VW Amarok İlk Testi ile karşınızda
Volkswagen, temsilcisinin olmadığı pickup segmentine Amarok ile giriyor.
Volkswagen, temsilcisinin olmadığı pickup segmentine Amarok ile giriyor. Nissan Navara, Toyota Hilux ve Mitsubishi L200’ün baskın olduğu sınıfa VW markasının konfor özelliklerini getirmeye çalışan Amarok, Türkiye’de tek motor ve şanzıman seçeneği ile satılıyor. Amarok, Volkswagen’in Arjantin’deki fabrikasında üretiliyor. Amarok kelimesi Eskimo dilinde ‘Kurt’ anlamına geliyor.
Tasarım
VW Amarok’un küt yapılı ön tasarımı aracın gücünü vurguluyor. Büyük farlar ve geniş ızgarası Amarok’un en dikkat çekici kısmı. Far yapısının Dacia Duster ile büyük benzerlik gösterdiğini sizler de fark etmişsinizdir. Geniş yapılı çamurluklar ve büyük jantları Amarok’un engel tanımayan bir canavar gibi görünmesini sağlıyor. Amarok 28 derece yaklaşma ve 17.6 derece uzaklaşma açısına sahip. 23 derecelik tepe açısı uzunluğu sebebiyle normal karşılanmalı. VW bu modelinin 45 derece dikliğindeki rampaları çıkabildiğini ve 49.7 derecelik eğimde ilerleyebildiğini iddia ediyor. Aracın geçebildiği maksimum su derinliği ise 50 cm. Amarok’un büyük kasası sınıfının en geniş yükleme alanını sunuyor. 2,52 m2’lik yükleme alanının üzerini kapatan herhangi bir örtü yok. Amarok’un kasa kapağının ağırlığı yüzünden kaslarınızı çok geliştireceğini bilmelisiniz. Rakipleri ile benzer boyutlardaki Amarok, 5254 mm uzunluğa , 1954 mm genişliğe ve 1834 mm yüksekliğe sahip.
İç mekan
VW Amarok daha piyasaya sürülmeden iç mekanı nasıl olacak diye sorsalar büyük kısmını tahmin edebilirdik. Binek modellerde kullanılan elemanların birçoğu Amarok’un içinde de olduğu gibi yerini almış. Aracın direksiyonu, gösterge tablosu, sinyal kolları ses sistemi ve klima kontrolleri gibi üniteler diğer VW modelleri ile birebir aynı. Kullanışlılık açısından son derece başarılı olan bu kısımların biraz farklı olması Amarok’un iç mekanını heyecanlandırabilirdi. Farklılıklar ise vites kolunun etrafında göze çarpıyor. Sol kısımda aracı 4x2 modundan 4x4 moduna ve 4x4 LOW modlarına geçiren bir kumanda bulunuyor. Sağ kısımda ise ESP sistemini kapatan bir buton ve eğim iniş sistemini devreye alıp aracın ayarlarını arazi kullanımına göre değiştiren OFF ROAD butonu bulunuyor. Müzik sisteminin hemen yanında bulunan bardaklık kullanıldığı zamanlarda işlevsel olsa da ortadan kaybolamaması kötü görünüyor. Ayrıca herhangi bir kilidi olmayan kol dayamanın, deri olmayan el freni kolunun ve üzerinde fonksiyon tuşları bulunmayan direksiyonun da iyi görünmediğini söylemeliyiz. VW Amarok’un iç mekanında kullanılan malzemeler tıpkı rakiplerindeki gibi sert yapılı.