Akıncı Üssü davası
FETÖ'nün darbe girişimi sırasında komuta merkezi olarak kullandığı belirlenen Akıncı Üssü'ndeki eylemlere ilişkin 486 kişinin yargılandığı davaya sanık savunmalarıyla devam edildi
ANKARA (AA) - Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ), 15 Temmuz 2016'daki darbe girişimi sırasında komuta merkezi olarak kullandığı belirlenen Akıncı Üssü'ndeki eylemlere ilişkin 486 kişinin yargılandığı davaya sanık savunmalarıyla devam edildi.
Ankara 4. Ağır Ceza Mahkemesince, Sincan Ceza İnfaz Kurumları Kampüsü'ndeki salonda görülen duruşmanın öğleden sonraki bölümünde savunma yapan Kayseri 12. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı 221. Filo'da görevli sanık pilot üsteğmen Harun Eraslan, 15 Temmuz'da Akıncı'ya giden 023 kuyruk numaralı "Gören" uçağının komutanı olduğunu ifade etti.
Eraslan, o gün Kayseri'deyken birliğe geldikten sonra filo komutanı Engin Yetkin'in Akıncı'da harekat komutanı Ahmet Özçetin ile görüşeceklerini, mühendislerin geleceğini, bunun 12. Üs Komutanlığına vekalet eden harekat komutanı Albay Erhan Baltacıoğlu'nun emri olduğunu bildirdiğini söyledi.
Odadan çıktıktan sonra uçuş hazırlığı yaptıklarını anlatan Eraslan, kendilerine tahsis edilen 023 numaralı uçağın testlerinin tamamlanmadığını ve kabulünün de yapılmadığını dile getirdi. Eraslan, bu yüzden TAİ'ye gidip sistemin kabulünün gerçekleştirileceğini düşündüğünü iddia ederek, 040 numaralı "Gören" uçağından 15 dakika kadar sonra 16.15'te kalkıp Akıncı'ya gittiklerini kaydetti.
İndikten sonra ilk uçağın komutanı Teoman Kalmaz'ı aradığını, 141. Filo'da olduklarını söyleyip çağırmasından sonra oraya gittiklerini belirten Eraslan, Kalmaz'ın Özçetin ile görüştüğünü ve filoda beklemelerini söylediğini dile getirdi.
Eraslan, kabul almadığı için Akıncı'dan kendilerinin değil 040 numaralı "Gören" uçağının kalktığını ifade ederek, bundan 5-10 dikaka önce de jetlerin kalkmaya başladığını bildirdi. "Gören" uçağının kalkmasından yaklaşık 10 dakika sonra da helikopterlerin inmeye başladığını dile getiren Eraslan, helikopterlerden silahlı kişilerin indiğini söyledi.
Eraslan, yanından geçen binbaşı rütbeli birinin de "Gazamız mübarek olsun." dediğini, "Ne gazası komutanım?" dediğinde ise şahsın gittiğini iddia ederek, daha sonra gazinoda izledikleri televizyondan darbe girişiminden haberdar olduklarını kaydetti.
Sabaha kadar uçakta beklediklerini, sabah olduğunda ise jetlerin üsse atış yapmasının ardından 141. Filo'ya gittiklerini belirten Eraslan, Albay İhsan Kaplan'ın arayıp uçmamalarını söylediğini aktardı.
Eraslan, Kaplan'ın bir süre sonra tekrar arayıp üsten çıkabileceklerini ifade etmesi üzerine, uçuş ekibiyle Yenikent tarafındaki nizamiyeden çıkmak istediklerini ancak çıkış yapmalarına izin verilmediğini, daha sonra TAİ tarafındaki nizamiyeden çıkıp polis noktasına gittiklerini bildirdi. Eraslan, polis noktasında beraberlerindeki iki astsubayın bırakıldığını, kendisi ile ikinci pilot ve seyrüsefer subayının ikinci polis noktasında ne yaşadıklarını anlattıktan sonra gitmelerine izin verildiğini dile getirdi
Yola çıktıklarında bir aracın durduğunu ve o araçla AŞTİ'ye gittiklerini dile getiren Eraslan, oradan da Kayseri'ye geçtiklerini ifade etti.
15 Kasım'da gözaltına alınıp 18 Kasım'da tutuklandığını aktararak, kaçma şüphesi olmadığını, delil karartma teşebbüsünde de bulunmadığını savunan Eraslan, tahliyesini ve beraatini istedi.
Kayseri'den kalkan 023 numaralı uçağın ikinci pilotu olan sanık üsteğmen İbrahim Mesut Yılmaz da suçlamaları kabul etmediği savunmasında, meslekten ihraç edilmediğini, FETÖ/PDY üyesi olmadığını belirtti.
Aynı uçağın seyrüsefer subayı olarak görevlendirilen pilot üsteğmen Ferhat Akbulut da iddianamede üzerine atılı suçlamaları kabul etmedi. Akbulut, 27 Temmuz 2016'da önce ihraç edildiğini, ancak darbe girişimiyle alakalı olmadığı anlaşılınca göreve iade edildiğini söyledi. Akbulut, ancak tekrar göreve başladıktan 10 gün sonra gözaltına alınıp tutuklandığını dile getirdi.
Duruşmada, 023 numaralı uçağın teknisyenleri Ferdi Dal da savunma yaptı.
Sanıklar, tahliye ve beraat talebinde bulundu. Duruşma, salı gününe ertelendi.
AA
Kaynak: