Akıncı Üssü davası

Akıncı Üssü davası

FETÖ'nün darbe girişimi sırasında komuta merkezi olarak kullandığı belirlenen Akıncı Üssü'ndeki eylemlere ilişkin 486 kişinin yargılandığı davaya sanık savunmalarıyla devam edildi

ANKARA (AA) - ANKARA (AA) - Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ), 15 Temmuz 2016'daki darbe girişimi sırasında komuta merkezi olarak kullandığı belirlenen Akıncı Üssü'ndeki eylemlere ilişkin 486 kişinin yargılandığı davaya sanık savunmalarıyla devam edildi.

Ankara 4. Ağır Ceza Mahkemesince, Sincan Ceza İnfaz Kurumları Kampüsü'ndeki salonda görülen duruşmada, 15 Temmuz'da Kayseri 12. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı 221. Filo'da görevli sanık eski pilot yüzbaşı Mehmet Teoman Kalmaz savunma yaptı.

Kalmaz, "Gören" uçağının pilotu olduğunu belirttiği savunmasında, 15 Temmuz'da uçuş yapılacağının kendisine iletildiğini, gece uçuşu yapacakları için o gün öğleye kadar evinde olduğunu anlattı.

Öğleden sonra 14.00'te filoya gittiğini belirten Kalmaz, üstünü değiştirdiği sırada filo komutanı Engin Yetkin'in uçuş ekibini beklediğine dair anons yaptığını, bunun üzerine onun odasına gittiklerini bildirdi.

Kalmaz, Yetkin'in 16.00'da kalkış yapacak şekilde hazırlanmalarını, iniş meydanının Akıncı olacağını bildirdiğini, burada Albay Ahmet Özçetin'in emir ve talimatları doğrultusunda hareket edeceklerini söylediğini aktardı. Kalmaz, Yetkin'in bunların ulaştırma harekat merkezi komutanı Erhan Baltacıoğlu'nun talimatı olduğunu, uçuş planı çekilmeyeceğini ve Akıncı'da "Gören" sistemi ekibinin de bulunacağını bildirdiğini öne sürdü.

Durumu ikinci pilot ve teknisyenlere de ilettiğini dile getiren Kalmaz, 16.00'da kalkış yaptıklarını ve 50 dakikalık bir uçuştan sonra Akıncı'ya indiklerini söyledi. Kalmaz, görüştükleri Ahmet Özçetin'in 141. Filo'da dinlenebileceklerini belirterek, talimat için beklemelerini ifade ettiğini, daha sonra da ayrıldığını söyledi.

Filonun gazinosunda otururken 19.30 civarı Fatih Çamur'un gelip 20.30'da kalkış yapacak şekilde hazır olmalarını istediğini, bunun üzerine Ahmet Özçetin'in, talimatlarını beklemelerine yönelik ifadesini hatırlattığını dile getiren Kalmaz, Çamur'un kısa süre ayrılıp döndükten sonra iniş yapacakları meydanın Çiğli olacağını ve başka bir şey bilmediğini söylediğini iddia etti.

Kalmaz, filodan ayrılıp terminale gittiklerini dile getirerek, 20.00'ye kadar bulundukları Akıncı'da bir toplantıya katılmadıklarını, filoda bir koşuşturmaya da şahit olmadıklarını ileri sürdü.

Kamera kullanımı için Olgun Acuce ile Mustafa İlleez'in de uçağa bindiklerini dile getiren Kalmaz, 21.50'de kalkışa geçtiklerini ve 22.20'de pistten teker kestiklerini savundu.

Kalmaz, Acuce'nin getirdiği koordinatlara baktıklarını, verilen koordinat gereği Gölbaşı olduğunu öğrendikleri bölgeye gittiklerini ifade ederek, kalktıktan bir süre sonra Yıldız radarın Akıncı'ya iniş talimatı verdiğini, bölgede müşterek uçtukları F16'lara, böyle bir talimat alıp almadıklarını sorduğunu söyledi. F16'ların da böyle bir talimat olmadığını, beklemelerini söylediklerini bildirdi.

Kayseri'deki kendi üssüyle irtibata geçtiğini ve Birleştirilmiş Harekat Merkezi'nden (BHM) iniş emri geldiğini ilettiklerini söylediklerini aktaran Kalmaz, harekat komutanının Akıncı'nın talimatlarına uymalarını söylediğini ifade etti. Kalmaz, Yıldız radardan da başka bir talimat gelmediğini ileri sürdü.

Gölbaşı Özel Harekat Daire Başkanlığında yaşanan patlamadan sonra, 00.30 civarında telefonuna baktığını ve WhatsApp üzerinden TSK'nın yönetime el koyduğu, Genelkurmay Başkanı'nın rehin alındığı, köprülerin kapatıldığı ve Başbakan'ın konuşmasına dair mesajları gördüğünü belirten Kalmaz, Kayseri, BHM ve Yıldız radardan çelişkili talimatlar geldiğini, bu yüzden yanlış bir şey yapmamak için havada beklemeye devam ettiklerini söyledi.

Kalmaz, Kayseri'den 02.00'den sonra kalkış yapan ulaştırma uçaklarının askeri radarla temas ettiklerini duyduktan sonra bu uçaklarla temasa geçtiklerini, onların da çelişkili talimatlar nedeniyle beklemeye geçtiğini öğrendiklerini anlattı. Bir süre sonra 03.00'te hiçbir talimat almadan bu uçaklarla Kayseri'ye doğru inişe geçtiklerini ancak daha sonra Malatya'ya indirildiklerini aktaran Kalmaz, "O gün devletimize verdiğimiz tek zarar, yaptığımız uçuşta harcadığımız yakıttır. Bu da bilerek ve isteyerek yaptığımız bir şey değildir." dedi.

Kalmaz, 04.40 gibi Malatya'ya indikten sonra gözaltına alınıp tutuklandıklarını anlattı.

Suçlamaları kabul etmeyen Kalmaz, darbe girişimine iştirak etmediklerini savunarak, tahliye talebinde bulundu.

Mahkeme başkanının filo komutanı Engin Yetkin'e Akıncı'ya gidiş nedeniyle ilgili bir şey söyleyip söylemediğini sorması üzerine Kalmaz, bunu sorduğunu, Yetkin'in TAİ'den mühendislerle test uçuşu yapmaya gideceklerini söylediğini ileri sürdü.

Duruşmada, savunma yapan "Gören" uçağının seyrüsefer subayı sanık eski yüzbaşı Ahmet Ufuk Yener, iddianamede isnat edilen suçlamları kabul etmediğini ifade etti. Yener, tahliye talebinde bulundu.

Duruşma, yarına ertelendi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı