0'dan 100'e 3.6 saniyede, saate 320 km...

0'dan 100'e 3.6 saniyede, saate 320 km...

Audi R8: R8 GT 5.2 litre V10 motoruyla 560 hp’ye yükseltilen gücü ve yaklaşık 100 kg azaltılan ağırlığı ile 0'dan 100km/s hıza 3.6 saniyede çıkabiliyor ve 320 km hıza ulaşıyor

Audi R8: R8 GT 5.2 litre V10 motoruyla 560 hp’ye yükseltilen gücü ve yaklaşık 100 kg azaltılan ağırlığı ile 0'dan 100km/s hıza 3.6 saniyede çıkabiliyor ve 320 km hıza ulaşıyor

2008 yılında R8, 2010 yılında R8 V10 ile ‘Yılın Performans Aracı Ödülü’ alan ve R8 LMS ile ilk sezonunda 23 yarışta birincilik elde eden R8 serisi, şimdi de R8 GT ile sokaklara çıkıyor. Yalnızca 333 adet ile sınırlı olacak bu özel üretim serisinde, her bir R8 GT’nin vitesi üzerinde üretim numarası yazacak.

Başarılı hafif yapı, şimdi 100 kilogram daha hafif

R8 GT’nin alüminyum ASF gövdesi sadece 210 kilogram. Motor iskeleti ultra hafif magnezyumdan yapılan R8 GT’nin ASF gövdesi Neckarsumlm Fabrikası’nda, büyük kısmı elle gerçekleştirilen zorlu bir yapım sürecinden geçti. Gövdenin yüksek gücü yüksek performans araçlarının kusursuz işlenme tarzının temelini oluşturuyor. Ayrıca son derece üstün bir çarpışma güvenliği sağlıyor. R8 5.2 FSI quattro ASF gövdesi sayesinde, quattro all-wheel-sürüş özelliği ve opsiyonel R tronic şanzımanıyla sadece 1625 kg.

Nefes kesen güç: 560hp 5.2 FSI

R8 GT 0’dan 200km/s hıza 10.8 saniyede ulaşıyor. Debriyaj 329 km hıza ulaşılana kadar performansını kaybetmiyor ve tork eğrisi, seri üretim versiyonundan daha fazla bir şekilde, 540 Nm’lik en yüksek noktaya ulaşıyor. V10 motorlu R8 GT, litre başına 107.6 hp’lik özel bir güç randımanına sahip. R8 GT’deki vites değişiklikleri ise R tronic sıralı manuel şanzıman ile gerçekleştiriliyor.

Özel ve dinamik iç donanım

Otomatik klima kontrol sistemi ve güç pencereleri, MMI işletimli navigasyon sistemi ve güçlü ses sistemi; Bang&Olufsen ses sistemi, CD değiştirici ve Audi Music Interface’in opsiyonel olarak sunulduğu R8 GT, siyah ve koyu gri ile bezenmiş ergonomik bir iç tasarıma sahip. Direksiyon, tavan kaplaması, tepe sütunları, diz tamponları, park freni ve koltuklar kontrast dikişlerle vurgulanmış Alcantara ile kaplı. Sürücü alanı mat karbondan, sütunlar, kapı hatları, araç kaportası ise sentetik bir köpekbalığı görünümlü materyal ile kaplı.