"2019 daha yönetilebilir ve kontrol edilebilir bir yıl olacak"

"2019 daha yönetilebilir ve kontrol edilebilir bir yıl olacak"

Türkiye Finans Katılım Bankası Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz:- "2019, daha yönetilebilir ve kontrol edilebilir bir yıl olacak. Önümüzdeki yıl, 2018'den daha iyi olacak"- "Konvansiyonel bankaların sunduğu ürün ve hizmetleri, katılım bankacıl

İSTANBUL (AA) - MURAT BİRİNCİ - Türkiye Finans Katılım Bankası Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz, "2019, daha yönetilebilir ve kontrol edilebilir bir yıl olacak. Önümüzdeki yıl, 2018'den daha iyi olacak." dedi.

Özdeniz, AA muhabirine bankacılık sektörü ve Türkiye Finans'a ilişkin yaptığı değerlendirmede, bankacılık sektörünün ağustos ayında yaşanan sert döviz hareketi kaynaklı şoku çok başarılı bir şekilde yönettiğini belirtti.

Özellikle büyük bankaların tepe yöneticilerinin o günlerde ekranlara çıkmak suretiyle sağduyulu önemli açıklamalarda bulunduklarını anımsatan Özdeniz, "Sektör olarak onlara minnettarız. Bankacılık sistemimiz çok sağlam. Geçmişte çok sayıda sınavdan geçtik. Yapılan sağduyulu açıklamalar sektörümüze güveni pekiştirdi. Milli bir görevi yerine getirdik diye düşünüyorum. Bundan sonrası daha iyi olacak. Hükümetimiz attığı somut adımlarla bunu gösteriyor." ifadelerini kullandı.

Özdeniz, mevduat faizlerinin yüzde 32'lerden yüzde 22'li seviyelere; kredi faizlerinin de yüzde 40'lardan yüzde yüzde 30'un altına indiğini söyledi.

"2019, daha yönetilebilir ve kontrol edilebilir bir yıl olacak. Önümüzdeki yıl, 2018’den daha iyi olacak." diyen Özdeniz, katılım bankalarının pazar payının artırılması için de yoğun çaba sarf ettiklerini belirtti.

Özdeniz, katılım payının artırılmasının kendi aralarından müşteri kazanımıyla olamayacağına dikkati çekerek, şunları kaydetti:

"Biz etrafımızdaki çemberi yarıp, dışarıdaki yüzde 95'lik kesime katılım bankacılığı ürünlerini, servislerini, hizmetlerini anlatmalıyız ve oradan müşteri kazanmalıyız. Konvansiyonel bankaların sunduğu ürün ve hizmetleri, katılım bankacılığı prensipleri çerçevesinde sunuyoruz. Eksik kaldığımız yerler olduğu gibi üstün olduğumuz noktalar da var ama bir müşteri bizim kapımızdan girdiği zaman ihtiyaçlarının yüzde 90-95'ini karşılayabiliriz. Karşılayamadığımız kısım katılım bankacılığı prensiplerine uygun olmayan ürünlerdir.

Yüzde 5'lik payımızı artırmak için inovasyonumuzu, servis kalitemizi, ürün çeşitliliğimizi yeteri kadar geliştiremezsek, dijitalleşmemizi tamamlayamazsak, müşteri deneyimini ön sıraya taşıyamazsak biz yine kendi içimizde döner dururuz."


- "NCB'nin sermaye artırımına ihtiyacımız yok"


Necati Özdeniz, Türkiye Finans'ın hakim ortağı konumundaki Suudi Arabistan'ın ilk ve en büyük kamu bankası The National Commercial Bank'ın (NCB) Türkiye'de olmaktan çok memnuniyet duyduğunu söyledi.

Bunu çeşitli toplantılarda dile getirdiklerini anlatan Özdeniz, "Sermaye artırımı gerekirse yapacaklarını defalarca söylediler, ancak biz kendi yağımızla kavruluyoruz. Buna ihtiyacımız yok. Bankacılık alanında güzel sınav veriyoruz. Türkiye'ye ve bankacılık sektörümüze güvenleri tam. Burada iş yapan Suudi müşterilerimizden de aynı memnuniyeti sürekli duyuyoruz. Türkiye'nin potansiyelinin farkındalar." diye konuştu.

Özdeniz, banka personeline değer vererek, onların kalplerini kazanarak ortak hedeflere ulaşabildiklerini belirtti.

Sahada olmayı çok önemsediğini söyleyen Özdeniz, oradan müşterilerin verdiği mesajları doğru algılayabildiklerini dile getirdi.

Plazalarda, dört duvar arasında kalındığında sahada olup bitenlerden haberdar olunamayacağının altını çizen Özdeniz, "Biz çözüm merkeziyiz. Çalışanlarımıza top oynayacakları hazırlamaya çalışıyoruz. Bizim birçok sloganımız var. 'Ayağınıza diken batsa çözeriz' en önemli sloganlarımızdan birisi. Onlara 'Yeter ki siz işinizi yapın, odağınızı kaybetmeyin' diyoruz. Çalışanlarımızın ellerinden mazeretlerini almak ve onları düşündüğümüzü göstermek çok kritik." diye konuştu.


- "Yeni mevduat ürünü çıkarmak için çalışmalar sürüyor"


Özdeniz, Anadolu'nun neredeyse tamamını gezdiğini, oradaki çalışma arkadaşlarını yerinde ziyaret ettiğini ve ilk ağızdan onlara stratejilerini anlattığını söyledi.

Türkiye Finans'ta yeniden yapılanmayla birlikte perakende ve ticari şubelerin ayrıldığını anımsatan Özdeniz, perakende bankacılıkla şehrin kılcallarına indiklerini anlattı.

Özdeniz, şöyle devam etti:

"Şehrin kılcallarına inmekten şunu kastediyorum: 'Müşterimizin kredi kartı var mı? Otomatik ödeme talimatı var mı? Fonlama tarafında ona nasıl yardımcı olabiliriz?' gibi bir sürü soru setine cevap bulabilmek. Altyapımız ve sunduğumuz enstrümanlar bu yeni değişimi destekliyor. Yeni ürünlerimiz ile fark yarattık. Bunların başında TFXTARGET geliyor. Türkiye'de konvansiyonel bankalarda dahil olmak üzere eşi benzeri olmayan 5 gün 24 saat döviz ve kıymetli maden alım/satım işlemi yapılabiliyor. Gün içinde marj ne ise yurt içi piyasalar kapandıktan sonra da marj değişmiyor. Hafta içine denk gelen resmi tatillerde bile alım-satım işlemi yapılıyor. 3 bin müşteri ile başladığımız TTFXTARGET'ta şu an 200 bin müşteriye ulaştık.

Tamamen katılım bankacılığı prensipleri çerçevesinde çıkardığımız 'Dert Çözen Finansman' ürünümüz var. Teverruk altyapısı ile müşterilerimizin zaruri ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürün çıkarttık. İmar barışı, bedelli askerlik, SGK prim ödemesi, ev tamiratı gibi nakit ihtiyacı gerektiren zaruri ihtiyaçları fonluyoruz. Diğer bir ürünümüz Bol Kepçe Hesap. Katılım bankacılığında bir ilk olan ürünümüz, birikimlerinizi hem Türkiye Finans Kira Sertifikası hem de katılım hesabı olmak üzere iki farklı yatırım aracında değerlendirerek yüksek kar payı getirisinden faydalanma olanağı sağlıyor."

Özdeniz, bireysel tarafta yeni yılda birkaç yeni mevduat ürünü çıkarmak için çalışmaların sürdüğünü ifade etti.


- "Bireysel tarafta pazar payı almayı hedefliyoruz"


Türkiye Finans Genel Müdürü Yardımcısı Özdeniz, bireysel bankacılıkta karlılık ve verimlilik açısından öncelikle katılım bankaları arasında birinci olmayı hedeflediklerini söyledi.

Daha sonrasında, katılım bankaları ile kendilerini kıyas etmekten çıkıp, konvansiyonel bankalar arasında bireysel segmentte eşitleri arasında kıyaslama yapmayı amaçladıklarını ifade eden Özdeniz, oradan pazar payı almayı ve onların üzerine çıkmayı arzu ettiklerini dile getirdi.

Özdeniz, bireysel ihtiyaç finansmanı tarafında finansman büyümesinin yüzde 20'nin üzerinde olduğunu, her ay sürdürülebilir büyüme yakalamaktan memnuniyet duyduklarını ve bu alanda daha gidecek çok yol olduğunu kaydetti.

Fintech'lerle iş ortaklığı yaptıklarını belirten Özdeniz, "Onlar bize destek oluyor. Açıkçası fintech'leri destekliyoruz. Onlara ihtiyacımız var. 'Kendimi saklayayım, burası benim alanım, buraya kimseyi sokmayayım' anlayışını doğru bulmuyorum. Fintech'leri tehdit olarak görmek yerine, onlarla iş ortaklığı yaparak nasıl fayda sağlayabiliriz konusunu konuşmalıyız. Böyle düşünürsek sektöre daha faydalı işler yaparız." ifadelerini kullandı.

Özdeniz, bu yılı 66 ilde toplam 306 şube ile tamamlayacaklarını ve gelecek yıl Türkiye'nin 72 ilinde faaliyet göstereceklerini sözlerine ekledi.

Kaynak:Haber Kaynağı