıt tüketimini optimize etmek için silindir kapasitesi düşürülmüştür.
Her iki turbo dizel motor, altı ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulmaktadır. Otomatik şanzımanlı D5, dört tekerlekten çekiş sistemi ile de tercih edilebilmektedir.
Motor ürün gamı
Benzinli motorlar Silindir hacmi Düzeni Güç Tork
T6 3.0 lt Sıralı 6 silindirli 304 HP 440 Nm
2.0T 2.0 lt Sıralı 4 silindirli 203 HP 300 Nm
T5 2.0 lt Sıralı 4 silindirli 240 HP 320 Nm
T4 1.6 lt Sıralı 4 silindirli 180 HP 240 Nm
Dizel motorlar Motor hacmi Düzeni Güç Tork
D5 2.4 lt Sıralı 5 silindirli 205 HP 420 Nm
D3 2.0 lt Sıralı 5 silindirli 163 HP 400 Nm
Tamamen yeni bilgi ve eğlence sistemi
Yeni V60’da, bilgilerin gösterge tablosundaki 5 veya 7 inçlik renkli ekranlardan verildiği yepyeni bir bilgi ve eğlence sistemi de mevcut. Ekran, sürücünün gözlerini yolda tutmasını kolaylaştırmak amacıyla yüksek şekilde konumlandırıldı.
Yeni V60’taki ses özellikleri Volvo’nun önceki modellerine göre daha da geliştirildi.
Tomas Ahlborg şunları söylüyor: "En gelişmiş sistemimiz olan Premium Sound’da, devreleri İsveçli Anaview şirketince üretilen D-sınıfı dijital 5x130W amplifikatör, Dolby Pro Logic II Surround ile kombinasyon halinde Dolby Digital, Audyssey Laboratories’in ödüllü MultEQ ve 12 adet hoparlör bulunmaktadır. Bütün bunlar kesinlikle birinci sınıf bir ses deneyimi yaratmaktadır".
Volvo V60, Audyssey Laboratories’in MultEQ teknolojisini kullanan dünyanın ilk otomobil modellerinden birisidir. MultEQ, otomobil kabin akustiğinin neden olduğu bozunumu bertaraf eder ve otomobilin içindeki herkes için düzgün bir ses düzeni ile canlı, net bir ses sunar.
Sınıfının lideri olan ve 7 inç ekranla gelen Premium Sound’un yanı sıra üç farklı ses sistemi de opsiyon olarak sunulmaktadır.